Sorry voor de lange titel. (:
Ik ga maar even in punten werken voor het gemak.
- In een ander topic had ik het over een jongen, dat hij een relatie wilde en ik dat niet wilde. Uiteindelijk is het me gelukt met hem te praten en het ging een tijdje goed, maar nu begint hij weer 'n beetje plakkerig te doen en vandaag sms'te hij me 'ik mis je', ik wil terug sms'en, ik weet alleen niet wát. Het moet iets zijn wat lief/beleefd is, maar wel duidelijk maakt dat het echt geen zin heeft, dat ik het hierbij wil laten, zeg maar. Weet iemand van jullie wat? Ik ben helemaal niet goed als het aankomt op liefde & shit.
- Ik ben sinds kort weer bij een psychologe. De vrouw op zich is wel aardig, maar ik vind het gewoon nog steeds echt heel moeilijk om te praten. Ik ben dus wel echt hard aan mezelf aan het werken, maar het gaat in een veel te langzaam tempo (voor mijn gevoel). Ja ja, ik weet dat het tijd kost. Maar toch.
Omdat het zo zwaar is en het gewoon niet zo goed gaat de laatste tijd, merk ik dat ik niet ben zoals ik dat normaal ben. Ik ben minder vrolijk, stiller en tja, gewoon niet meer de Marleen die ik was en ik vond het prima om die Marleen te zijn. Toch is het praten wel hard nodig, omdat mijn psychische klachten zich fysiek uitte en dan is er meestal wel wat goed mis.
Heeft er iemand tips of zo, hoe ik ervoor kan zorgen dat.. Weet ik het, praten makkelijker wordt? Ik moet het opkroppen namelijk afleren en ik moet het ook afleren om voor anderen te denken (over hoe zij over mij denken), maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
everything, in time