• Als er al min of meer zo'n topic is, mag je deze gerust sluiten.

Het leek me handig voor diegene die nog twijfelen voor een richting om dat hier te zetten. Je zet je twijfels erbij en als er dan anderen zijn die die richting studeren, kunnen ze je misschien wat verder helpen met je keuze. Dus diegenen die zien dat iemand jouw richting wilt gaan studeren, kan je quoten en zijn/haar eventuele twijfels beantwoorden. Ook de scholieren van het laatste jaar secundair onderwijs kunnen elkaar wat verder op weg helpen als ze al veel opzoekingswerk hebben gedaan enzo.

Als je volgend jaar naar het hoger onderwijs gaat, vul dan één van deze twee vragenlijstjes in.

Welke richting ga je volgend jaar (hoogstwaarschijnlijk) studeren?
    Waarom?
    Heb je nog twijfels?

Tussen welke richtingen twijfel je om volgend jaar te studeren?
    Waarom die richtingen?
    Waarom twijfel je?

If we had not a soul, music would have created it.

Welke richting ga je volgend jaar over twee jaar (hoogstwaarschijnlijk) (hopelijk) studeren? Geneeskunde
    Waarom? Omdat ik graag dokter wil worden. En het menselijke lichaam interesseert me, meer dat plantjes en bloemetjes. Vandaar geen biologie, maar geneeskunde.
    Heb je nog twijfels? Alleen waar ik ga studeren. Ik twijfel nog tussen Maastricht en Nijmegen. En ik moet nog een plan B maken, wat behoorlijk zwaar valt.

You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

Ikzelf;

Audiovisuele Kunsten (film) aan het RITS. (Bachelor + Master)
    Waarom?
    Ik heb altijd al een enorme interesse gehad in film en ik vind het fascinerend hoe sterk een goed verhaal je kan raken. Ik wil weten hoe zo'n heel filmproces gebeurt. Het is een droom van me om zelf te kunnen meewerken aan zo'n productie. Ook heb ik me op mijn school (ASO - LatijnWetenschappen) nooit echt thuisgevoeld. Ik werd verplicht van mijn ouders deze richting te volgen, maar wilde eigenlijk zelf liever KSO volgen. Ik voelde me een 'alternatieveling' op gebied van interesses tussen wat meer, in mijn ogen, 'mainstream' mensen.
    Heb je nog twijfels?
    Toekomstmogelijkheden? Ik wil voornamelijk werk doen later dat ik graag zal doen. Maar natuurlijk moet ik het inkomen ook niet onderschatten. Ik heb geen enkel idee wat een gemiddeld inkomen van iemand uit die richting is.
    Voor deze richting moet ik slagen voor een toelatingsproef. Ik moet dus sowieso nog een back-up plan hebben.

If we had not a soul, music would have created it.

welke richtingPGO pedagogisch medewerker niveua 3
    WaaromIk kan goed met kinderen omgaan en vindt het erg luek om het te doen. Zelfs het nichtje van mijn vriendin die mega verlegen is wou geiljk op mijn schootxD Ik hou van kinderen en vindt het leuk om met ze dingen te doen en te leeren
    heb je nog twijfels
    Nee ik wist al heel vroeg da ik iets met kinderen wil doen. Toen ik klein was beschermde ik schijnbaar de jongere dkinderen en als er iemand viel hielp ik schijnbaar gelijk. Iedereen die zegt ook dat ik dat moet doen en dat ik goede een goede klik met kinderen maak en heb. Wel ben ik een beetje bang omdat het steeds strenger wordt door 't hofnarretjexD

Change is for weirdos ~ Niall Horan

- Mediavormgever niveau 4 ;D
    Waarom?
    - Omdat dat het enige is wat mij lijkt. Eerste jaar is echt een basis jaar en krijg je met verschillende dingen te maken. ICT op een creatieve manier noem ik het ;P
    Heb je nog twijfels?
    - Eerst alleen qua schoolkeuze.. Zelfde school als waar ik nu zit, alleen dan andere locatie. En waar ik nu zit is het zo bagger geregeld enal.

(En ik ruik hier gewoon verf -.-)

Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

Ergotherapie. (Het helpen van mensen met een geestelijke of lichamelijke beperking, om zo zelfstandig mogelijk te worden door tips, trucs of hulpmiddelen te geven.)
    Waarom?
    Omdat je met dit beroep mensen helpt, en dit zijn meestal mensen die zelf graag geholpen willen worden. Je kan ze helpen met van alles en nog wat op het gebied van zelfstandigheid, dus het is heel breed. En ik hou wel van afwisseling [:
    Ook waar ik dan later kan gaan werken is heel breed, ik kan met kinderen gaan werken of met ouderen. Ik kan in een revalidatiecentrum werken, in een ziekenhuis, of zelf een bedrijf beginnen, noem maar op.
    Heb je nog twijfels?
    Nee. Ik ben bij verschillende open dagen geweest en ik word steeds enthousiaster [:

[ bericht aangepast op 23 feb 2012 - 11:26 ]