• Ik ben op het moment economie aan het leren, maar het omslagstelsel en het kapitaaldekkingsstelsel worden hier slecht/vaag uitgelegd.
    Heeft iemand misschien een korte, duidelijkere uitleg van wat het nu allebei is? Google is namelijk ook al zo onduidelijk.(cat)


    everything, in time

    Dat is dus precies de reden waarom ik geen economie meer heb :')


    #WWED - What Would Emma Do?

    'k heb even mijn aantekeningen opgezocht ;)

    Omslagstelsel: Mensen die nu verdienen betalen premie voor de mensen die nu een uitkering krijgen

    Kapitaaldekkingsstelsel: Mensen die nu verdienen betalen premie om later verzekerd te zijn van een uitkering


    Happy Birthday my Potter!

    Omslagstelsel: Stelsel waarbij de AOW wordt betaald uit de belasting die wordt geheven over de lonen op dat moment.
    Kapitaaldekkingsstelsel: Stelsel waarbij de AOW wordt betaald uit pensioenfondsen, iets wat je dus zelf hebt opgebouwd.


    Life is hard and then we die

    Glucio schreef:
    'k heb even mijn aantekeningen opgezocht ;)

    Omslagstelsel: Mensen die nu verdienen betalen premie voor de mensen die nu een uitkering krijgen

    Kapitaaldekkingsstelsel: Mensen die nu verdienen betalen premie om later verzekerd te zijn van een uitkering


    Kijk, dat is duidelijk! Bedankt.*O*

    @Maaike, ik ben jaloers.:c


    everything, in time

    Humble schreef:
    (...)

    Kijk, dat is duidelijk! Bedankt.*O*

    @Maaike, ik ben jaloers.:c


    Mijn boek is ook heel vaag, maar mijn leraar geeft hele duidelijke aantekeningen Danku meneer Bakker _O_


    Happy Birthday my Potter!