• Sorry voor de lange titel. (:
    Ik ga maar even in punten werken voor het gemak.

    - In een ander topic had ik het over een jongen, dat hij een relatie wilde en ik dat niet wilde. Uiteindelijk is het me gelukt met hem te praten en het ging een tijdje goed, maar nu begint hij weer 'n beetje plakkerig te doen en vandaag sms'te hij me 'ik mis je', ik wil terug sms'en, ik weet alleen niet wát. Het moet iets zijn wat lief/beleefd is, maar wel duidelijk maakt dat het echt geen zin heeft, dat ik het hierbij wil laten, zeg maar. Weet iemand van jullie wat? Ik ben helemaal niet goed als het aankomt op liefde & shit. D:

    - Ik ben sinds kort weer bij een psychologe. De vrouw op zich is wel aardig, maar ik vind het gewoon nog steeds echt heel moeilijk om te praten. Ik ben dus wel echt hard aan mezelf aan het werken, maar het gaat in een veel te langzaam tempo (voor mijn gevoel). Ja ja, ik weet dat het tijd kost. Maar toch. D:
    Omdat het zo zwaar is en het gewoon niet zo goed gaat de laatste tijd, merk ik dat ik niet ben zoals ik dat normaal ben. Ik ben minder vrolijk, stiller en tja, gewoon niet meer de Marleen die ik was en ik vond het prima om die Marleen te zijn. Toch is het praten wel hard nodig, omdat mijn psychische klachten zich fysiek uitte en dan is er meestal wel wat goed mis.
    Heeft er iemand tips of zo, hoe ik ervoor kan zorgen dat.. Weet ik het, praten makkelijker wordt? Ik moet het opkroppen namelijk afleren en ik moet het ook afleren om voor anderen te denken (over hoe zij over mij denken), maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. D:


    everything, in time

    Normaal heb ik wel tips, maar hier niet. Sorry.
    Maar heel veel succes in ieder geval!
    Ik weet dat je het kunt. En vergeet niet: ooit komt het goed.

    [ bericht aangepast op 2 feb 2012 - 21:03 ]


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Hmmm... Sorry Lena, maar ik heb eigenlijk geen idee =\
    Hoe dan ook heel veel succes ermee! Ik weet zeker dat het je uiteindelijk zal lukken <3


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    Biologist schreef:
    Normaal heb ik wel tips, maar hier niet. Sorry.
    Maar heel veel succes in ieder geval!
    Ik weet dat je het kunt. En vergeet niet: ooit komt het goed.


    Maar ooit duurt zo lang voor iemand zonder geduld. D:
    En ik vind het ook niet leuk voor mijn vrienden, ik ben mezelf een beetje aan het isoleren. Ik ben bijna nooit meer op msn, niet meer op facebook en eigenlijk alleen nog maar op Q via mijn iPod.:'D


    everything, in time

    Punt een: Sms 'm terug; herinner hem dat jullie hebben gepraat over het feit dat jullie relatie vriendschappelijk hoort te blijven, zoals was besproken.

    Punt twee:
    Ik heb ook bij een psycholoog gelopen, en weet hoe moeilijk het praten is. Daardoor ben ik echt actief gaan schilderen en schrijven als het echt tegenzat, waardoor mijn emoties toch werden geuit.

    [ bericht aangepast op 2 feb 2012 - 21:06 ]


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Dovahkiin schreef:
    Punt een: Sms 'm terug; herinner hem dat jullie hebben gepraat over het feit dat jullie relatie vriendschappelijk hoort te blijven, zoals was besproken.

    Punt twee:
    Ik heb ook bij een psycholoog gelopen, en weet hoe moeilijk het praten is. Daardoor ben ik echt actief gaan schilderen en schrijven als het echt tegenzat, waardoor mijn emoties toch werden geuit.


    O, dat eerste is best wel slim, maar ik ben bang dat 't toch zo hard aankomt zeg maar. D:

    En dat tweede is echt heel handig voor je, fijn dat je dat zo kunt uiten.:9~
    Helaas ben ik geboren met twee linker handen. :Y)


    everything, in time

    Humble schreef:
    (...)

