Het valt me op dat er het laatste half jaar hier op Quizlet bij elkaar bijna nog alleen maar gekeken wordt op wat voor manier die persoon schrijft. Schrijffouten worden gecorrigeerd en het daadwerkelijke verhaal/punt/commentaar wordt gewoon glashard genegeerd en dan denkt iedereen ermee weg te komen door te zeggen ‘no offence’ terwijl ze iemand op dat moment misschien wel ontzettend hard kwetsen met hun kansloze opmerking.
Sinds wanneer wordt iemand beoordeeld op het feit hoe iemand kan schrijven? Weten jullie eigenlijk wel hoe ontzettend discriminerend dat is? Ik weet dat veel mensen dit kansloos gezanik vinden, maar ik weet ook heel zeker dat veel mensen er niet eens op deze manier over nagedacht hebben.
Ik heb, net zo als ontzettend veel anderen, dyslectie, waardoor ik vaak mijn eigen fouten niet opmerk en daardoor behoorlijk kromme zinnen kan creëren. En mij boeit het over het algemeen niet meer zo heel veel als mensen me daarop beoordelen of afzeiken maar ik weet dat het veel andere mensen wel ontzettend kwetst en pijn doet, dat ze constant worden verbeterd en afgedankt om het feit dat ze geen juiste spelling gebruiken.
We zijn bijna allemaal nog kinderen, dus ik vraag me af waar dit eigenlijk allemaal goed voor is als we elkaar zo moeten behandelen…?
EDIT: Het gaat hier niet zo zeer om verhalen, maar om comments op bijvoorbeeld het Forum.
Nóg een edit :'3: I know dat het 'grammar' moet zijn, maar schijnbaar zijn de mods te druk om het aan te passen .
[ bericht aangepast op 1 feb 2012 - 17:18 ]
Wie du mir, so ich dir.