• Het verhaal begint in het jaar 2149, een tijd waarin al het leven op de aarde vrijwel onmogelijk is wegens de sterk vervuilde lucht en overbevolking.
    In Hope Plaza, één van de grootste laboratoriums ter wereld, vonden enkele wetenschappers een scheur in de ruimte-tijd waardoor het voor mensen mogelijk wordt 85 miljoen jaar terug in de tijd te reizen.
    Ze sturen verschillende mensen mee met pelgrimstochten zodat ze in het verleden een nieuwe toekomst op kunnen bouwen, maar dat is niet altijd even handig.
    De mensen van de eerste pelgrimstocht die in het verleden aankomen, bouwen een afgeschermde stad met de naam Terra Nova die er op voorzien is van eventuele aanvallen van dinosauriërs zodat ze de mensen van andere pelgrimstochten veilig kunnen ontvangen.
    De mensen van de zesde pelgrimstocht keren zich echter tegen de rest en verklaren de inwoners van Terra Nova tot hun vijand.
    Ze stelen voorraden, spioneren en doen er alles voor om Terra Nova over te nemen.

• Rollen •

•Mensen uit de 1ste Pelgrimstocht:•

- Maitresse --> Katherine Adrian - 19
    - Griphook --> Abigail 'Abby' Taylor Billington - 17

- HurtedHeart --> Amy - Lee Jennis - 18
    thePineapple Teddy White - 29

- Sweetest --> Nathanïel 'Nathan' Dwane Adams - 19

•Mensen uit de 2de tot de 5de Pelgrimstocht•

- Assassin --> Mallory Tracy - 20
    - DevilWings --> Artemis Audrey - 18
    - Everdeen --> Zaina Fitz - 21

- Proprius --> Vanessa Olivia Dutcers - 17
    - CrumbCake --> Aprilynne 'April' Stone -18
    HurtedHeart --> Madeline Claire Prec - 6
    Jessiiicaa --> Seyenna Mayfield - 24

-Roane --> Peyton Avery Riviera - 23
    - Proprius --> Jarmo Sem Dutcers - 7

•Mensen uit de 6de Pelgrimstocht•

- Griphook --> Marilynn 'Mary' Leah Roux - 21

- Maitresse --> Mason Daniels - 30

Regels:

- 16+ stukken mogen, zolang je maar niet gaat overdrijven. Er zijn grenzen!
    - In een post wil ik op zen minst 6 regels, dat is niet veel dus dat moet lukken.
    - Schrijf niet in de plaats van een ander, tenzij die persoon er in toe stemt.
    - Probeer geen mensen buiten te sluiten en betrek iedereen zowat in het verhaal
    - Dingen die niet tot de RPG behoren zoals meldingen en dergelijke, zet je tussen [] of ()
    - Relaties mogen, maar let er wel op dat de mensen uit Terra Nova niets beginnen met de mensen uit de 6de Pelgrimstocht (Het zijn tenslotte vijanden en daar hebben ze zelf voor gekozen)
    - Boven je post, schrijf je zowel de naam als de functie van je personge.
    - Inspringen mag altijd en als je vragen heb, kan je bij mij terecht.

Het rollentopic

Bedankt Griphook voor de prachtige cover

En voor ik het vergeet, het verhaal begint een jaar na de opbouw van Terra Nova.

[ bericht aangepast op 15 maart 2012 - 22:46 ]

Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

Abigail 'Abby' Taylor Billington ~ verpleegster

Ik haalde mijn schouders op, terwijl ik ook een banaan openpelde. ''Tot nu toe zijn er niet héel veel gewonden, we zullen moeten afwachten denk ik'' mompelde ik, en nam een hap van mijn banaan. Een Diplodocus stapte met een enorm geluid voorbij, en ik keek toe hoe het struiken naar binnen werkte. ''Ik heb gisteravond alleen een been moeten gipsen, diegene was van een laag gebouw gevallen'' Ik grinnikte even. ''Heb jij nog meldingen binnen gehad?'' vroeg ik, terwijl ik mijn ogen samenkneep tegen de felle zon.

