• Dag dames!

    Jullie roddelen zelf ook vast wel eens :3?
    Nu, waarom roddelen jullie?
    Is dat alleen maar als je echt problemen hebt met die persoon, of is het ook gewoon als je iemand ziet die er niet uitziet of als je iemand iets raars ziet doen?
    En, hebben jullie daarna een schuldgevoel of denk je er verder niet bij na?

    Ik persoonlijk roddel alleen maar als ik problemen heb met de desbetreffende persoon. Ik heb een hekel aan roddelen over mensen die ik niet eens ken of als het roddelen nergens op slaat, zoals een vriendin van me doet, die doet al gemeen als iemand de verkeerde kleur schoenen aan heeft, bah. Roddelderoddel. En ohja, ik voel me altijd vreselijk schuldig achteraf haha XD

    What about you girls? :3


    Life is hard and then we die

    Endure schreef:
    Ik roddel als in 'ik praat over mensen', maar zeg geen gemenede leugens ofzo.


    Echt roddelen doe ik, naar mijn weten, niet.
    Als ik dan eens wil klagen, doe ik dat bij iemand die de persoon niet kent.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Och, ik geef wel mijn mening over wat een ander aan heeft, of over dingen die gebeurd zijn, maar ik zorg er voor dat ik dingen nooit overdrijf en over het algemeen vrij objectief blijf. Alhoewel dat niet altijd lukt :')
    En ik voel me daarna eigenlijk nooit schuldig. Ik blijf altijd eerlijk, en tja, iedereen roddelt bewust of onbewust wel.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Ik roddel alleen over mensen die ik écht niet mag en zoals Defensive hierboven zegt, ik geef mijn mening over wat een ander aanheeft.
    Soms voel ik me schuldig, maar meestal niet.


    Take risks and conquer your fears.

    Ik roddel wel. Maar ik vertel geen leugens. Al kan ik wel eens achter iemands rug om zeggen dat ik diegene niet mag.


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Tempesta schreef:
    Ik heb precies hetzelfde als jou. Ik kan eigenlijk helemaal niet tegen roddelen, zelf praat ik wel eens over anderen, maar dan vind ik het eerder 'mijn hart luchten'. Dus als iemand iets heel vervelend tegen me doet, klaag ik daar wel over tegen iemand anders, maar ik zou ook niet zomaar over iemands uiterlijk of gewoonten beginnen praten. En als ik het wel doe, verga ik achteraf van schuldgevoelens.


    Dit, gewoon dit :'3


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”

    Endure schreef:
    Ik roddel als in 'ik praat over mensen', maar zeg geen gemenede leugens ofzo.


    Inspiration can hit you any time

    Nouja, ik denk dat het op zich wel als roddelen beschouwd kan worden, maar ik vind het gewoon leuk om over anderen te praten. Dat hoeft niet per se in negatieve zin te zijn, hoewel mensen die vage dingen doen wel vaker besproken worden. Ik verspreid sowieso geen leugens, er is zo al genoeg om over te praten, haha.

    [ bericht aangepast op 17 feb 2012 - 21:29 ]


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Stinson schreef:
    Ik roddel echt veel te veel, dat geef ik eerlijk toe. Een vriendin van me en ik die praten vaak over mensen die we voorbij zien lopen en beoordelen die kleding enzo dan. Het is niets tegen de personen zelf, maar ik weet niet. Ik roddel gewoon echt veel! En ik voel me ook niet schuldig, want ik praat zeg maar niet gemeen over personen op zich, daar doe ik niet aan (tenzij diegene echt gemeen tegen me is of zo). Maar ja, ik zou me moeten schamen, ik vind het ook een hele slechte eigenschap van mezelf!

    Dit eigenlijk, maar op sommige momenten vind ik het handiger dat mensen over me roddelen dan dat ze het recht in mijn gezicht zeggen. Dan wil ik eigenlijk gewoon niet weten wat die ander zegt, want dan ga ik me toch alleen maar down voelen.
    Wat ik nog het meest irriterende vind, is als mensen gaan sms'en met elkaar of elkaar apart van de groep trekken om hen even iets 'persoonlijks' te vertellen. Kijk soms is het echt privé, maar heel vaak is het ook gewoon uitlachen of buitensluiten...
    En daarom dat ik dus wel vaak over mensen roddel. Kijk, ik ga het niet de hele wereld rondbazuinen zodat iedereen weet wat ik van iemand vind, maar gewoon, even lekker zeiken. ;]
    Klinkt misschien heel slecht, maar ik meet met mezelf (dus; wat ik niet leuk vind, probéér ik ook niet bij een ander te doen) en dan roddel ik dus wel.
    Jeezz, volgens mij ben ik gewoon een praatgraag, want hier staat dus ook weer een hele lap tekst xd


