• Ik kan niet de enige Belg zijn die vandaag vrijaf heeft door de staking.

    Ja, voor de Nederlanders die het niet weten: vandaag is er een algemene staking in België. Velen leggen het werk neer (in fabrieken, scholen, openbaar vervoer) Ook in mijn school zijn er leerkrachten die staken. Er staken zoveel leerkrachten dat ze besloten hebben géén lessen te doen, maar wel 'opvang'. Serieus, ik ga geen 24km/dag afleggen voor 8 uur in een studiezaal te zitten.

    Wel, vertel. Hoe komt het dat jij hier vandaag op Quizlet zit? Staking, ziek,... ?


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    De school van mijn metekindje is ook dicht, maar zij is wel 3 jaar.
    Ikzelf heb nog examens en ben gisteren al naar Gent moeten gaan omdat ik anders morgen niet op mijn examen graak.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Errin schreef:
    De school van mijn metekindje is ook dicht, maar zij is wel 3 jaar.
    Ikzelf heb nog examens en ben gisteren al naar Gent moeten gaan omdat ik anders morgen niet op mijn examen graak.

    Ja, wij zijn één van de weinige middelbare scholen die 'vrijaf' hebben.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Flemish schreef:
    (...)
    Ja, wij zijn één van de weinige middelbare scholen die 'vrijaf' hebben.
    Ik zou er niet van maken. :Y)


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Errin schreef:
    (...)Ik zou er niet van maken. :Y)

    Ach, weet je? Normaal zouden wij 7 van de 8 lessen hebben, maar meer dan de helft van de leerkrachten staken dus 'sluiten' ze de school.
    Mochten we die 7 lesuren hebben, ging ik toch gegaan zijn, hoor. (nerd)


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Mijn school is wel 'open' vandaag. Maar aangezien mijn bus niet rijdt kan ik niet naar school ..


    Live life limitless.

    Flemish schreef:
    (...)
    Ach, weet je? Normaal zouden wij 7 van de 8 lessen hebben, maar meer dan de helft van de leerkrachten staken dus 'sluiten' ze de school.
    Mochten we die 7 lesuren hebben, ging ik toch gegaan zijn, hoor. (nerd)
    Maar nu heb je gewoon geen les omdat ze sluiten, als je die 7 lessen had gehad, was de school theoretisch gezien niet gesloten, dus das anders.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Boulevard schreef:
    Mijn school is wel 'open' vandaag. Maar aangezien mijn bus niet rijdt kan ik niet naar school ..

    Te verstaan. Als je meer dan 10 km van je school woont, kan je nog altijd met de fiets gaan. (ik zou kunnen met mijn 12 km) Maar soms is het gewoon niet te doen als de bussen nier rijden.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Staking, ik zou wel op school geraken en we zouden 2 à 3 uren les hebben gehad, maar we hebben een brief gekregen waarin stond dat als we niet kwamen, we niet onwettig afwezig zouden zijn. Dus waarschijnlijk gaat niemand van mijn school naar school vandaag :Y)


    We Can Be The Kings And Queens Of Anything If We Believe

    Bij ons staken ze niet. Maar 'k zit op hoge school en we hebben met de leerkrachten de lessen kunnen verplaatsen :'D.


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    hahha nele mijn school staakt ook XD

    Errin schreef:
    (...)Maar nu heb je gewoon geen les omdat ze sluiten, als je die 7 lessen had gehad, was de school theoretisch gezien niet gesloten, dus das anders.

    Theoretisch gezien wel, maar dan kregen we de optie om thuis te blijven of te komen.
    Nu heben wij dat ook -die keuze-, maar ja, we hebben geen les. Ze voorzien opvang, dus is hij wel 'open'.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    madeupyou schreef:
    Bij ons staken ze niet. Maar 'k zit op hoge school en we hebben met de leerkrachten de lessen kunnen verplaatsen :'D.
    Mijn school heeft kamers in de homes ter beschikking gesteld voor de mensen die vandaag niet naar hun examen konden en dat allemaal gratis. Dat vond ik wel een mooi gebaar eigenlijk.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Flemish schreef:
    (...)
    Theoretisch gezien wel, maar dan kregen we de optie om thuis te blijven of te komen.
    Nu heben wij dat ook -die keuze-, maar ja, we hebben geen les. Ze voorzien opvang, dus is hij wel 'open'.
    In de zin van als je je kind niet kwijt kan, kan je hem alsnog hier droppen, maar de scholen zijn verplicht opvang te voorzien in zo'n omstandigheden.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Errin schreef:
    (...)Mijn school heeft kamers in de homes ter beschikking gesteld voor de mensen die vandaag niet naar hun examen konden en dat allemaal gratis. Dat vond ik wel een mooi gebaar eigenlijk.


    ja dat is inderdaad wel mooi van hen

    Lynnx schreef:
    hahha nele mijn school staakt ook XD

    Hoe zou het komen, denk je?


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please