"When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

Mallory Tracy

Ik moet eventjes lachen als hij boert. Het klinkt grappig, in dit weer. Dan begint hij over de serre te praten en ik luister aandachtig. "Sorry, ik tafel." zei hij. Ik schudde meteen mijn hoofd. "Nee!" riep ik uit. "Helemaal niet, ik vind het juist heel erg interessant." laat ik weten. "Heel boeiend, hoe je erover denkt." Ik dacht na over het idee van twee serres. "Het zou geweldig zijn als je er twee kan maken, natuurlijk." knikte ik naar hem. Ik zag het al helemaal voor me, het glas, de warmte, de planten, mezelf erin. Picture perfect.

Your make-up is terrible

[Abo.]

If you could live anywhere in the world, where would it be? 'Where would you live Zayn?' 'Right next to you, Liam.'

Nathanïel 'Nathan' Dwane Adams - Doktersassistent

Ik duwde de deur van de bungalow open en voelde direct en werd direct overspoeld door de warmte. Lachend veegde ik de zweetdruppels van mijn voorhoofd. Ik moest nog wat planten zoeken voor medicijnen. Je wist maar nooit hier.

If you could live anywhere in the world, where would it be? 'Where would you live Zayn?' 'Right next to you, Liam.'

Arpilynne Stone, verpleegster

Ik loop het ziekenhuis uit, het is rustig, en loop naar het laboratorium. Hier breng ik de laatste tijd veel tijd door, sommigen van mijn projecten maken al vorderingen, maar eigenlijk was ik hier gewoon omdat mijn broer me vroeg om zijn planten water te geven, wat was het toch leuk om zijn voetveeg te zijn, er was dus niets veranderd... Ik verzorgde alle planten en noteerde hun groei en vooruitgang, ik was een labslaafje, maar ik leerde er iets van, dus ik deed het maar.

Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

Katherine Adrian - Dochter Commandant

"En kan je het hier al wat wennen?" Vroeg ik terwijl ik me op mijn kont neerzette om wat comfortabeler te zitten. "Met al die dino's hier."
    Mijn blik ging van de jongen naar de plant etende dino's die achter de poorten van Terra Nova liepen.
    Zo lang de vleesetende niet in de buurt van het afgebakende dorp kwamen, was iedereen veilig.
    Kwamen ze wel dichter, moesten vrouwen en kinderen naar de ondergrondse bunker tot de mannen het beest verjaagd hadden.
    Het alarm was in het jaar dat Terra Nova was opgebouwd al een tiental keer afgegaan en het zou heus niet de laatste keer zijn.
    "Ze zijn wat groter dan de diertjes die wij hebben hé?"

Jarmo

"Ze zijn wat groter dan de diertjes die wij hebben hé?" Ik knik en kijk naar Meneer tor. 'Ja maar..' Ik stop en kijk naar de dino's. 'Ik vind hun veel leuker.' Ik wijs naar de dino's. 'Ik weet namelijk ALLES over dino's het zijn mijn lievelings dieren.' Vertel ik trots.

[ bericht aangepast op 14 maart 2012 - 20:07 ]

Katherine Adrian - Dochter Commandant

"Hmm, werkelijk?" Vroeg ik lachend. "Wil je er eens eentje aaien?"
    Vroeg ik terwijl ik opstond en het vuil wat van mijn broek klopte.
    "Ik heb een kleintje in mijn labo staan." Legde ik de knul uit. "Maar niemand weet er van, dan kan het ons geheimpje zijn."
    Ik wist dat het geen kwaad kon en misschien hielp het hem wel om zich hier goed te voelen.
    Zolang mijn vader niet wist dat ik buiten de poorten was gegaan, was alles goed.

Nathan - Doktersassistent

Ik keek nog eens in mijn boek en vergeleek de planten uit het boek met die voor me stonden. Ik nam een paar bladeren mee en rook er aan. Allerlei latijnse namen. Ik moest ze maar onthouden, kon nog van pas komen. Ik nam ze mee en liep naar het laboratorium. Ik duwde de deur open en zag Aprilynne daar staan. 'Heey April.' Groette ik haar glimlachend.

