• Yeah! Topic 4!

Het rollentopic
    Het 1e topic

Deze RPG gaat over de verleden tijd. Toen James Potter en zijn vrienden de school nog onveilig maakten. Toen Voldemort nog niet aan de macht was. Toen Severus Sneep al verliefd was op Lily Evers. Kortom: het leven vóór Harry Potter.

Goed: de rollen. Je mag maximaal vier rollen hebben. Dit mogen bestaande personages zijn, maar ook verzonnen personages. Je mag ook alvast personages reserveren, als je later pas de rol aanmaakt.

EEN RESERVERING DUURT EEN WEEK. DAARNA VERVALT DE RESERVERING EN IS DE ROL WEER BESCHIKBAAR VOOR IEDEREEN! JE KAN DAARNA DEZE ROL NIET OPNIEUW RESERVEREN!

Dit is het vierde jaar van deze bestaande leerlingpersonages!
    De rollen:
    Bestaande personages:
    -James Potter: RoxanneGryffindor Seeker van het Quidditchteam.
    -Remus Lupos: Lisanne Gryffindor
    -Sirius Zwarts: Sarita Gryffindor
    -Peter Pippeling: Gryffindor
    -Lily Evers: Lina Gryffindor
    -Severus Sneep: Lisanne Slytherin
    -Narcissa Zwarts: Rebecca Slytherin
    -Andromeda Zwarts: Luanne Slytherin
    -Nymphadora Tops: Rebecca Hufflepuff Seeker van het Quidditchteam.
    - [Ben ik iemand vergeten? Zet het even in een reactie.]

Zelfverzonnen personages:
    -Kim: Brandy Pandora McAllister Slytherin
    -Esther: Katheryn Madison Lynx Slytherin
    -Lisanne: Samira Evelina Caisse Slytherin
    -Chantal: Emma Marylyn Waters Gryffindor
    -Sophie: Evana Lexie Morson Gryffindor Keeper van het Quidditchteam.
    -Luanne: Gabrielle Winona Monroe Gryffindor Beater van het Quidditchtean
    -Rebecca: Emmeline Elisabeth Ebbers Ravenclaw Beater van het Quidditchteam
    -

Leraren:
    -Schoolhoofd: Armando Wafelaar(Lisanne)
    -Leraar Gedaanteverwisselingen (Perkamentus):
    -Lerares Bezweringen: Amber Uitmunto Wafelaar Hoofd Slytherin (Annemik)
    -
    Jezelf(telt niet mee voor aantal rollen):
    - Lisanne Gryffindor Chaser van het Quidditchteam
    - Rebecca Gryffindor Chaser van het Quidditchteam
    - Roxanne Gryffindor
    - Sophie Gryffindor
    - Sarita Gryffindor
    - Bruna Luanne Gryffindor Chaser van het Quidditchteam
    - Kim Gryffindor

Anders:
    -

[ bericht aangepast op 6 maart 2012 - 20:53 ]

Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

Pandora McAllister

"Een beetje." Zei ik terwijl ik even over mijn neus wreef. "Het ergste is al voorbij."
    Ik fronste eventjes toen ik het gezicht van Evana zag.
    "Heb je pijn?"

[@Sarita; Iedereen die betrokken was bij dat gevecht zit in het kantoor van Wafelaar...behalve Pandora want die ligt in de ziekenzaal]

Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

[Heel, peopletjes!!! Wat heb ik allemaal gemist?]

Evana
    Ik bedacht me dat ik me als een aansteller zou gedragen als ik nu ging zeiken over mijn arm, die inderdaad verschikkelijk veel pijn deed, en over Pandora heen ging praten, dus ik glimlachte en zei: "Nee hoor." de samenknijp van mijn ogen kon best bedoeld worden als een pretglimlach. Hoopte ik. Ik zocht naar onderwerpen om over te praten. Maar ik kon niks bedenken.

Tijd voor koffie.

