• 8 is een Amerikaans toneelstuk gecreëerd door Dustin Lance Black, als een her-uitvoering van juridische argumenten en getuigenverklaringen in de zaak van Perry v. Schwarzenegger.
    Deze zaak was tegen de wet “Proposition 8”. Deze wet verbood homoseksuele koppels om te trouwen in Californië.

    Dit toneelstuk is daarop gebaseerd en werd uitgezonden om geld op te halen tegen zulke wetten. Ik vond het wel de moeite waard om even te kijken.

    Je moet de eerste 30 minuten even skippen, dan begint het toneelstuk. (Er komt een knop te staan ongeveer 1 seconde nadat het filmpje begint, daarmee kun je 30 minuten vooruit spoelen.)



    Link voor als hij niet werkt...


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Er wordt alleen maar in gepraat... Er gebeurt amper wat.


    Er zit wel een verhaal in, en persoonlijk vind ik het erg goed, maar ik snap best dat sommige mensen het niets vinden; Het is een kwestie van smaak.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Nadal schreef:
    (...)
    Tja, dat is meestal in een toneelstuk. Veel kan je er niet in.
    Natuurlijk wel. Je kunt dingen laten gebeuren. Je kunt de rechtszaak op pauze zetten en iemand iets laten vertellen over zijn verleden terwijl dat naast hem gespeeld wordt. Je kunt de rechtszaak over een langere periode laten verlopen en ondertussen laten zien wat er gebeurt in de leven van de mensen die erbij betrokken zijn. Je kunt de gevoelens van mensen veel heftiger uitbeelden, je kunt mensen laten huilen, vechten, lachen. Dit is geen toneelstuk, dit is gewoon stompzinnig iets oplezen van een blaadje terwijl je in een rechtszaakopstelling zit.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Natuurlijk wel. Je kunt dingen laten gebeuren. Je kunt de rechtszaak op pauze zetten en iemand iets laten vertellen over zijn verleden terwijl dat naast hem gespeeld wordt. Je kunt de rechtszaak over een langere periode laten verlopen en ondertussen laten zien wat er gebeurt in de leven van de mensen die erbij betrokken zijn. Je kunt de gevoelens van mensen veel heftiger uitbeelden, je kunt mensen laten huilen, vechten, lachen. Dit is geen toneelstuk, dit is gewoon stompzinnig iets oplezen van een blaadje terwijl je in een rechtszaakopstelling zit.


    Dat kan allemaal maar als je een rechtzaak moet naspelen die al eeuwen duurt kan je er niet nog meer bij verzinnen zodat het langer duur. Ze blijven nu dicht bij de lijn zonder zijwegen en dat vind ik er juist zo sterk aan. Het hoeft niet overdreven en dramatisch, het verhaal is al belangrijk genoeg. Mijn mening.


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Nadal schreef:
    (...)

    Dat kan allemaal maar als je een rechtzaak moet naspelen die al eeuwen duurt kan je er niet nog meer bij verzinnen zodat het langer duur. Ze blijven nu dicht bij de lijn zonder zijwegen en dat vind ik er juist zo sterk aan. Het hoeft niet overdreven en dramatisch, het verhaal is al belangrijk genoeg. Mijn mening.
    Dan moet je het inkorten, back to basics en het interessanter maken voor het publiek. Als ze er echt het volk mee willen bereiken heeft dit niet zo veel zin, dit is alleen maar interessant voor mensen die het er al mee eens zijn (dat hoeft zelfs niet perse) of die van dit soort theater houden.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Dan moet je het inkorten, back to basics en het interessanter maken voor het publiek. Als ze er echt het volk mee willen bereiken heeft dit niet zo veel zin, dit is alleen maar interessant voor mensen die het er al mee eens zijn (dat hoeft zelfs niet perse) of die van dit soort theater houden.

    Oké, ik denk dat we hier over kunnen blijven strijden maar ik vind het zo goed. En je hoeft natuurlijk niet te kijken (:


    "The only way of finding a solution is to fight back, to move, to run, and to control that pressure."

    Nu ben ik er wel benieuwd naar xD Ik zal op de computer gaan kijken, ik kan hem nu niet zien.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    PUKKELxDING schreef:
    Dit lijkt me nou niet erg leuk ofzo, je gaat toch geen rechtzaak als toneelstukje opvoeren...


    comfort in c h a o s