Aan de ene kant ben ik het eens;
Het is natuurlijk veiliger voor een klein kind om de beginselen van het zwemmen vroeg te leren- vijvertjes zijn makkelijk om in te vallen.
Aan de andere kant ben ik het oneens;
Het wel de eigen keuze van de ouders, plus dat de kwaliteit soms inderdaad bar slecht is.
Eens, ik dacht dat het al verplicht was. Maar dat neemt het feit niet weg dat in principe iedereen moet kunnen zwemmen, lees als de basisvaardigheden. Dat je niet kan duiken ofzo is geen punt, maar wel jezelf kunnen boven water houden in benarde situaties.
I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury
Mercurial schreef:
Eens. Zelf heb ik al mijn diploma's gehaald met schoolzwemmen, dus zolang de kwaliteit van de lessen goed is, vind ik dat het verplicht moet worden.
"Your life. Your choice. Think about what you want."
oneens, want dan zwem je in gigantische groepen en dat is heel afleidend. bij zwemles zijn de groepen een stuk kleiner, en leer je het beter. Sowieso is de kwaliteit van schoolzwemmen niet fatsoenlijk. Als de kwaliteit verbetert en de groepen kleiner worden, dan vind ik dat het wel verplicht moet worden, want uiteindelijk is het kunnen zwemmen wel belangrijk. En zwemmen is uiteindelijk iets dat je niet meer verleert, zoals fietsen. dus als je het op een jonge leeftijd fatsoenlijk krijgt aangeleerd, dan heb je daar de rest van je leven profijt van
Eens, wel in de basisschool, maar niet in de middelbare school. Ik vind dat alle kinderen op z'n minst schoolslag moeten kunnen, gewoon voor het geval dat.