• Pff, ik zit dus met een heleboel drama en gezeik.
    - Ik wil overstappen van vwo naar havo
    - vriendinnendrama
    - cijferdrama

    Het eerste en derde zijn eigenlijk samen te doen maar goed, hier mijn verhaal:
    Ik zit nu in het vierde jaar van vwo en het begint steeds slechter te gaan, ik heb moeite om te leren en als ik dan leer haal ik nog steeds kutpunten (drama 3). En nu wil ik misschien overstappen naar havo, omdat ik toch HBO wil gaan doen, en het mezelf dan minder moeilijk maak en minder lang bezig ben.
    Nu zitten mijn vriendinnen daar heel de tijd over te zeuren (deel van drama 2) omdat ze vinden dat ik het wel kan en dat ik mijn best moet doen, en dat het zonde is om havo te gaan doen. En ik vind dat gewoon niet leuk, want ik zou het gewoon fijn vinden als ze me steunen in de keuze die ik maak in plaats van er de hele tijd tegenin gaan. Ik vind het ook kut dat ik dan niet meer bij hen in de klas zit enzo, maar het is wel mijn toekomst waar ik aan moet denken.

    Het andere deel van mijn vriendinnen drama, is mijn lichtelijke *kuch* obsessie/verslaving aan One Direction.
    Ik vind ze gewoon super gaaf en leuk en knap en goed zingen en noem maar op. Op twitter praat ik er enorm veel over, maar als ik bij hun ben wil ik er ook wel eens iets over kunnen zeggen. Als ik dat dan doe beginnen ze helemaal te lachen en zeggen ze dat het homo's en kneuzen zijn, en weetikveel. En nu reageerde gisteren een van die vriendinnen op twitter; stop spamming in english about 1D.
    Toen knapte er echt iets in me.
    Ik mocht er bij hen al niet over praten in het echt of whatsapp, en dan ook niet meer op mijn twitter? Die keuze maak ik toch zelf,
    dus toen stuurde ik boos op whatsapp dat vriendinnen elkaar horen te steunen, te begrijpen en blij voor elkaar te zijn.
    En nu is ze boos op me, omdat ze vind dat ik overdrijf en me niet zo aan moet stellen, en gewoon minder over ze moet praten..

    En over dat cijferdrama, ik snap er niks van, leer ik superhard, haal ik een 5 voor Nederlands, en de rest van de ct-week weet ik nog niet, maar ik heb er niet zo'n goed gevoel over. Nu sta ik een 4,3 voor mijn examen voor Nederlands.

    Zo, pfoe. Dat moest er even uit.
    Dankje voor het lezen (:


    I'm in love with you and all your little things

    Ahw. Ik snap echt wat je bedoelt! Ik ben van 3havo naar 4 vmbo gegaan, en toen weer naar havo, en dat lukte ook niet. Maar het is helemaal niet erg om een niveau lager te gaan. Havo is nog steeds een goede opleiding en je zit toch boven het gemiddelde! Misschien dat je je dan prettiger voelt daar!
    & over je vriendinnen; die snappen niet dat het jou niet lukt, omdat hun dat niet meemaken .. en over 1D, tja, ik ben zelf net zo erg als jou zo te lezen!


    To infinity and beyond •

    Jeetje, wat een drama. Ziet eruit alsof iemand een knuffel kan gebruiken!


    I can't even think straight.

    Je kan beter niet steeds over iets praten waar je vriendinnen niet geinteresseerd in zijn. Jij zou je na een tijdje ook gaan ergeren als een vriendin steeds over paarden of anime's of wat dan ook zou praten, terwijl jij er niets mee hebt. Zoek gewoon iemand die wel van 1D houdt en ga daar mee kletsen :].
    En als je gewoon, hoe hard je ook leert, slechte cijfers haalt, kan dat bijna niets anders betekenen dan dat vwo te lastig voor je is. Ik zou naar havo gaan, je vriendinnen zie je nog wel in pauzes.


    i put the fun in funeral

    Mijn leraar Engels heeft een hekel aan me. Hoe hard ik ook leer, ik krijg áltijd een onvoldoende. Ik had evenveel fout als een vriendin van me, zij had een 7, ik een 4. Ook vrij irritant.
    En dat spammen over 1D..ja, dat kan ik wel begrijpen. Het is écht heel irritant, jij zelf hebt het natuurlijk niet door: het zijn jouw helden, je vindt ze knap etc...Maar als je vriendinnen dat niet zo zien, vinden hen het op den duur wel vervelend vinden. Praat met ze, zeg dat je het heus wel begrijpt, maar dat je ook een beetje respect terúg verwacht van hen. Ga gewoon met ze rondom te tafel zitten, spreek bij een van hun thuis af, zodat jíj weg kunt wanneer je zelf wilt.
    En misschien moet je inderdaad overstappen. Als jij toch HBO wilt doen, what's the point of getting stuck on VWO?! Stap naar je mentor, leg het hem/haar voor, en bekijk de opties. Everything on your on time.
    PB me maar, als je nog hulp nodig hebt!
    xxx


    Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales

    Wat een rot situatie!
    Heel veel sterkte!


