• De eerste keer dat de zon haar stralen op de aardse dieren wierp, werden 7 vorsten geboren. Deze staan beter bekend als Faunielen. Toen zij de leeftijd van 16 bereikten, veranderden hun levens voorgoed. Eeuwige jeugd werd hun vloek en elk had de gave om in één dier te veranderen wanneer ze dat wouden. Ze werden beschermd door hun wachter, iemand uit hun naaste omgeving.
    Om de 467 jaar wordt een nieuwe vorst geboren en eens deze 16 geworden is, zal de oudste heerser sterven en zo eindelijk rust vinden.
    Indien er geen 7 vorsten zijn, zullen wereldwijd diersoorten uit beginnen sterven. De Floraten, hun tegenpolen doen er alles aan om dit in de hand te werken en de wereld voor zichzelf te veroveren.
    Een maand voordat de nieuwe vorst zijn/ haar troon kan opeisen, wordt deze op brutale wijze door de tegenpolen ontvoerd. Zullen de Faunielen op tijd zijn om hun nieuwe medevorst te redden of zullen de dierensoorten met hem/haar verdwijnen?



    Faunielen (Koningen/Koninginnen)
    - Cosette| Koningin Camargue | Paard (1)
    - MoonBerry| Koningin Rhiannon "Rae" Vilkas | Wolf (2)
    - Cybele| Koningin Eleanor Acquilina | Arend
    - Merwin| Koning Juléan Yahuar | Luipaard (6 )
    - Proprius | Koning Moose Anderson | Beer
    - Flounder Fedea Ambessa |Leeuw (nieuwe vorstin)(8)
    -
    -

    Wachters
    - Cosette| Atreyu Guarin | Wachter van Fedea Ambessa
    - Proprius| Liam Oliver Sanz | Wachter van Camargue
    - MoonBerry| Jayden Scothill | Wachter van. ...
    - Cybele| Melody Hope Winslow | Wachter van Moose Anderson
    - MissDreams| Roseline Isis Amon | Wachter van Juléan Yahuar
    -
    -
    -

    Floraten onbeperkt
    Everdeen| Faye Melodié Sanchez
    Blathers| Domestica Amoia Lestice

    Mensen onbeperkt
    Narissa| Mathan Dilis
    MissDreams| Sandriné Lucia Romaní
    Roane| William Irial Smelting
    Proprius| Madeline Lucy Walls


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Liam

    "Ik hoop dat het litteken niet te groot is," Ik glimlach 'Ik weet zeker dat je zelf met een groot litteken er nog steeds prachtig uit ziet.' Prevel ik en kus haar hand. 'Want ik geef niets om zo'n klein litteken.'

    Faye
    "Geeft niet. Wacht, ik help je een handje." Ik slaak een gilletje als hij me de lucht in tilt. Ongemakkelijk grijp ik hem bij zijn schouders beet, zodat ik niet val.
    "Kun je er nu bij?" Ik geef hem een klein tikje tegen zijn hoofd.
    "Til me nooit meer op zonder me te waarschuwen." zeg ik en strek mijn handen dan uit naar de lakens. Één voor één laat ik zie op de grond vallen en kijk Rey an weer aan.
    "Je mag me nu wel weer loslaten hoor." zeg ik zachtjes en glimlach even.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Atreyu

    "Sorry, het was een beetje impulsief, denk ik. Ik heb je zo gemist," zegt ze zacht terwijl ze zich tegen me aan vleit. Opnieuw moet ik rillen als ik haar warme adem in mijn hals voel.
    Ik sluit mijn armen steviger om haar heen. Ze halen haar niet nog een keer bij me weg. Ik val nog liever ter plekke dood. Zachtjes leg ik mijn hoofd tegen het hare aan.
    "Ik ga voorlopig nergens heen, prinses," verzeker ik haar. "We hebben tijd in te halen."
    Er kruipt een kleine glimlach op mijn lippen. Nee, voorlopig laat ik haar niet naar school gaan, niet na wat er gebeurd is.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Camargue

    "Ik weet zeker dat je zelf met een groot litteken er nog steeds prachtig uit ziet. Want ik geef niets om zo'n klein litteken," verzekert Liam me.
    Nu pas voel ik me opgelucht. Niet dat we nou nog zo lang bij elkaar kunnen blijven dat het echt een onoverkomelijk probleem zou zijn, maar een meisje krijgt nu eenmaal graag complimenten. Daarbij horen ook meisjes van duizenden jaren oud.
    "Heb ik al gezegd dat ik van je hou?" fluister ik.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Rey