    Maar ooit duurt zo lang voor iemand zonder geduld. D:
    En ik vind het ook niet leuk voor mijn vrienden, ik ben mezelf een beetje aan het isoleren. Ik ben bijna nooit meer op msn, niet meer op facebook en eigenlijk alleen nog maar op Q via mijn iPod.:'D


    Ik snap het. Het is ook heel makkelijk voor mij om dat te zeggen.
    Weten je vrienden hiervan? Zij kunnen je ook ontzettend op weg helpen.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Humble schreef:
    (...)

    O, dat eerste is best wel slim, maar ik ben bang dat 't toch zo hard aankomt zeg maar. D:

    En dat tweede is echt heel handig voor je, fijn dat je dat zo kunt uiten.:9~
    Helaas ben ik geboren met twee linker handen. :Y)

    Dat komt misschien hard aan, maar jij maakt je ook druk over het feit dat hij je blijft lastigvallen en hij dat niet wil accepteren. Daar schiet hij wel wakker door. :Y)

    Ik heb het overigens moeten leren, hoor, me zo te uiten. Muren waren daarvoor mijn doelgroep, en m'n knokkels weten dat nog dondersgoed. :Y)
    Iedereen heeft zo wel iets; misschien heb je een dagboek o.i.d, wat je helpt te kalmeren als 't even tegenzit. Als je dan langs je psychologe gaat, kun je je dat dagboekje laten zien, zodat zij ook meer inzicht krijgt op je algehele persoonlijkheid en problemen. (:


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Ik zou het tegen je vrienden zeggen dat dit niet zo de bedoeling is en dat je graag wilt dat ze je helpen... Ze zijn je vrienden; ik weet vast en zeker dat ze je willen helpen. Zeg bv tegen ze dat ze je vaak mee moeten nemen met iets gezelligs ofzo, of jou in een gesprek betrekken.

    Over die jongen; stuur iets van: 'Ik weet niet of het nou duidelijk is, maar ik vind je niet leuk. Ik bedoel het niet lullig ofzo, maar ik wil je geen hoop geven.' Blèh het klinkt eigenlijk al stom als ik het zeg... Misschien moet je met hem afspreken en dan alles goed doorspreken ^^

    Veel succes! <3


    Deep inside, I've never felt alive

    Probeer aan een of twee mensen die je het beste kennen en die je het meeste vertrouwt duidelijk te maken hoe je jezelf uit als je je niet goed voelt, zodat ze het kunnen herkennen.
    Het is vaak frustrerend om met iemand te willen praten maar er niet zelf over te willen beginnen.
    Probeer misschien op zo'n moment iemand die je veel toevertrouwd te smsen, zonder hele uitleg maar gewoon met hoe je je voelt, of vraag achter een goeie babbel. Het is niet altijd nodig om een vervelende lange uitleg te doen, gewoon uitleggen hoe je je voelt kan je ook helpen je beter te voelen en meer hebben de meesten niet nodig om je te begrijpen of te steunen.
    Geen idee of je hier überhaupt iets aan hebt, maar goed.


    Has no one told you she's not breathing?

    Dovahkiin schreef:
    (...)
    Dat komt misschien hard aan, maar jij maakt je ook druk over het feit dat hij je blijft lastigvallen en hij dat niet wil accepteren. Daar schiet hij wel wakker door. :Y)

    Ik heb het overigens moeten leren, hoor, me zo te uiten. Muren waren daarvoor mijn doelgroep, en m'n knokkels weten dat nog dondersgoed. :Y)
    Iedereen heeft zo wel iets; misschien heb je een dagboek o.i.d, wat je helpt te kalmeren als 't even tegenzit. Als je dan langs je psychologe gaat, kun je je dat dagboekje laten zien, zodat zij ook meer inzicht krijgt op je algehele persoonlijkheid en problemen. (:


    True true.