Samira

'Laat ik eerst even één ding duidelijk maken: zij begonnen. Ze waren mij en Pandora een beetje aan het uitjouwen omdat we ons zo goed voelden door onze bloedstatus, wat absoluut niet waar is. Dat maakt voor ons niet uit. Toen we zeiden dat ze op moesten houden, werden ze boos. Ze staken onze gewaden in brand, en ik heb het zelf moeten blussen. Wij hebben onszelf alleen verdedigd.'
    Leugens, dat weet ik zelf ook wel, maar die Wafelaar slikt werkelijk alles.

[Eten :3]

Rebecca.

'Mag ik ook even iets zeggen..?' vraag ik en ik steek mijn hand op. 'Het is niet hun schuld, noch is het de onze: er ligt gewoon een groot meningsverschil tussen Griffoendor en Zwadderich. Maar om jezelf dan zódanig te verlagen en een cruciatusvloek te gebruiken, verbaast me echt van Brandy.' zeg ik, en ik kijk haar strak aan. Ik kon erg goed formeel praten: daar was ik klassenoudste voor [lol, in rl ben ik wel een "klassenoudste" :"D ]. Ik weigerde om haar Pandora te noemen, al was die omschrijving wel beter: Pandora was volgens de Griekse mythologie het nieuwsgierige meisje dat de kist die ze van Zeus had gekregen persé open wilde maken en daarmee al het onheil de wereld in hielp.
    'Ik weet dat ik zelf ook laag heb gehandeld, door het laten groeien van haar tanden,' zeg ik. 'Maar dat was pure zelfverdediging en verdediging van mijn vrienden, ik kan het niet toestaan dat zij blijvend letsel oplopen...'
    'Nogmaals: u kunt de laatste spreuken die afgevuurd zijn met haar stok nagaan... En om volgens de schoolregels én die van het ministerie te handelen, zou ik het niet meer dan normaal vinden als Brandy hier een passende straf opgelegd zou krijgen. Niet alleen voor die onvergeeflijke vloek; ook voor bedreigingen jegens Bruna, Lisanne, Sarita en mij en dan zwijg ik nog over haar vriendin Samira. Ik denk dat wij elkaar begrijpen, professor Wafelaar?' zeg ik met mijn formele klassenoudsten-stem. Normaal gesproken ben ik niet zo formeel als ik praat, maar ik ken mijn rechten.

Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

Pandora McAllister

Ergens geloofde ik Evana niet, maar besloot er maar niet verder op in te gaan.
    "Ik hoop dat ik tegen het YuleBall weer helemaal in orde ben." Zei ik met mijn jurk in gedachten. "Dat zou fijn zijn."
    Na mijn bijna dood ervaring vond ik wel dat ik enige vorm van ontspanning had verdient.

Lisanne

'Ik geloof dat we elkaar maar al te goed begrijpen, Rebecca.'
    Wafelaar is opgestaan en kijkt ons aan.
    'Dat neemt niet weg dat jullie allemaal verkeerd gehandeld hebben. Jullie zijn bijna allemaal erg slimme leerlingen, die een groot verantwoordelijkheidsgevoel hebben. Die eigenschappen waardeer ik, maar dit had ik niet van jullie verwacht. Jullie zullen allemaal straf krijgen, de één misschien wat meer dan de ander.'
    Ik zucht, hoewel ik het best wel had zien aankomen.
    'Het spijt ons -ik denk dat ik wel voor de hele groep kan praten- meneer Wafelaar. Ik geef toe dat we ons wel iets beter hadden kunnen en moeten gedragen.'
    Ik kijk hem aan, met mijn meest oprechte en vastberaden blik.

Rebecca.

