• Ik weet soms echt niet wat ik ermee aanmoet. Ik maak altijd precies duidelijk wat ik wil en wat ik niet wil. Een van die dingen is dat hij onze problemen met anderen bespreekt. Hij besluit zich er toch niet aan te houden en het te bespreken met mijn beste vriendin, wat ik opzich vreselijk vind want hij moest leren voor een grote toets én de toetsweek, daardoor kon hij niet veel tegen mij praten, maar bespreekt wel enorm veel met haar. En dat heb ik tegen hem gezegd, het eerste wat hij doet is tegen haar zeggen dat ik niet wil dat hij met haar praat. Hij had het dus verkeerd begrepen want ik vind het niet erg dat ze praten.
    Hij is ook vreselijk jaloers, als ik ben uitgeweest mag ik er niet over vertellen want misschien vertel ik wel dat er een jongen tegen mij gepraat heeft en dat wilt hij echt niet horen. -dus gaat hij dat eerst met mijn beste vriendin bespreken en dan met mij natuurlijk- en nog meer van dat soort dingen. Ik mag ook niet vertellen over vroeger of die dingen als er jongens in voor komen, maar enige jaloersie van míjn kant kan hij dus heel moeilijk begrijpen. Dan gaat hij ook gewoon elke keer zeggen: 'Ik heb mijn beste vriendin al zolang niet meer gezien, ik moet wat met haar afspreken.' Elke keer als ik hem zie. En ook doodleuk vertellen dat ze hem 'schatje' heeft genoemd. Ik trek het me gelukkig niet zo erg aan als hem, maar kan hij dan niet begrijpen dat ik dat soort dingen óók niet zo leuk vind?
    En dan beloofd hij weer dat hij het niet meer doet en erop zal letten, maar dat heeft hij al eens eerder beloofd, het komt er gewoon nooit van. Ik trek het me gewoon erg aan door dingen die in het verleden gebeurd zijn, mijn ex legde altijd ons hele lief en leed (en nog veel meer, als je begrijpt wat ik bedoel) op tafel bij 'zijn beste vriendin' waar hij blijkbaar over fantaseerde. Ik heb er gewoon heel veel moeite mee.
    Soms ben ik echt radeloos erover... Hebben jullie tips?


    Don't judge a book on its cover

    bel me anders even, is beetje moeilijk zo te typen...vind et wel verschrikkelijk voor je meis


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    bel jou wel ff


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Ik zou een spiegel voor hem houden. Wat nou àls je over een andere jongen praat? Heb je het al ooit eens gedaan? Ik zou het gewoon doen. En als hij problemen mee heeft? Zeg dan maar dat hij precíes hetzelfde doet.
    En als hij dat niet kan accepteren, dan vrees ik dat deze jongen het niet echt waard is om jouw vriendje te zijn...
    Sterkte!


    Deep inside, I've never felt alive

    Cogsworth schreef:
    Ik zou een spiegel voor hem houden. Wat nou àls je over een andere jongen praat? Heb je het al ooit eens gedaan? Ik zou het gewoon doen. En als hij problemen mee heeft? Zeg dan maar dat hij precíes hetzelfde doet.
    En als hij dat niet kan accepteren, dan vrees ik dat deze jongen het niet echt waard is om jouw vriendje te zijn...
    Sterkte!


    Inspiration can hit you any time

    Dumpen die handel


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Als praten niet helpt, dan is het tijd om actie te ondernemen.
    Ik zou inderdaad, zoals Cogsworth al zei, gewoon over een andere jongen beginnen praten. Dan weet en voelt hij tenminste wat hij verkeerd doet.
    En als hij zo ambetant blijft doen, dumpen dan. =/


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    My god, het aller allerbelangrijkste in een relatie is eerlijkheid. Als hij dingen liever bespreekt met je beste vriendin dan met jou dan is dat niet goed. Het werkt gewoon niet zonder vertrouwen en dat mist duidelijk bij jullie..


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    FlowerOnFire schreef:
    My god, het aller allerbelangrijkste in een relatie is eerlijkheid. Als hij dingen liever bespreekt met je beste vriendin dan met jou dan is dat niet goed. Het werkt gewoon niet zonder vertrouwen en dat mist duidelijk bij jullie..


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Cogsworth schreef:
    Ik zou een spiegel voor hem houden. Wat nou àls je over een andere jongen praat? Heb je het al ooit eens gedaan? Ik zou het gewoon doen. En als hij problemen mee heeft? Zeg dan maar dat hij precíes hetzelfde doet.
    En als hij dat niet kan accepteren, dan vrees ik dat deze jongen het niet echt waard is om jouw vriendje te zijn...
    Sterkte!


    Dan zegt hij: "Oh, dat zou ik niet erg vinden."
    Maar begrijp me niet verkeerd, we gaan al een behoorlijke tijd met elkaar, (10 maanden) en hij is wel een heel lief vriendje meestal. Hij doet vaak heel erg zijn best voor me, maar door dit soort dingen verpest hij het dan weer. Ik zit geestelijk al in moeilijkheden door andere gebeurtenissen en dit kan ik er zo moeilijk bij hebben.


    Don't judge a book on its cover

    Wil je mijn vriend hebben?


    Bad decisions make good stories.

    Misschien is het een idee om compromissen te sluiten? Als in, stel, er iets is wat jij liever niet meer hebt, maar hij kan niet beloven om dat ook echt te doen omdat hij moeite heeft met afscheid nemen o.i.d. Als je hem dan dwingt om het wél te doen, dan gaat het gegarandeerd fout, want hij heeft je namelijk al verteld dat het waarschijnlijk niet gaat lukken. Hij zal je dus waarschijnlijk alleen maar meer pijn gaan doen als hij het je belooft. Probeer dan een compromis te sluiten, bijvoorbeeld; laat hem ermee minderen. Als dat in de toekomst dan blijkt te werken kun je het altijd stukje bij beetje afbouwen en misschien verdwijnt het dan?
    Bedenk alleen wel; probeer hem niet te veranderen. Als hij het écht niet kan en het is iets kleins, probeer het dan ook te accepteren. Hij is wie hij is en daar ben jij voor gevallen, voor zijn karakter. Hij wil zich aanpassen aan jou en dat bewijst dat hij heel veel van je houdt, maar hij heeft duidelijk ook dingen liever niet en wel net zoals jij. Misschien kun je daar eens met hem over praten? Of er dingen zijn die hij liever niet meer heeft of juist wel? Misschien zijn dat wel dezelfde dingen als jij :)
    Het komt vast wel goed, laat de moed niet in de schoenen zakken. 10 maanden is best lang, jullie moeten dus echt van elkaar houden en liefde overwint alles =)


    Life is hard and then we die

    Dit had ik nou ook bij mijn vorige vriendje.. heel erg vervelend.... Zodra ik jaloers was, ging hij ongelofelijk zeuren en zeggen dat ik hem teveel weg hield van z'n vriendinnen, maar zodra hij jaloers was, was het natuurlijk altijd dat ik op moest houden met met jongens praten...
    ik weet niet of het helpt dat er meer mensen zijn die er doorheen gaan of doorheen zijn gegaan, maar iig:
    STERKTE!!!!!! <3
    hoop dat t beter wordt...


    you make everything seem so possible <3

    Mijn vriend kan sommige van die dingen ook goed, dus ik heb geen tips, want moet het zelf nog uitzoeken hoe het te doen (:


    Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right