• Ik zit dit jaar in derde en moet dus een profiel kiezen.
    Daarvoor moet ik dus ook kijken naar wat ik later wil doen.
    Nu zie ik al mijn hele leven slecht, jarenlang een bril gehad en nu lenzen.
    Maar ik had er eigenlijk over nagedacht wat dat zou betekenen voor wat ik later wou doen.
    Al sinds ik een klein meisje ben wil ik kinderarts worden. Maar de kans is groot dat dat gewoon niet gaat lukken doordat ik slecht zie.
    En dat vind ik echt erg, ik had nooit gedacht dat het daardoor niet zou lukken.
    Maar na arts vallen er natuurlijk nog meer beroepen af.
    Ik had altijd zo een duidelijk beeld van wat ik in de toekomst wou doen, maar dat is nu weg en ik vind dat vreselijk.
    Ik vind vakken als Bio en Scheikunde heel leuk en ik wil heel graag mensen helpen. maar ik geen idee wat ik daar mee kan.
    Ik ben eraan gewend dat ik slecht zien, maar op zulke momenten wordt ik gewoon met mijn neus op de feiten gedrukt dat sommige dingen door mij slechte zicht onmogelijk zijn.
    Ik heb nu helemaal geen idee wat ik wil doen in de toekomst en dat vind ik vreselijk

    Oké dat moest ik even kwijt omdat ik het gewoon echt heel erg vind.

    Edit: Ook met lenzen of bril kunnen ze mij niet op 100% krijgen, volgens mij zie ik nu, met mijn lenzen in, ongeveer 65%
    Zonder bril of lenzen zie ik 7%

    [ bericht aangepast op 14 maart 2012 - 18:50 ]


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Miss kun je iets doen als fysiotherapie ofzo. Alleen als je iets wilt worden waarbij je hele precieze operaties ofzo moet uitvoeren, lijkt het mij echt een probleem worden.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Tributes schreef:
    (...)
    Het probleem is dat lenen en bril mij ook niet op 100% kunnen krijgen
    Ik heb echt -13 ofzo

    Dan raad ik je eigenlijk aan om je ogen te laten laseren. Misschien dat het dan weggaat of dat ze het gedeeltelijk weghalen. Ik weet dat dit duur is, maar misschien (omdat jij er echt iets aan hebt) kan jou verzekering dit regelen...
    Maar dat is wel irri....


    Deep inside, I've never felt alive

    Wandering schreef:
    Ik zou gewoon een zo ruim mogelijk profiel kiezen als ik jou was. Als je arts wilt worden en dus Geneeskunde wilt studeren heb je NG/NT nodig. Want je hebt namelijk nog best wel een kans met laseren of lensimplantaten. + als je NG/NT kies met wiskunde B, biologie, natuurkunde en scheikunde, kun je echt nog alle kanten op. Dus als het je echt niet lukt om arts te worden vanwege je ogen, kun je nog steeds alles. Maar dit hangt er natuurlijk ook vanaf wat jouw wiskundige vaardigheden zijn :')

    Tja, mijn wiskundige vaardigheden zijn niet geweldig
    Ik ben dit jaar slecht begonnen, ik had heel veel uitval en uiteindelijk 3 verschillende docenten. Dat werkt niet bij mij
    Nu ben ik in twee maanden van een 2,5 naar een 5,1 gegaan dus dat geeft wel hoop. Maar ja het is nog steeds niet goed.
    Ik heb nu als profiel ingevuld. N&G met natuurkunde en wiskunde A


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Tributes schreef:
    (...)
    Tja, mijn wiskundige vaardigheden zijn niet geweldig
    Ik ben dit jaar slecht begonnen, ik had heel veel uitval en uiteindelijk 3 verschillende docenten. Dat werkt niet bij mij
    Nu ben ik in twee maanden van een 2,5 naar een 5,1 gegaan dus dat geeft wel hoop. Maar ja het is nog steeds niet goed.
    Ik heb nu als profiel ingevuld. N&G met natuurkunde en wiskunde A


    Met wiskunde A kun je nog genoeg en het is nog leuker en praktischer ook. Maar min dertien is echt wel veel.
    Is lazeren inderdaad geen optie voor je? Want als dat je droom is, dan moet je daarvoor gaan!


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Biologist schreef:
    (...)

    Met wiskunde A kun je nog genoeg en het is nog leuker en praktischer ook. Maar min dertien is echt wel veel.
    Is lazeren inderdaad geen optie voor je? Want als dat je droom is, dan moet je daarvoor gaan!

    Voor laseren moet je 18 zijn en als ik begin met studeren ben ik 17. En ze weten niet of dat gaat helpen. Ik heb met mijn lenzen al ontzettend veel problemen gehad.
    Ik ga gewoon heel hard werken om toch wiskunde B te doen


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    @Tributes ik denk dat dat dan wel een hele goede keuze is, daar hou je nog heel erg veel mee open. Ook al zijn je ogen dan te slecht, wat ik echt niet voor je hoop, heb je alles nog openliggen.

    @Biologist nouu, dat verschilt per persoon. Ik ben bijvoorbeeld echt een ramp in wiskunde A dingen, haha.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.