Toen ik op de middelbare school zat, moest ik verplicht 1 x per week zwemmen. Helaas waren de lessen bagger en ik snap nog steeds de nut er niet van? Als 12/13 jarige kun je toch allang zwemmen? Inieder geval, ik heb nooit mijn A diploma gekregen. De reden? Ik kwam gewoon niet verder bij zwemlessen. Ik wil niet eigendunkig overkomen, maar ik was goed en het duurden eeuwen voordat ik naar een diepere bad mocht. Ondertussen ging ik elk weekend samen met mijn vader zwemmen en zo heeft mijn vader mij dus eigenlijk alles geleerd. Ik was het inmiddels zat op zwemles, kwam niet verder en kon prima zwemmen, dus was ik er van af gegaan. Heb dus nooit mijn A diploma gehaald maar ik merk ook absoluut geen verschil met mensen die ook hun C diploma hebben gehaald. In de eerste was ik soms beter dan mensen die wel hun diploma's hadden gehaald, maar dit kan ook met uithoudingsvermogen te maken hebben.
Inieder geval, wat ik me dus afvraag, ieder kind heeft toch sowiezo al zwemlessen waar ze alles leren? Waarom zou er dan ook nog zwemles zijn op de basischool, is dat niet een beetje dubbel? Ik vind het aan de ene kant wel een goed idee, het is toch voor iedereens eigen veiligheid maar aan de andere kant, vind ik het toch een beetje dubbel.
[ bericht aangepast op 6 april 2012 - 23:25 ]