• Ik wil het wel eens weten. De poll is anoniem, dus geen enkel antwoord is het verkeerde antwoord. (Klik op de afbeelding om de poll te beantwoorden.)



    Voor degene die het nog niet weten, de film is om 20u45 te zien op 2BE.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Mortenson schreef:
    (...)

    Ghehehe yeah dat, maar okay.
    Al denk ik dat kalm blijven niet echt een optie is. Je mag er dan misschien wel normaal uitzien aan de buitenkant zoals de kapitein, de stuurlieden, Mr. Andrews en dergelijke, maar volgens mij ben je binnenin net zo bang en overstuurd als de rest.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ik zal mijn familieleden, vrienden, geliefde of wat dan ook absolúút niet achter kunnen laten. Echt niet. :'D.
    Al ga je helemaal flippen als dat schip zinkt, ik sterf dan liever met hen dan dat ik er vandoor ga en hun daar achterlaat.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Ik kan een egoïst zijn, maar als ik alleen zou zijn, zou ik mezelf in een reddingsloep bumpen. En anders mijn vrienden, famillie, ect.


    SLOAN.

    Peeta schreef:
    Ik kan een egoïst zijn, maar als ik alleen zou zijn, zou ik mezelf in een reddingsloep bumpen. En anders mijn vrienden, famillie, ect.
    Ja, als je alleen bent, waarom dan ook niet. Je hebt niks of niemand te verliezen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Valentino schreef:
    Ik heb geantwoord dat ik niet zou weggaan zonder te weten dat ik met mijn man/vriend van het schip afkon. Maar ik denk dat ik in die situatie toch zo snel mogelijk van het schip af probeer te komen. Ik heb werkelijk geen idee. Dat kun je niet zo zeggen, denk ik.


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    (Hard zwemmen, hahaha.)


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Wel, mijn optie staat er niet tussen!
    Dat is namelijk; het hok van de timmerman opzoeken en een eigen vlot bouwen! (cool)
    Wel, als dat (niet) lukt, hoe dan ook de Californian proberen te bereiken, die acht kilometer verderop lag.
    Die was namelijk wel te zien vanaf het schip, maar zij zag de Titanic niet door de luchtspiegeling van die nacht.


    Heb wel gestemd dat ik het schip niet zou verlaten, zonder degenen waar ik van hou.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Klinkt egoïstisch, maar ik zou mezelf als eerst redden (cat)

    Seasons schreef:
    Wel, mijn optie staat er niet tussen!
    Dat is namelijk; het hok van de timmerman opzoeken en een eigen vlot bouwen! (cool)
    Wel, als dat (niet) lukt, hoe dan ook de Californian proberen te bereiken, die acht kilometer verderop lag.
    Die was namelijk wel te zien vanaf het schip, maar zij zag de Titanic niet door de luchtspiegeling van die nacht.


    Heb wel gestemd dat ik het schip niet zou verlaten, zonder degenen waar ik van hou.
    Ze zag hem, hij was alleen wat vervormd. Ergens blijf het nog onzin dat ze verkopen, want ook al zag het schip er anders uit, als er vuurpijlen worden geschoten, is dat met een reden.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Errin schreef:
    (...)Ze zag hem, hij was alleen wat vervormd. Ergens blijf het nog onzin dat ze verkopen, want ook al zag het schip er anders uit, als er vuurpijlen worden geschoten, is dat met een reden.

