• Hebben jullie ook twee keer per jaar brandoefeningen op school? Wij hadden dat vandaag, en het was allemaal best vaag.
    Zo'n meisje en ik gingen samen even naar ons kluisje, en toen ging dus dat brandalarm af. Toen kwamen die conciërges zo aan in een geel ding en een walky talky, en werden we naar buiten gedreven. Wij hebben achter onze school zo'n grasveld en daar staan dan allemaal bordjes van welk niveau en leerjaar, en waar je dan moet gaan staan. Dus wij gingen daar staan, echt gewoon leuk, zo mis je een hele les, voor eigenlijk alleen maar een brandoefening, maar ik snap wel waarom ze dat doen.
    Maar dat grasveld is achter de nieuwbouw, waar meestal de bovenbouw of twee-talig zit, en die kinderen hadden gewoon nog les, dat doen ze altijd apart.
    Was wel zielig voor een paar van die kinderen omdat die bij mij in de klas zaten, en een So hadden van Spaans.

En dan kijk je eens om je heen op dat grasveld, en kan je toch wel echt duidelijk zien wie er vmbo doen en wie vwo. Onze klas, wij zijn vwo, zaten gewoon rustig te staan en te praten, en dan zie je de vmbo'ers (eerstejaars, en sommige tweedejaars) met een stok achter elkaar aanrennen, fail.

Maar ja, dat was mijn Franse les dus, en hoe was jullie dag?

"I solemnly swear that i am up to no good."

Ja, elk jaar weer. Vreselijk haha. :'D
    Een paar weken geleden waren ze bezig aan de fundering en ging het brandalarm om een of andere reden telkens af, maar omdat ze bezig waren met vuur en lassen en al moesten we toch elke keer naar buiten. Dat was wel grappig. Bijna niet binnen gezeten die dag.

Ik heb over de middag een dutje gedaan op een bankje in school in de zon.
    Zalig.
    één uur les, één uur studie, twee uur dvd/spelletjes spelen.
    Dan examenstudie; morgen Frans en geschiedenis.

Wij hebben één maal per jaar een brandoefening. Normaal ergens in de derde week van september, een dinsdagvoormiddag.
    Het brandalarm ging eens af in de speeltijd.
    Iedereen vertrok naar de verzamelplek, wij wilden net rechtstaan, komt er een leerkracht: 'Ja, blijf maar, vals alarm!'
    Twintig seconden later: Er passeert een leerkracht: 'Ja! Het is brandalarm! Waarom zit je nu hier nog?' -'uhm, een andere leerkracht zei...' -'Brandalarm! Opstaan dus! Hup!'
    Wij staan op, verzetten drie stappen. 'Het is vals alarm' zegt een andere leerkracht.
    Wij gaan terug zitten, kijken enkele leerkachten ons scheel aan, zeggen niets.
    Brandalarm stopt -.-

There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

2 keer maar?^^
    Bij ons vinden ze het nodig om dat zo'n 6 keer per jaar te houden.

Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

Ik had eens LO toen het brandoefening was en we hadden het niet gehoord en niemand kwam ons iets zeggen, dus zijn we pas op de laatste moment gegaan x'D
    Of toen het echt brand was, liepen we naar beneden en we begonnen de rook te rieken, en de brand was boven ons op het 5de en wij zaten op het 4de.. >< klopt ni echt..

Keep calm and love Zayn Malik =)

Ik zit nu al drie jaar op diezelfde school en heb steeds de brandoefening gemist. Er zijn twee gebouwen en per gebouw wordt het brandalarm geoefend. En ik zat steeds in het verkeerde gebouw!
    Ik zou serieus niet weten wat te doen moest het plots branden op school!

“To live will be an awfully big adventure.”

Vandaag ging weer het brandalarm. Iedereen vond het raar dat het twee keer achter elkaar was, maar heel de school ging dus op z'n gemak naar buiten, omdat ze dachten dat het nep was. Blijkbaar was het dat dus niet, was een mini brandje in het bio lokaal. Maar het was heerlijk weer, dus iedereen ging in de zon liggen..

Doen ze niet bij mij op school, maar dat is dan ook MBO en daar zitten best veel mensen.

En ik zat mijn eerste twee jaar ook op Havo/VWO en daar renden ze ook wel eens achter elkaar aan. Dus niet alleen vmbo-ers doen dat. :')

'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

Ja, best vaak. Ik vond dat nooit erg, tot het een keer midden in de winter gebeurde, twee jaar geleden, met dat enorme pak sneeuw en we naar buiten moesten en we niet eens een jas mochten pakken. Stonden we daar een halfuur te blauwbekken, allemaal zo ongeveer te bidden dat de school echt in de fik zou vliegen, dan was het tenminste nog lekker warm geweest.

Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

Voiceless schreef:
    Doen ze niet bij mij op school, maar dat is dan ook MBO en daar zitten best veel mensen.

En ik zat mijn eerste twee jaar ook op Havo/VWO en daar renden ze ook wel eens achter elkaar aan. Dus niet alleen vmbo-ers doen dat. :')

Ja, nu je het zegt. Bij mij in de klas, 2 VWO, zijn er nog steeds jongens die niet van elkaar af kunnen blijven, of ze duwen elkaar omver etc.

Wij hebben dat maar 1 keer...
    En kheb geen idee wat havo en vwo is :o

-You don't know you're beautiful-

ik had ooit een echt brand in de school
    dus het kantoorgebouw naast ons de onze hele school 10 verdiepingen naar buiten
    zegt iemand van het kantoorgebouw: kom laten we op vakantie gaan, was toch weekend
    en een andere keer was er ergens anders brand maar we konden het wel ruiken
    alleen onze klas mocht eerder naar huisxD

Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

Ik had ook twee brandoefeningen;
    Bij de eerste zaten we in een Latijnproefwerk, ging echt awesomely goed bij iedereen ging dat brandalarm en moesten we een ander proefwerk maken >:l
    En de tweede keer bleef de leraar maar ontkennen dat het alarm ging, omdat hij het zelf niet hoorde en dacht dat we gewoon naar buiten wilde =='

Cookies!

Dat heb ik dit jaar nog niet gehad maar voorheen wel maar dat was gewoon georganiseerde chaos en een keer was iemand zo leuk om het brandalarm af te laten gaan, expres. Moest ik zes trappen naar beneden en daarna weer omhoog. Dat vond ik toch zo'n rotstreek

Physics is awesome

Bij ons ging dat alarm een keer af maar dat ding was kapot. Wij stonden daar zo met 2 klassen te draaien op de speelplaats. Hilarisch!

Sidera nostra contrahent solem lunamque

Brandoefening = beste schooldag van het jaar.

A king can rule a kingdom, but happiness will rule the