oneens, als kind heb ik een jaar zwemlessen op school gedaan, en daar kwam ik maar niet verder. Wat blijkt, ik kon wel al goed genoeg zwemmen voor het diepe maar dat hadden ze niet door. Dus meestal is de kwaliteit van de gewone zwemles veel beter dan die van schoolzwemles.
Tell her she's beautiful, wonderful, everything she doesn't see
Oneens, bij ons was het al verplicht maar we leerden niks. Ik heb nu diploma A tot weet ik niet hoeveel, maar geen enkele is een echt diploma. Altijd maar baantjes zwemmen en in het zesde leerjaar/groep 8 hebben we dan 1500 meter moeten zwemmen. Noemen ze dat een diploma?
Eens, wel in de basisschool, maar niet in de middelbare school. Ik vind dat alle kinderen op z'n minst schoolslag moeten kunnen, gewoon voor het geval dat.
Mercurial schreef:
Eens. Zelf heb ik al mijn diploma's gehaald met schoolzwemmen, dus zolang de kwaliteit van de lessen goed is, vind ik dat het verplicht moet worden.
Dat is vaak niet zo, maar ik ben het wel eens met wat je zegt.
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance, you must keep moving." ~ Albert Einstein
Tuurlijk, voor zover 't niet al verplicht is en zo vroeg mogelijk beginnen. Hoe vaak 't niet in het nieuws komt dat een kind sterft aan verdrinkingsdood...