    Dat klopt, ze dachten dat het een klein stoomschip was, net als dat van henzelf.
    Maar nee, ze konden het vuurwerk en het noodsignaal niet zien, omdat door de luchtspiegeling de sterren ontzettend leken te fonkelen.
    Bovendien was het dus maanloze en stille nacht, dus ook de oceaan was zo stil, dat de horizon oneindig leek.
    Achteraf kwam dat dus doordat ze alsnog in de Labradorstroom terecht zijn gekomen, die ze juist wilden vermijden, door met een boog richting New York City te varen.
    Dat is ook de reden waarom de ijsberg pas zevenendertig seconden van te voren was te zien, in plaats van twintig minuten van te voren.
    Ze, de bemanning van de Californian, zagen dus het verschil niet tussen de sterren, het vuurwerk en het noodsignaal.
    Op de Californian was hun enige telegrafist al naar bed en hebben ze dus ook het S.O.S. niet doorgekregen; sindsdien was het ook verplicht dat er twee aanwezig zouden zijn.
    Er is niemand hier iets te verwijten.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Seasons schreef:
    (...)
    Dat klopt, ze dachten dat het een klein stoomschip was, net als dat van henzelf.
    Maar nee, ze konden het vuurwerk en het noodsignaal niet zien, omdat door de luchtspiegeling de sterren ontzettend leken te fonkelen.
    Bovendien was het dus maanloze en stille nacht, dus ook de oceaan was zo stil, dat de horizon oneindig leek.
    Achteraf kwam dat dus doordat ze alsnog in de Labradorstroom terecht zijn gekomen, die ze juist wilden vermijden, door met een boog richting New York City te varen.
    Dat is ook de reden waarom de ijsberg pas zevenendertig seconden van te voren was te zien, in plaats van twintig minuten van te voren.
    Ze, de bemanning van de Californian, zagen dus het verschil niet tussen de sterren, het vuurwerk en het noodsignaal.
    Op de Californian was hun enige telegrafist al naar bed en hebben ze dus ook het S.O.S. niet doorgekregen; sindsdien was het ook verplicht dat er twee aanwezig zouden zijn.
    Er is niemand hier iets te verwijten.
    Ja dat weet ik. Maar juist door die optische illusie kon je ook een deel van de hemel niet zien, my bad.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Errin schreef:
    (...)Ja dat weet ik. Maar juist door die optische illusie kon je ook een deel van de hemel niet zien, my bad.

    Andersom juist.
    Een deel van de hemel klapte dubbel, naar beneden, waardoor je een deel van de oceaan niet zag en daarmee de ijsberg niet.
    Maar vond het wel heel sneu voor die mannetje van de Californian.
    Dat was nog een jonge, maar uitstekende kapitein en hierdoor was zijn reputatie vernietigd.
    Terwijl hij al die tijd de waarheid gesproken heeft, geloofde niemand hem.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Seasons schreef:
    (...)
    Andersom juist.
    Een deel van de hemel klapte dubbel, naar beneden, waardoor je een deel van de oceaan niet zag en daarmee de ijsberg niet.
    Maar vond het wel heel sneu voor die mannetje van de Californian.
    Dat was nog een jonge, maar uitstekende kapitein en hierdoor was zijn reputatie vernietigd.
    Terwijl hij al die tijd de waarheid gesproken heeft, geloofde niemand hem.
    Ja dat bedoel ik. De sterre aan de horizon waren weg en leek het een zwart gat, daarmee dat je de ijsberg dus niet 20 min op voorhand kon zien.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Errin schreef:
    (...)Ja dat bedoel ik. De sterre aan de horizon waren weg en leek het een zwart gat, daarmee dat je de ijsberg dus niet 20 min op voorhand kon zien.

    Hun, het leek juist alsof er miljarden sterren waren.
    Dat was het hele probleem.
    Later bij het verhoren van de ooggetuigen zeiden ze dat allemaal.
    Vele quotes waren; "All I could see was water and stars".
    Best apart; het magische schip zonk door illusies.


    To love another person is to see the face of God. - Victor Hugo

    Seasons schreef:
    (...)
    Hun, het leek juist alsof er miljarden sterren waren.
    Dat was het hele probleem.
    Later bij het verhoren van de ooggetuigen zeiden ze dat allemaal.
    Vele quotes waren; "All I could see was water and stars".
    Best apart; het magische schip zonk door illusies.
    Ja, maar een deel van de horizon kon je niet zien door de illusie. De sterrenhemel begon veel later dan het werkelijk was. Vandaar dat ze de ijsberg later zagen, want ze zagen geen sterren op de achtergrond toen ze verderaf waren.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?