    "Til me nooit meer op zonder me te waarschuwen. Je mag me nu wel weer loslaten hoor."
    Ik grinnik.
    "Sorry, ik dacht dat je die wel door ging hebben. Niet dus."
    Ik laat haar zakken en kijk haar even aan. Ze is een beetje kleiner dan mij, en ik vind haar ongelooflijk lief. En ze heeft prachtige oge- Verdomme Rey, niet doen. Ik kuch even en raap de lakens op.
    "Kies maar hoeveel kussens je neemt. Ik weet niet wat je lekker vindt."


    Fedea

    "Ik ga voorlopig nergens heen, prinses. We hebben tijd in te halen."
    Ik glimlach en voel me supergelukkig nu. Terwijl ik daarstraks zo nerveus was... Ik wil er gewoon niet meer aan denken.
    "Ehm, Trey? Moet ik weer... Ik bedoel... Ik moet toch ooit weer...?"
    Ik zucht.
    "Moet ik weer naar school?"
    Ik kijk hem angstig aan. Geen haar op mijn hoofd dat daar nog alleen wil zijn.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Liam

    "Heb ik al gezegd dat ik van je hou?" Ik glimlach vertederd. 'Ik geloof
    dat je dat weleens gezegt hebt, ,maar voor het geval ik het niet gezegt heb:
    Ik hou ook van jou Cam, heel erg veel zelfs.'

    Faye
    "Sorry, ik dacht dat je die wel door ging hebben. Niet dus." Ik schud mijn hoofd en kijk hem even aan.
    "Kies maar hoeveel kussens je neemt. Ik weet niet wat je lekker vindt." Door deze woorden schrik ik op. Als ik er niet aan dacht dat de jongen een fauniel was, dan was hij best leuk. Hij was niet te opdringerig en had een goed gevoel voor humor.
    "Eh, juist ja." zeg ik en doe dan een stap naar achteren. Ik pak de lakens van de grond af en pak één willekeurig kussen. Meer heb ik niet nodig.
    "Dit is wel genoeg denk ik," geef ik toe, maar bedenk me dan dat ik geen pyjama mee heb, hooguit twee setjes kleding.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Atreyu

    "Ehm, Trey? Moet ik weer... Ik bedoel... Ik moet toch ooit weer...? Moet ik weer naar school?"
    Ik moet even lachen, maar hou dan snel op. Ik kan best begrijpen dat ze zelf ook niet meer naar die school wil. Ik laat mijn hand op haar onderrug rusten.
    "Ooit wel ja, maar de komende dagen blijf je gewoon veilig bij mij," zeg ik zachtjes. Ik vind het nog steeds belangrijk dat ze haar opleiding afmaakt. Mocht ze zich er beter bij voelen dan kunnen we wel op zoek naar een andere school.

    Camargue

    "Ik geloof dat je dat weleens gezegt hebt, maar voor het geval ik het niet gezegt heb: Ik hou ook van jou Cam, heel erg veel zelfs,' antwoordt hij.
    Ik tuit net mijn lippen om een kusje van hem te stelen wanneer een van de artsen komt meedelen dat alles goed verlopen is en ik gewoon nog een nachtje ter observatie moet blijven. Met blosjes op mijn wangen knik ik.
    "Wil jij straks even de anderen verwittigen, als ik in een gewone kamer ben?" vraag ik zachtjes aan Liam.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Liam

    'Natuurlijk.' Glimlach ik. Als de dokter even niet kijkt kus ik haar vluchtig. 'Wil je dat ik het ze nu vertel of straks als je op je kamer ligt?' Ik had geen zin om zonder haar te zijn maar als het van de dokter moest dan zou het niet anders kunnen.

    Rey

    "Eh, juist ja. Dit is wel genoeg denk ik."
    Ik knik.
    "Ben je zeker? Heb je je pyjama bij?"
    Ik krijg het al benauwd als ik eraan denk dat ze er geen zou bijhebben. Daar vind ik dan wel wat op.
    "En wil je nog iets eten ofzo?"