Zaina Fitz - Verpleegster
    "Tot nu toe zijn er niet héel veel gewonden, we zullen moeten afwachten denk ik" Ik kijk toe hoe Abigail haar banaan pelt en ons beiden tegenhoudt. Vlak voor ons gezicht loopt er een Diplodocus voorbij. Met grote ogen staar ik er naar, maar richt me dan weer op Abigail.
    "Ik heb gisteravond alleen een been moeten gipsen, diegene was van een laag gebouw gevallen" Ze lijkt even terug te denken aan het voorval, ik zie haar grinniken. "Heb jij nog meldingen binnen gehad?" Meteen schudt ik mijn hoofd.
    "Nee, niks. Helemaal vrij was ik gisteren." zeg ik vol trots. "Ergens is het maar goed ook dat er haast geen gewonden zijn de laatste tijd." voeg ik er aan toe en gooi de schil van de banaan naar de struiken. Het zou niet lang duren voordat hij zou zijn opgegeten. Vlug begin ik aan mijn tweede.
    "Hoewel, een beetje spanning zou leuk wezen." Ik kijk even voor me uit en glunder dan. "Laten we eens kijken of er wat te beleven is."

[ bericht aangepast op 14 maart 2012 - 20:13 ]

Her heart was a secret garden and the walls were very high.

Aprilynne Stone, verpleegster

'Hey Nathan. Wat zijn dat? Wacht niets zeggen!' beval ik hem, ik overhoorde mezelf en somde alle namen van de planten op, ik had dit onlangs nog geleerd. 'Mag ik daar een klein beetje van om proeven mee te doen?' smeekte ik bijna toen ik een redelijk zeldzame plant tussen de verzameling zag zitten.

Everybody wants forever, I just want to burn up bright...

[Wat heb ik gemist? En ik denk erover na om een klein meisje te maken zo een klein kindje dan laat ik mijn mannelijke reservering vallen. Het lijkt me zo leuk om mijn persoontje echt te laten denken als een kind.]

I'm finally back, Finally after a Year break

Jarmo

Mijn ogen worde groot als ze zegt dat ze een dino heeft en ik hem mag aaien. "Maar niemand weet er van, dan kan het ons geheimpje zijn." Ik knik en zet Meneer Tor op een blaadje. 'Tot zo Meneer Tor.' Ik kijk Katherine aan en knik. 'Ja ik wil hem heeeeeel graag zien.' Ik leg de nadruk op heel zodat ze weet dat ik dit heeeeeel graag wil.

[Hij tafelt? :')]

Peyton

"Nee! Helemaal niet, ik vind het juist heel erg interessant. Heel boeiend, hoe je erover denkt. Het zou geweldig zijn als je er twee kan maken, natuurlijk."
    Ik knik even, al helemaal in gedachten een plan aan het ontwerpen.
    "Halve rondes," denk ik luidop. "Zodat het licht beter gebroken wordt en de planten kunnen geplant worden volgens de hoeveelheid licht die ze nodig hebben. We kunnen leidingen onder de grond aanleggen en sproeiers steken. Als je wilt kunnen we daar dan ook een timer opt zetten. Maar ik wijk af. En dan maak ik er een verbindinsstuk tussen." Ik kijk naar haar tuintje en probeer het me te visualiseren. Dan grinnik even. "Al moet het er wel grappig uit zien vanuit de heli's, twee halve bollen."

I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

Nathan - Dokterassistent

Even deed ik mijn mond open om iets te zeggen, maar April beval me niets te zeggen. 'Tuurlijk.' Grinnikte ik. Ik brak een stuk van het blad af en gaf het aan April. Even raakte mijn hand de haare aan. Shit. Klotezooi. Bloos. Wegwezen hier. 'Ik-k ga maar weer planten zoeken,' mompelde ik. Ik vlugde het lab uit en ging de jungle weer in.