• Dat zei mijn maatschappij leraar vandaag.
    We hadden het over criminaliteit, en hij vertelde welke groepen de meeste kans hebben om crimineel gedrag te vertonen, en dat zijn de mensen die niks te verliezen heb, zoals jongeren.

    'Als jongeren opgepakt worden, wat verliezen ze dan? Hun huis? Nee. Hun werk? Nee. Er van uit gaande dat jongeren nog niet een èchte vaste baan hebben.'


    Daarna zei hij dus dat scholen er alleen zijn om kinderen van straat te houden waarop een klasgenoot vroeg 'Waarom leren we dan nog dingen? Dan kunnen we toch net zo goed gewoon hier alleen maar op de computer gaan, of andere dingen doen, zolang we maar op school komen.'
    En toen zei mijn leraar dus dat dat inderdaad zou kunnen, maar dat vind ik echt bullshit.

    Sorry hoor, maar zonder opleiding ga je toch ook geen werk vinden? Geen huis kunnen krijgen? Dan zit je later toch alsnog in die criminele risico groep?

    En nu vraag ik me af wat het quizletvolk van deze stelling vind :Y)


    The only thing that's going to bother me, is that you all call yourselfs my friends.

    Ik ben het met je eens.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Ik ben het met je eens.

    En daarvoor had ik geen topic nodig om het te beseffen.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Flemish schreef:
    (...)
    En daarvoor had ik geen topic nodig om het te beseffen.


    Omdat misschien de meerderheid dat vind (of omdat het logisch lijkt dat de meesten mijn mening delen), betekend niet dat iedereen dat vind. Ik bedoel, mijn leraar is het toch ook niet met mij eens?


    The only thing that's going to bother me, is that you all call yourselfs my friends.

    Assassin schreef:
    Ik ben het met je eens.


    comfort in c h a o s

    Hmmm.. ik ben het inderdaad niet met je leraar eens. Het mag misschien één van de dingen zijn waar onderwijs nuttig voor is, maar het is er nog steeds voor educatie voor een goede baan idd. Gewoon een baan waarmee je gelukkig kunt worden en goed van kunt leven.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Jij hebt echt een goede leraar.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    :8

    wat voor een leraar heb jij nou. eentje die de kracht en onmisbaarheid van z'n eigen job niet kent.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Assassin schreef:
    Ik ben het met je eens.


    Dit bericht bestaat niet. Het is een illusie.

    Wandering schreef:
    Hmmm.. ik ben het inderdaad niet met je leraar eens. Het mag misschien één van de dingen zijn waar onderwijs nuttig voor is, maar het is er nog steeds voor educatie voor een goede baan idd. Gewoon een baan waarmee je gelukkig kunt worden en goed van kunt leven.


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    om school alleen maar te zien om kinderen van de straat te houden.. echt belachelijk ja. ik vind het niet leuk om te leren maar als je een bepaalde baan op het oog hebt, heb je je school toch echt nodig


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Assassin schreef:
    Ik ben het met je eens.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Ik vind het sowieso belachelijk als leraren zulke uitspraken gaan doen zonder zelf een gedegen opleiding er voor te hebben gehad -en dan bedoel ik dus over het onderwerp criminaliteit- Wat hij zegt is echt de grootste bullshit, en dat komt van iemand die criminologie studeert. Ja, jongeren hebben verhoogde kans op criminaliteit, maar dat gebeurt met school net zo hard als zonder school. Sterker nog, de sociale banden die door school ontstaan kunnen criminaliteit zelfs in de hand werken.

    Maar nee, school is er niet om kinderen van de straat te houden. Wat is dat nou weer voor een onzin.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Je leraar heeft wel gelijk dat scholen jongeren van de straat houden, maar waar hij de mist in gaat is dat je zonder goede educatie na je schooltijd alsnog op straat belandt.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    vocalizer schreef:
    (...)

    Omdat misschien de meerderheid dat vind (of omdat het logisch lijkt dat de meesten mijn mening delen), betekend niet dat iedereen dat vind. Ik bedoel, mijn leraar is het toch ook niet met mij eens?

    Okay. Dat klopt. Dat net klonk misschien wel bot, maar dat was ... ja... Ik denk daar volledig zo over en telkens als iemand klaagt dat hij/zij naar school moet, erger ik me er aan. -aan je stelling denkend- ja, ik klaag ook wel eens, maar dat is dan weer over de drukte, de school die zoveel van je verwacht.
    Maar het was zo bot omdat ik niet op de pc zit, het lastig is en nog eens een qwerty is, hier op m'n Wii. Waarvoor sorry


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Yoda schreef:
    Ik vind het sowieso belachelijk als leraren zulke uitspraken gaan doen zonder zelf een gedegen opleiding er voor te hebben gehad -en dan bedoel ik dus over het onderwerp criminaliteit- Wat hij zegt is echt de grootste bullshit, en dat komt van iemand die criminologie studeert. Ja, jongeren hebben verhoogde kans op criminaliteit, maar dat gebeurt met school net zo hard als zonder school. Sterker nog, de sociale banden die door school ontstaan kunnen criminaliteit zelfs in de hand werken.

    Maar nee, school is er niet om kinderen van de straat te houden. Wat is dat nou weer voor een onzin.


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California