    Fedea

    "Ooit wel ja, maar de komende dagen blijf je gewoon veilig bij mij."
    Ik knik zachtjes, maar ik ril al bij de gedachte aan school.
    "Misschien kan ik proberen aan thuisstudie te doen? Ik zou me een pak veiliger voelen," zeg ik zacht.
    Ik kijk om me heen en zie alle mensen kijken naar ons. Onbewust kruip ik nog dichter tegen Trey aan. Nooit meer, absoluut nooit meer.
    "Hoe zou het met Cam zijn?" vraag ik na een tijdje.


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Camargue

    "Natuurlijk." Ik glimlach tegen zijn lippen aan als hij me een vluchtig kusje geeft, alsof hij mijn gedachten kan lezen.
    "Wil je dat ik het ze nu vertel of straks als je op je kamer ligt?" vraagt hij dan.
    Vreemd, had ik dat net niet gezegd? Ik schud mijn hoofd even, kan best zijn dat ik in de war ben, het maakt ook niet echt veel uit.
    "Straks," zeg ik zachtjes, terwijl ik zijn hand wat steviger vastneem.

    Atreyu

    "Misschien kan ik proberen aan thuisstudie te doen? Ik zou me een pak veiliger voelen.
    Ik weeg de voordelen en nadelen af. Van mij mag ze best die thuis les krijgen, maar dan wel bij haar ouders want ik durf wedden dat er in de loft niet veel sprake van concentratie zal zijn.
    "Hoe zou het met Cam zijn?" vraagt ze na enige stilte.
    Ik kijk even op mijn uurwerk.
    "We komen het straks wel te weten," zeg ik zacht. "Mocht er slecht nieuws zijn dan denk ik dat dat wel al gehoord hadden," voeg ik er rustig aan toe.
    Ik druk een klein kusje op haar lippen.


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Faye
    "Ben je zeker? Heb je je pyjama bij?" Ik schud mijn hoofd.
    "Enkel twee setjes kleding, meer paste er niet bij in de rugzak. Sorry, ik wil je niet tot last zijn." Ik schaam me al kapot dat ik hier moet slapen. Hij kent me nauwelijks. Natuurlijk is het ontzettend vriendelijk van hem, maar het had natuurlijk niet gehoeven.
    "En wil je nog iets eten ofzo?" Op deze vraag haal ik mijn schouders op.
    "Ik heb niet echt honger, maar als jij nog gaat eten pik ik nog wel wat mee." zeg ik tevreden.

    [ bericht aangepast op 16 april 2012 - 22:18 ]


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.

    Liam

    'Goed, tot die tijd blijf ik bij jou.' Ik bekijk haar gezicht.
    'Heb je pijn?'

    Fedea

    "We komen het straks wel te weten. Mocht er slecht nieuws zijn dan denk ik dat dat wel al gehoord hadden."
    Ik knik en kus hem zacht terug. Daar heeft hij gelijk in. Hij heeft altijd gelijk. Plots denk ik aan iets.
    "Waar is mijn...?"
    Ik zoek snel in de zakken van de rok en mijn vestje naar het liedje dat ik geschreven heb.
    "Zeg nu niet dat- Oef, ik heb het."
    Ik zwaai even met het papiertje voor zijn neus.
    "Ik dacht dat ik het was vergeten."


    Rey

    "Enkel twee setjes kleding, meer paste er niet bij in de rugzak. Sorry, ik wil je niet tot last zijn."
    "Ach Faye, ik heb het zelf voorgesteld," zeg ik glimlachend.
    In mijn kamer neem ik een nette boxer en een shirt van me.
    "Hier, dit kan je wel gebruiken om te slapen."
    "Ik heb niet echt honger, maar als jij nog gaat eten pik ik nog wel wat mee."
    "Volgens mij heb ik nog wat koude pasta? Je gaat toch niet leven op chocola?"


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Faye
    Dankbaar neem ik zijn kleding aan en breng het naar de slaapbank toe.
    "Volgens mij heb ik nog wat koude pasta? Je gaat toch niet leven op chocola?" Ik kijk hem grijnzend aan en frons mijn wenkbrauwen even. Dan wijs ik op hem.
    "Les één: Chocolate is all a girl needs." Ik haal mijn schouders even op en twijfel of ik mijn kleding omwissel met toeschouwers of even wacht. Ik besluit wel mijn schoenen uit te doen en loop dan op hem af.
    "Maar goed, pasta, daar kan ik mee leven."


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.