'Lisanne,' zeg ik en ik leg mijn hand op haar arm. 'Ik vind het lief dat je namens de hele groep wilt praten, maar het spijt mij absoluut niet jegens Brandy. Natuurlijk was het infantiel om ervoor te kiezen haar tanden te laten groeien en de onderkant van haar gewaad lichtelijk te laten verschroeien, maar het is geen permanente verwonding. Het is niet iets waar ze later nog veel last van zal hebben en op dat moment, voelde ik eindelijk gerechtigheid. Ik denk dat u onderhand wéét over de buitenschoolse activiteiten van-' wil ik zeggen, maar Lisanne port me in mijn zij en gebiedt me te stoppen. 'Over dat verantwoordelijkheidsgevoel ben ik het zeker met u eens - en ik hoop dan ook dat het snel weer beter gaat met Brandy - maar ik moet u toch uit uw droom helpen en u vertellen dat het niet geheel kinderspel was: er zijn heftige vervloekingen gevallen... Ook onvergeeflijke en vloeken die blijvend letsel veroorzaken. Ik denk dat ik, met een beetje hulp van Meneer Filister - de huidige Vice-Minister van Toverkunst en tevens vader van mijn vriend Fred Filister - u héél makkelijk van uw post zou kunnen blazen, en daarbij zou ik er ook zéér makkelijk voor kunnen zorgen dat Brandy geschorst wordt: ik heb zo mijn connecties, weet u?' voeg ik eraan toe en ik kijk hem strak aan.
    'Ik suggereer, dat u mij en mijn vrienden laat gaan en dat u een passende straf bedenkt voor Brandy en haar vriendin Samira, ik ben nog mild, professor...' zeg ik. Lisanne gaapt me aan, alsof ik zojuist vreselijk brutaal ben geweest, maar ik wéét dat ik dit nu best kan maken. Brandy moest blij zijn dat ik geen verdere actie ondernam, anders zou ze haar dooddoeners-ouders zó achterna vliegen de Azkaban in!

Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

[Haar ouders zijn geen dooddoeners...just so you know :) En laat haar niet schorsen want anders kan ik niets meer doen ]

[daarom hoop ik dat Wafelaar ingaat op mijn aanbod, hahaha]

[Wees daar maar niet zo zeker van, ghehe]
    Wafelaar

'Rebecca. Het kan best dat jij mij gemakkelijk hier vandaan zou kunnen krijgen, maar momenteel ben ik nog steeds schoolhoofd, en ik hoop dat je dat begrijpt. Ik beslis nog steeds wat er gebeurt hier op school, en als je zin hebt om me hiervandaan te krijgen; ga je gang.'
    Ik draai me om, zodat ik met mijn rug naar ze toe sta.
    'En ik beslis dus ook nog steeds welke straffen er worden gegeven. Ik zal haar, Brandy, Pandora, of hoe je haar ook wilt noemen, niet schorsen, maar wel straffen. Jullie, behalve Samira, kunnen rekenen op een kleine, lichte straf. En nu wegwezen, ik heb nog wat dingen te doen.'
    Ik draai me weer terug en glimlach naar ze.

James
    'Ohyeah! Een lichtelijke straf!' zei james blij toen waffelaar weg was.

Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

Rebecca.

