• 'Be yourself. Above all, let who you are, what you are, what you believe, shine through every sentence you write, every piece you finish.'
    'Write to be understood, speak to be heard, read to grow...'

Toestemming van Yoda

NAAMVERANDERINGEN DOORGEVEN IN HET TOPIC!

Na een tijdje wachten mag ik dan eindelijk mijn schrijfwedstrijd beginnen. Verdere info staat hieronder, vragen stellen kan je in pb of dit topic doen.

Verloop van de wedstrijd:
    • Voor elke opdracht krijg je een week en 3 dagen.
    • Uitstel geef je 24 uur van tevoren aan en ik geef uiterlijk 4 dagen uitstel, ligt eraan hoe lang je nodig hebt én wat je reden is.
    • Iedere ronde vallen er twee mensen af, behalve als het deelnemersaantal dit niet toelaat. Dan wordt het verhoogd naar 3 of 4 of verlaagd naar één.
    • Niet inleveren, is gediskwalificeerd worden en daarmee lig je dus direct uit de wedstrijd.
    • Opdrachten inleveren gaat via dit topic en op geen enkele andere manier. Met meerdere juryleden is dat het handigst.

Waar wordt op gelet bij de beoordeling:
    • Spelling en grammatica.
    • Interpunctie.
    • Gebruik van alinea's, tabjes etc.
    • Link met de opdracht.
    • Originaliteit.
    • Overig commentaar.

Prijzen:
    Voor een wedstrijd ben ik bereid 1x te smsen voor credits dus ze worden als volgt.
    1e prijs: 4 credits.
    2e prijs: 3 credits.
    3e prijs: 2 credits.

Jury:
    Cagress
    Aife
    Hutchie

Deelnemers:
    Er is een maximaal aantal deelnemers van 30. Een minimaal aantal voordat de eerste opdracht online komt is 15.
    VOL!

01 • Rider UITSTEL TOT 11-05
    02 • Payned
    03 • Forbes
    04 • Plushie
    05 • Gamemaker
    06 • OHMYJOSH
    07 • Mercurial UITSTEL TOT 08-05
    08 • Lionsgate
    09 • Goulding
    10 • Myrddin UITSTEL TOT 08-05
    11 • Criminiall UITSTEL TOT 09-05
    12 • LaCerise UITSTEL TOT 08-05
    13 • Kryptoniall
    14 • Sehun
    15 • Escritura
    16 • forevertommo
    17 • Faberyayo
    18 • TheRumIsGone
    19 • imlove
    20 • Nutellaria UITSTEL TOT 11-05
    21 • xlufjoetoexx
    22 • BenSelley
    23 • Mordacious
    24 • Saruman
    25 • Invidia
    26 • flipje
    27 • Atropos
    28 • allydiggory
    29 • Zialled
    30 • lizazonnetje

Veel succes!

Opdrachten:

Opdracht 1.
    Een moeilijke eerste opdracht voor jullie! Er zijn 30 nummer, voor de 30 mogelijke deelnemers die mee kunnen doen. Wees op tijd om een goed nummer te kiezen dus!
    De bedoeling is dat je een nummer kiest en bij elk nummer hoort een bepaalde 'quote'. Van die quote moet je inspiratie krijgen voor je verhaal en je moet diezelfde quote in het verhaal verwerken.
    Onderling ruilen is toegestaan, maar mét toestemming van de ander.

UITLEG VOOR GEBRUIK VAN QUOTES EN DE STAND ALONE ZELF:
    De stand alone mag worden geschreven in het Engels en het Nederlands. Als je in het Nederlands schrijft, mag de quote ook vertaald worden, aangezien de quote in het Engels is.
          De stand alone moet minimaal 500 woorden bevatten en heeft geen maximaal. Ik hoop wel dat jullie snappen dat wij geen tijd hebben met mogelijk 30 deelnemers om stand alone's van 3000 woorden te gaan lezen, maar daaronder is alles mogelijk. Het minimaal woorden wordt wel elke opdracht hoger.
          Het gebruik van de quote in het verhaal is een beetje vaag. Je moet de quote gebruiken om inspiratie te krijgen voor het verhaal, want je moet de quote er letterlijk in terug laten komen. Het is dus logisch dat je de quote ook 'anders' in het verhaal verwerkt, omdat het anders er niet bij past. Het hoeft niet gezegd te worden door degene die eigenlijk de quote heeft gezegd.

Deadline: 3 april 2012.
    Min. aantal woorden: 500.

Opdracht 2.
    Bij deze spannende tweede opdracht heb ik een hele moeilijke opdracht voor jullie. Jullie moeten een stand alone schrijven bij een Griekse of Romeinse mythe.

De bedoeling is dat je de hoofdlijnen van het verhaal in de stand alone terug laat komen samen met een personage dat ik je geef. Het hele verhaal eromheen kan je verzinnen, je moet enkel de hoofdlijnen uit de mythe gebruiken. Je kan als voorbeeld The Hunger Games nemen. Als je het boek op Wikipedia opzoekt, kan je zien dat het gebaseerd is op de Griekse mythe van Theseus en de Minotaurus. Zo'n soort bedoeling wordt het dus.

In de story bij 'opdracht 2', komt je naam te staan met daaronder de mythe en het personage erbij. Daarmee moet je dus de stand alone gaan schrijven. Ruilen is niet toegestaan.
    Vragen hoor ik vanzelf wel!

Deadline: Maandag 7 mei, 23:59.
    Min. en max. aantal woorden: Min. 600 en max. 2000.
    LET OP!: De stand alone mag alleen in het Nederlands.