    Mehehe, arme knokkels :c Nee, dat zou ik dan weer niet doen want ik heb een lage pijngrens. Zeer laag, tot onder de grond. (nerd)
    Maar dat laatste is wel een slim idee, dan geef ik haar dat boekje en hoef ik niet te praten. Thanks!:Y)

    @ Sabiduria
    Thanks!<3
    Mijn vrienden weten het inderdaad niet, sommige wel trouwens. Maar ik vind het zo stom om te zeggen, op school weten ze namelijk niet dat ik naar 'n psychologe ga. Niet omdat ik me ervoor schaam, maar omdat zij mij niet zo als een serieus persoon kennen. (':


    everything, in time

    Biologist schreef:
    Normaal heb ik wel tips, maar hier niet. Sorry.
    Maar heel veel succes in ieder geval!
    Ik weet dat je het kunt. En vergeet niet: ooit komt het goed.


    26 - 02 - '16

    Wat bij mij helpt om alles eruit te gooien, is het op te schrijven. Je kan je gedachten en gevoelens gewoon opschrijven, in een schrift. Je begint met iets en waar je uit komt, zie je dan wel weer. Ik begin met iets en meestal komen de gedachten dan vanzelf en schrijf ik papieren vol.
    Ik zou erover praten met je psychologe of dat ook een optie is (misschien dat je zo ook alles beter kan vertellen, bij mij helpt het in ieder geval)
    Veel succes!


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Postcards schreef:
    Wat bij mij helpt om alles eruit te gooien, is het op te schrijven. Je kan je gedachten en gevoelens gewoon opschrijven, in een schrift. Je begint met iets en waar je uit komt, zie je dan wel weer. Ik begin met iets en meestal komen de gedachten dan vanzelf en schrijf ik papieren vol.
    Ik zou erover praten met je psychologe of dat ook een optie is (misschien dat je zo ook alles beter kan vertellen, bij mij helpt het in ieder geval)
    Veel succes!


    Ik schrijf heel vaak dingen op en dat lucht ook wel een beetje op, maar lang nie alles. Ik zou het dan inderdaad aan de psychologe kunnen laten lezen, maar dan weet ze alsnog mijn gedachten en gevoelens en dat vind ik, ondanks dat het haar werk is, een beangstigend idee.:'D
    Bedankt trouwens!(:


    everything, in time

    Ik vond het ook altijd lastig om te praten. Ik weet niet of jouw psychologe dat ook heeft, maar bij ons hadden ze een soort 'werkbladen' waarin je elke dag dingen invult/opdrachten maakt. Je moet je humeur dan een cijfer geven, opschrijven hoe je je voelt op een tijdstip etc. En dan kunnen zij daar wat dingen uithalen. De ene helft van het gesprek ging het dan over de werkbladen (waar zij genoeg informatie uit kon halen) en de andere helft hadden we het over hele andere dingen. Hobby's, vrienden, muziek etc, om wat meer vertrouwen te winnen.
    Misschien kun je dat eens navragen.

    En anders heb je altijd nog twee hele lieve mama's en een hoop lieve vrienden. :3

    Ik weet niet of je goed overweg kunt met je ouders, maar als ik jou was zou ik met hen praten.

    Probleem 1: Vertel hem - misschien iets minder subtiel dan je eerder deed, haha - dat je écht geen relatie met hem wilt.

    Probleem 2: Ik heb nooit iets zoals dat meegemaakt, maar wat héél goed werkt (bij mij) is mijn frustraties loslaten door óf te gaan feesten óf mijn frustraties eruit te meppen in de sportschool. Ik heb wel dingen meegemaakt die ik een lange tijd verborgen heb gehouden en die ik pas sinds kort aan mijn dierbaren heb verteld, die ik er eerder uitsloeg of rende in de sportschool. Op zo'n loopband, volle snelheid. En op boksballen. Door fysiek te bewegen word je mentaal een stuk rustiger, dat is echt zo. En daarbij: wees iets egoïstischer. Je moet nu echt voor jezelf gaan en niet die Marleen proberen te zijn die je niet bent.

    En daarbij, staan mijn GB en PB voor je open, als je je hart even wilt luchten of als je tegen iemand aan wil schelden.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!