    26 - 02 - '16

    Het is inderdaad misschien wel een goede keuze om naar havo te gaan. Praat er eens met je mentor en decaan over om zekerheid te krijgen, en trek je niks aan van de meningen van je vriendinnen daar over.
    En over One Direction; ik snap wel dat je vriendinnen daar geirriteerd door kunnen raken. Ik zou het zelf maar beperken tot twitter dan, en ze er op school en verder niet lastig mee vallen. Zelfs al is het fijn om dingen met je vriendinnen te delen, als het echt hun interesse niet is, is dat ook niet fijn voor hen.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Dat van je vriendinnen is echt kut...ik ben (nog steeds, maar minder) fan van Tokio Hotel en mijn vriendinnen deden daar gelukkig niet kut over...zouden ze er wel kut over gedaan hebben, had ik nieuwe vrienden gezocht...miss kun je in je omgeving gaan zoeken naar gelijkgezinden (is dat een woord?), nou ja, gewoon andere fans...je ziet vast wel eens een t-shirt van 1D...spreek die dan eens aan ;)

    over je cijferding...ik heb het ook een keer gehad dat ik van vwo naar havo zou gaan...school wilde dat...omdat ze mij zeiden dat daar meer praktijk is, wilde ik dat ook...achteraf bleef ik toch op het vwo...mijn probleem was dat ik te weinig deed...op de basisschool was het altijd te gemakkelijk voor mij geweest...ik weet niet wat jouw probleem is bij het leren, maar miss kun je hulp bij leraren of klasgenoten zoeken...dingen anders uitgelegd krijgen kan vaak heel erg helpen...en als iemand je helpt zie je dingen vaak ook sneller...het lijkt me niet dat je het niet kan, dat je de capaciteit ervoor niet hebt...anders had school je al eerder naar havo willen hebben...als het natuurlijk echt niet lukt, moet je doen wat je zelf het beste voor jezelf lijkt ;) het is tenslotte inderdaad jouw toekomst...ook al zou het heel jammer zijn als je naar de havo gaat...(flower)


    *cyberhug*


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Ik heb precies hetzeflde.. Dus als je ergens over wil praten, PB maar.

    Thanks for the hugs guys <3

    En voor degene die het zeiden, ik ben al naar mijn decaan geweest en die stelde het zelf voor om naar havo te gaan (:


    I'm in love with you and all your little things

    Over dat ''Van vwo haar havo gaan'':
    Ik vind dat je gewoon je eigen weg moet gaan: Doe wat je moet doen & wat je wilt doen. Het is jouw keuze. Als je gewoon naar havo wil omdat je je HBO wil gaan doen, moet je dat doen. Ik weet zeker dat je vrienden uiteindelijk bij zullen draaien. Praat er anders met ze over of zo.
    En over dat 1D ding: I know what you mean, maar je hebt altijd de Quizletters nog, toch?

    Anyways, veel sterkte, meid!


    The odds are néver in our favor.

    Ik vind dat je vriendinnen je moeten steunen want het is moeilijke stap om van vwo naar havo te gaan. En dan heb je ze gewoon nodig.

    En over dat 1D probleem, mijn gastenboek mag je altijd vol spammen met alles wat je weet over 1D. Je kan ook gewoon een pb sturen

    Dus veel sterkte en ik wens je heel veel succes


    Physics is awesome

    Dat je vriendinnen liever niet over One Direction praten snap ik wel, als zij daar helemaal niks van weten en er niet geïnteresseerd in zijn. En honestly, toen mijn zusje elke seconde iets over Justin Bieber tweette had ik echt de neiging om haar te 'ontvrienden' of hoe je dat zegt.
    Maar op het moment een vriendin - jij dus - problemen hebt, moeten ze er zijn om je te steunen... Doe in elk geval wel wat je zelf wilt, als je namelijk volgend jaar erachter komt dat je beter havo kan doen, moet je terug naar 4 havo omdat je niet meteen naar 5 havo kan.


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."

    Persoonlijk zou ik het niet aanraden om van het vwo naar het havo te gaan, maar met een HBO opleiding kan je ook universitair gaan doen (voor als je dat later tóch wilt).


    Today will be Girl's Day party with you~