    Deep inside, I've never felt alive

    Ik 'roddel' ook wel eens over mijn vrienden.
    Maar dan niet roddelen als ik dat ik leugens over ze ga verspreiden, of dingen verzinnen, maar meer dat ik vertel waar ik me bij iemand aan irriteer en zo.
    Het meeste roddel ik dan toch wel over mensen die ik niet kan uitstaan,
    maar ik zal nooit leugens gaan verspreiden. & als ik iets zeg, waarvan ik het niet zeker weet zeg ik dat er ook bij.

    + Ik vertel het ook altijd tegen die mensen zelf.
    Het is niet achter iemand's rug om praten. Als ik ruzie met iemand heb, dan laat ik diegene ook weten wat ik van haar/hem vind. Als ik me irriteer aan iemand , dan zeg ik dat. Dus ik weet niet of dat dan eigenlijk nog wel onder roddelen valt (cat) Aangezien ik in feite alleen herhaal tegen anderen,wat ik gezegt heb tegen iemand.


    The only thing that's going to bother me, is that you all call yourselfs my friends.

    Ik roddel best veel, maar ik verzin geen leugens ofzo, meestal gewoon dat iemand er gek uit ziet of de kleding echt facking lelijk is. :W


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Oh, soms moet ik wel eens even roddelen, maar dan gewoon in de zin van over iemand praten en de gebeurtenissen rondom die persoon bespreken. XD
    Meer een vergadering, eigenlijk. (cat)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ja, ik roddel wel eens, over serieuze dingen, maar ook over kleding :'D Net waar ik zin in heb.
    Leugens verspreiden doe ik niet aan.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Vivace schreef:
    (...)
    Dit eigenlijk, maar op sommige momenten vind ik het handiger dat mensen over me roddelen dan dat ze het recht in mijn gezicht zeggen. Dan wil ik eigenlijk gewoon niet weten wat die ander zegt, want dan ga ik me toch alleen maar down voelen.
    Wat ik nog het meest irriterende vind, is als mensen gaan sms'en met elkaar of elkaar apart van de groep trekken om hen even iets 'persoonlijks' te vertellen. Kijk soms is het echt privé, maar heel vaak is het ook gewoon uitlachen of buitensluiten...
    En daarom dat ik dus wel vaak over mensen roddel. Kijk, ik ga het niet de hele wereld rondbazuinen zodat iedereen weet wat ik van iemand vind, maar gewoon, even lekker zeiken. ;]
    Klinkt misschien heel slecht, maar ik meet met mezelf (dus; wat ik niet leuk vind, probéér ik ook niet bij een ander te doen) en dan roddel ik dus wel.
    Jeezz, volgens mij ben ik gewoon een praatgraag, want hier staat dus ook weer een hele lap tekst xd


    Haha, ja! Ik heb precies hetzelfde dus! En ik doe het ook alleen maar tegen vrienden hoor, om even lekker te zeiken. En ik trek er zeker al geen mensen voor apart, om even iets te kunnen vertellen wat de rest niet mag horen. Dat vind ik zo verschrikkelijk! Maar ach, ik weet ook dat er genoeg over mij geroddeld word, dus dan mag ik het ook, vind ik. :'D

    Jabberjay schreef:
    Oh, soms moet ik wel eens even roddelen, maar dan gewoon in de zin van over iemand praten en de gebeurtenissen rondom die persoon bespreken. XD
    Meer een vergadering, eigenlijk. (cat)

    Jep, dit dus ^.^


    "I didn’t trip, I was just testing the gravity, and it still works"

    Bij roddelen denk ik altijd aan geruchten de wereld inbrengen en zo.

    Maar mijn vriendinnen en ik doen wel aan, wat ik zo noem, 'ons hart luchten' over een persoon die er dan op dat moment niet is. Na ja, dat lijkt misschien op roddelen, maar in feite overzien we zo dan een beetje de situatie en soms is het dan ook zo dat we tot een besluit komen van dat we bijvoorbeeld met die vriendin dan even moeten praten omdat d'r gedrag ontspoord is of zo (:


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.