[ bericht aangepast op 12 mei 2012 - 16:42 ]

Just keep your head up. Stick on the ice.

Dat betekent dus dat er straks nog maar... 18 deelnemers over zijn? Dat wel ineens best veel... O.o (Al mag ik eigenlijk niet klagen :P)

Deep inside, I've never felt alive

Ceridwen schreef:
    (...)

Ik voel met je mee...ik heb ook een eigen wedstrijd en daar had ik in het begin 20...was ook al behoorlijk veel werk...kan ook liggen aan het feit dat ik gewoon erg uitgebreid nakijk, maar toch...

Ik kijk ook uitgebreid na. Ik wil dat jullie wat hebben aan jullie beoordeling en geef jullie bij 'overig commentaar' dan ook veel complimentjes over jullie STERKE punten, zodat jullie die kunnen benutten in de volgende opdrachten, terwijl je tips en commentaar krijgt in de andere onderdelen. Ik kijk best wel uitgebreid na en geef bijna allemaal uitleg bij fouten die je hebt gemaakt. Maar het is echter allemaal voor jullie.

Tule schreef:
    Dat betekent dus dat er straks nog maar... 18 deelnemers over zijn? Dat wel ineens best veel... O.o (Al mag ik eigenlijk niet klagen :P)

Jep, heel veel mensen hebben ineens uitgeschreven en ik vind 18 eigenlijk best wel een mooi aantal voor een 2e opdracht. Misschien veranderd het afvallersaantal nog, maar aan hoeveel afvallers dacht je dan? Want als het zo doorgaat, dan valt er helemaal niemand af.

Harries schreef:
    (...)

Ik kijk ook uitgebreid na. Ik wil dat jullie wat hebben aan jullie beoordeling en geef jullie bij 'overig commentaar' dan ook veel complimentjes over jullie STERKE punten, zodat jullie die kunnen benutten in de volgende opdrachten, terwijl je tips en commentaar krijgt in de andere onderdelen. Ik kijk best wel uitgebreid na en geef bijna allemaal uitleg bij fouten die je hebt gemaakt. Maar het is echter allemaal voor jullie.

Dat probeer ik dus ook :) Op slechte punten wijzen en vertellen waarom deze fout zijn en ook op de goede punten wijzen...

Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

Wanneer komt eigenlijk ongeveer de uitslag? :3

[ bericht aangepast op 6 april 2012 - 19:48 ]

I like boys who drive cars too slow.

Harries schreef:
    (...)

Jep, heel veel mensen hebben ineens uitgeschreven en ik vind 18 eigenlijk best wel een mooi aantal voor een 2e opdracht. Misschien veranderd het afvallersaantal nog, maar aan hoeveel afvallers dacht je dan? Want als het zo doorgaat, dan valt er helemaal niemand af.

Weet niet. Bij de wedstrijd die ik ga organiseren komen er geen afvallers te pas. Ik begin met tussen de 10 en 15 deelnemers en ik eindig (hoop ik) met 10 to 15 deelnemers. Ik doe gewoon met een gemiddelde ;]

Tule schreef:
    (...)
    Weet niet. Bij de wedstrijd die ik ga organiseren komen er geen afvallers te pas. Ik begin met tussen de 10 en 15 deelnemers en ik eindig (hoop ik) met 10 to 15 deelnemers. Ik doe gewoon met een gemiddelde ;]

Ikke ook :3 werkt erg goed (bloos)

Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

Payned schreef:
    Wanneer komt eigenlijk ongeveer de uitslag? :3

Leuke vraag, ik weet het niet. (cat)

Nee, grapje, ik ga m'n best doen om het dit weekend erop te zetten, maar ik kan en ga niks beloven, omdat ik verschrikkelijk slecht ben in beloftes. Maar het gaat in delen volgens mij... (Per jurylid)

Ceridwen schreef:
    (...)

Ikke ook :3 werkt erg goed (bloos)

Haha, ja, oké. Dat wilde ik eerst ook doen, maar met 30 deelnemers werd me dat toch wat te veel.

Tule schreef:
    (...)
    Leuke vraag, ik weet het niet. (cat)

Nee, grapje, ik ga m'n best doen om het dit weekend erop te zetten, maar ik kan en ga niks beloven, omdat ik verschrikkelijk slecht ben in beloftes. Maar het gaat in delen volgens mij... (Per jurylid)

Ik ben pas bij die van Cesare, dus ik kan echt lang niet alles dit weekend erop krijgen. Dat gaat nog wel even duren.

Mijn tevergeefs werkje...

Misschien is het ook handig om te weten dat ik dyslexie heb (:

[ bericht aangepast op 6 april 2012 - 21:03 ]

"You love me. Real or not real?" "Real." - Peeta Mellark & Katniss Everdeen.

Kaneswaran schreef:
    Mijn tevergeefs werkje...

Misschien is het ook handig om te weten dat ik dyslexie heb (:

Dat reken ik wel mee, ja. Bedankt voor het inleveren!

Kaneswaran goes Lionsgate

[ bericht aangepast op 7 april 2012 - 17:08 ]

"You love me. Real or not real?" "Real." - Peeta Mellark & Katniss Everdeen.

Harries schreef:
    (...)

Dat reken ik wel mee, ja. Bedankt voor het inleveren!

Ik ben ook dyslectisch

Happy Birthday my Potter!

Ow en er is een stukje in mijn SA dat schuin moet, aangezien het een gedachte is. Voor de eerste gehele witregel: 'Eindelijk is het stil'

[ bericht aangepast op 10 april 2012 - 7:18 ]

Happy Birthday my Potter!