'Ik heb het idee dat u mij niet geheel begrijpt als ik het heb over onvergeeflijke vloeken,' zeg ik. 'Of heeft u het woord "crucio" nooit eerder gehoord? Zegt de term "cruciatusvloek" u iets? Vindt u het geheel normaal dat iemand een zwerm vogels op een totaal onschuldig meisje afstuurt?' vraag ik hem en ik wijs naar Bruna, die niets gedaan had. 'En wat is de reden dat u James, Lisanne en Sarita straft? Als u al iemand wil straffen, dan straft u mij maar. Ik vind het uiterst onredelijk dat mijn vrienden een straf oplegt terwijl zij Brandy noch Samira hebben verminkt. Moet ik nog doorgaan?' vraag ik en hij lacht me schaapachtig toe.
    'Ik wil niet opdringerig zijn,' zeg ik. 'Maar ik denk niet dat een cruciatusvloek te compenseren valt met uw "zware" straffen. Een avondje in het verboden bos is zo erg nog niet, vergeleken met het gevoel alsof je onder stroom staat en in zoutzuur wordt gedompeld, gevolgd door een ontzettende zelfhaat. Wilt u zien waar ik geraakt ben, of gelooft u mij pas als ik mijn advocaat en getuigen oproep?' vraag ik hem en ik haal mijn wenkbrauwen op. 'En daarbij, kunt u Malfidus en een groot deel van de Zwartsen dan metéén schorsen van de school. Was u zich nog niet bewust van hun illegale activiteiten? Onder andere Bruna hier,' zeg ik en ik wenk naar mijn goede vriendin. '-Roxanne, Lisanne, Sarita en ik hebben de gevolgen ondervonden van verschillende vervloekingen. Om nog maar te zwijgen over het onrecht dat Emmeline Ebbers uit Ravenklauw is aangedaan. Ik spreek duidelijke taal, Professor. En heel eerlijk gezegd bepaalt u nu niet welke straffen u uitdeelt: in het schoolregelement staat dat elke leerling die een dusdanige fout begaat - onvergeeflijke vloeken dus - verwijderd zal worden van de school en dat hun toverstok per direct vernietigd wordt. Alleen zou ik dat toch zo vreselijk jammer vinden voor beide meisjes, dat ik mijn mond zal houden; op de voorwaarde dat u heb passend straft en dat u mij en mijn vrienden met rust laat voor het komende trimester: dat lijkt mij een goede deal, niet waar?' zeg ik en ik tik met mijn vingers op de tafel.
    'Ik ben liever recht door zee, dan dat ik nóg een keer zie hoe mijn vrienden en afdelingsgenoten worden VERMINKT door een stel hoogdravende dooddoeners; dat raad ik u ook aan, hun linkerarm eens goed te bekijken. Wellicht vindt u het amusant. ÍK geef U een optie, u niet aan mij. Het laat mij totaal koud wat voor gevolgen het heeft voor u en uw school, maar het zou toch zó jammer zijn als - de grote - Armando Wafelaar door nalatigheid en onoplettendheid zijn post als schoolhoofd zou verliezen, nietwaar? En dat alles doordat zijn bloedeigen zuster haar afdeling niet in het gareel kan houden. Mocht u nou nog niet begrijpen wat ik zeg - wat mij sterk lijkt - dan zal ik allereerst naar professor Perkamentus stappen, om vervolgens - met mijn vrienden als getuigen - naar het Hogere Gerechtshof stappen en ik ben nog niet zo zeker ervan, of u uw gradatie in de Orde van Merlijn zult behouden... Zelfs een verklaring van Goed Gedrag wordt dan moeilijk te verkrijgen. Als ik al deze feiten onder elkaar zet, zou dit betekenen dat u - door mijn al eerder genoemde punten - op straat zou kunnen komen te staan. Daarbij zou het ook een grote hap nemen uit Zwadderich: zonde, zonde, zonde...' voeg ik eraan toe in een lang verhaal.
    'In "dreuzeltaal" gesproken, zou ik zeggen dat ik u een lijpe koekwous zou vinden als u niet op mijn aanbod in zou gaan, snapt u wel?'

James
    'Wow, Rebecca wat heb je dat goed gezegt!!' zei hij en klapte.

Good friends are hard to find, harder to leave, and impossible to forget.

Sophie
    Ik hoorde een verhitte discussie en ik ging tegen de deur staan. Mijn nieuwschierigheid wint, en ik loop naar binnen. Heel zachtjes door een kier. Ik wou niet bemoeiachtig zijn ofzo, maar ik wou gewoon helpen. Misschien konden ze het goed gebruiken. Hoogstwaarschijnlijk niet, want Rebecca sprak wijze woorden. Ze was erg officieel bezig, Ik bleef achter tegen de muur staan.

Evana
    Ik glimlach zwakjes. Ik had ook wel zin in wat afleiding. Maar erg veel tijd had ik daar niet voor, want ik dacht de hele tijd aan de mensen die daar eventueel bij zouden kunnen zijn. In ieder geval niet een Slytherin. James misschien, of een ander 'Modderbloedje'. Ik haatte dat woord. "Heb je al een jurk?" vroeg ik. Ik besloot straks even te kijken of ik iemand kon helpen. Zonder hen pijn te doen.

Tijd voor koffie.