• Hebben jullie ook twee keer per jaar brandoefeningen op school? Wij hadden dat vandaag, en het was allemaal best vaag.
    Zo'n meisje en ik gingen samen even naar ons kluisje, en toen ging dus dat brandalarm af. Toen kwamen die conciërges zo aan in een geel ding en een walky talky, en werden we naar buiten gedreven. Wij hebben achter onze school zo'n grasveld en daar staan dan allemaal bordjes van welk niveau en leerjaar, en waar je dan moet gaan staan. Dus wij gingen daar staan, echt gewoon leuk, zo mis je een hele les, voor eigenlijk alleen maar een brandoefening, maar ik snap wel waarom ze dat doen.
    Maar dat grasveld is achter de nieuwbouw, waar meestal de bovenbouw of twee-talig zit, en die kinderen hadden gewoon nog les, dat doen ze altijd apart.
    Was wel zielig voor een paar van die kinderen omdat die bij mij in de klas zaten, en een So hadden van Spaans.

    En dan kijk je eens om je heen op dat grasveld, en kan je toch wel echt duidelijk zien wie er vmbo doen en wie vwo. Onze klas, wij zijn vwo, zaten gewoon rustig te staan en te praten, en dan zie je de vmbo'ers (eerstejaars, en sommige tweedejaars) met een stok achter elkaar aanrennen, fail.

    Maar ja, dat was mijn Franse les dus, en hoe was jullie dag?


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    Ik kwam een keer later op school door een afspraak met de psycholoog. Toen was ik er nog geen 10 minuten en dat alarm ging al af, haha xd


    26 - 02 - '16

    Vorig jaar voor het laatst, en dat was op mijn vorige school. Ze hadden een rookmachine neergezet, dus we zagen geen hand voor ogen en hadden zoiets van "Weet je zeker dat het een oefening is...?"


    People cry, not because they're weak. It's because they've been strong for too long.

    Wij hebben maar 1x in het jaar brandoefening, maar dat ding faalt wel vaker :W. Onze school is trouwens alleen havo & vwo en hier zijn ze net zo erg hoor :'D. Sterker nog, ik zit zelf tien keer zo hard te kloten (cat).


    i put the fun in funeral

    Quebec schreef:
    Vorig jaar voor het laatst, en dat was op mijn vorige school. Ze hadden een rookmachine neergezet, dus we zagen geen hand voor ogen en hadden zoiets van "Weet je zeker dat het een oefening is...?"

    LOL
    de volgende keer als het echt brand is denken jullie nog steeds dat het een oefenig is!


    Sidera nostra contrahent solem lunamque

    wij hebben altijd een brandoefening in het begin, maar dit jaar is het brandalarm per ongeluk afgegaan op vrijdag 13 januari XD

    OT; mijn laaste examen gehad, dus nu vakantie :)