• Voor school moet ik dit nummer leren spelen:



    Maar eerlijk gezegd kan ik het nog niet zo goed, al heb ik dit nummer wel redelijk door. Ik word met die solo - moet ik ook kunnen -_-" - altijd een beetje zenuwachtig waardoor ik te hard aan de snaren ga lopen trekken... Iemand tips?

    En voor de aanschaf van een versterker / bassgitaar, welk merk is het beste om mee te beginnen?


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    I Don't now


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Niemand? :C


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Mijn vriend speelt ook basgitaar, alleen heb ik geen idee waar hij zijn versterker vandaan heeft. Ja, uit Duitsland, maar merk? Geen idee. Voor vette liedjes op de bas moet je trouwens bij de Red Hot Chili Peppers zijn, dat weet ik dan weer wel :W.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Beren schreef:
    Mijn vriend speelt ook basgitaar, alleen heb ik geen idee waar hij zijn versterker vandaan heeft. Ja, uit Duitsland, maar merk? Geen idee. Voor vette liedjes op de bas moet je trouwens bij de Red Hot Chili Peppers zijn, dat weet ik dan weer wel :W.


    Ik heb Rain Dance Meggie gedaan, maar die was schijtmakkelijk x3


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!



    Deze vond ik een stuk minder moeilijk, overigens.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!



    Dan moet je ook de juiste liedjes vinden (;
    Die jij had gekozen is idd erg makkelijk.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Ik zou zeggen oefen tot je er bij neervalt en dan ben je niet meer zenuwachtig!


    Nothing matters anymore, that's the secret to New York.

    Je mag mijne hebben voor 100 euro haha.


    Your make-up is terrible

    Ik speel nu 2,5 jaar basgitaar?
    Ben begonnen op een Ibanez en heb nu een Yamaha :'3
    Begin nooit op een Richwood, Stagg of van die hele goedkope merken,
    want daar heb ik spijt van gekregen omdat ze van elektronica totaal slecht zijn.
    Ibanez is dan wel goedkoper, maar is ontzettend goed (meestal worden de gitaren ook in metal bands gebruikt).
    Zelf gaat mijn voorkeur naar een Sandberg, Yamaha en Gibson/Epiphone uit. Maarja, Sandberg en Gibson zijn niet te betalen, die lopen boven de 1500 euro uit.
    Yamaha en Epiphone hebben ontzettende goede basgitaren voor weinig geld. Ben ontzettend blij met mijn Yamaha RBX 375 (Vijf snarige bas).

    Over het nummer, dat valt nog wel mee. Er zijn nummers zoals de RHCP die niet te doen zijn en zelf mij lukt dat nog niet. D;
    Die solo moet je langzaam oefenen en dan langzaam achter elkaar zetten.
    Ik kan namelijk ook niet alle songs meteen in 1 keer, ik doe er ook wel lang over om ze goed te kunnen spelen en tijdens optredens moet je maar bedenken. "Zij kunnen niet wat ik kan, want dit is nog best wel een kunstige schilderij die je in moet kleuren".


    Yongguk & Daehyun <33

    Assassin schreef:
    Je mag mijne hebben voor 100 euro haha.


    Prima, maar heb je er een versterker bij? (A)


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Voor iemand die geen bas speelt is dat lied echt kei lastig, maar als je rain dance meggie kan, moet 't te doen zijn. En over welke solo heb je het? Bedoel je de bridge?
    Wij hebben trouwens bijna alles van peavey. Redelijke simpele apparatuur, maar betrouwbaar.


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    Voor iemand die geen bas speelt is dat lied echt kei lastig, maar als je rain dance meggie kan, moet 't te doen zijn. En over welke solo heb je het? Bedoel je de bridge?
    Wij hebben trouwens bijna alles van peavey. Redelijke simpele apparatuur, maar betrouwbaar.


    Meer de bridge plus een stuk waarvan de zangeres perse wil dat ik het doe "want dat komt mooi uit met haar stem", staat hier niet op. Weet je, zangeressen zijn net terroristen. Alleen valt er met terroristen nog te onderhandelen.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Leela schreef:
    (...)

    Meer de bridge plus een stuk waarvan de zangeres perse wil dat ik het doe "want dat komt mooi uit met haar stem", staat hier niet op. Weet je, zangeressen zijn net terroristen. Alleen valt er met terroristen nog te onderhandelen.


    Jep, een goede zangeres is vaak onvoorstelbaar lastig in een band :']. Maar hoe gaat die solo dan? Het nummer is op de bas trouwens ontiegelijk saai qua ritme, je zit alleen maar die snaren te spammen. Aangezien jij waarschijnlijk niet vaak genoeg speelt om een heel nummer lang dat ritme aan te houden zonder dat je het gevoel in je vingers verliest, zou ik die noten even wat verlengen (als de zangeres je hoofd er niet voor afhakt tenminste). Wat is de maat?


    i put the fun in funeral

    Audacity schreef:
    (...)

    Jep, een goede zangeres is vaak onvoorstelbaar lastig in een band :']. Maar hoe gaat die solo dan? Het nummer is op de bas trouwens ontiegelijk saai qua ritme, je zit alleen maar die snaren te spammen. Aangezien jij waarschijnlijk niet vaak genoeg speelt om een heel nummer lang dat ritme aan te houden zonder dat je het gevoel in je vingers verliest, zou ik die noten even wat verlengen (als de zangeres je hoofd er niet voor afhakt tenminste). Wat is de maat?


    Haha, de goede zijn meestal lastig met een reden. Maar zij zingt ontzettend nazaal en kan echt geen toon houden, dus zeikt ze zonder reden. Ik weet het, best een saai nummer. Ze hakt mijn hoofd er niet af, al wil ik het hare er soms wel afbijten :')


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    MrsSykes schreef:
    Ik speel nu 2,5 jaar basgitaar?
    Ben begonnen op een Ibanez en heb nu een Yamaha :'3
    Begin nooit op een Richwood, Stagg of van die hele goedkope merken,
    want daar heb ik spijt van gekregen omdat ze van elektronica totaal slecht zijn.
    (...)


    Ik speel nu ongeveer 1,5 jaar en heb een Squier (die zat in zo'n starterspakket. Echt superhandig, heb je een (goede) basgitaar, een 15watt versterker, tas, kabel en stemapparaat.) en een Richwood. Ik ben echt heel erg tevreden over beide gitaren. Mijn Richwood heeft gewoon een goed geluid en hij klinkt echt heerlijk. Geen problemen mee ofzo. Ik had alleen dat ik bij de Squier de hals moest laten verstellen omdat de snaren verkeerd lagen maar dat is nu opgelost en ook dat is een heerlijke, prima, basgitaar.


    Onnellissuus Maanpaossa