• De leraren op de basisschool kunnen ook niet perfect Nederlands.

    Ik ben tante van een meisje en een jongen die op de basisschool zitten, en hun leraren schrijven elke dag in hun schriften wat ze die dag hebben gedaan.
    En er komen de meest rampzalige fouten in voor. Voorbeeld: d en t fouten geen goede zin volgorde en nog veel meer:S

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Had ik ook in de lagere school, een leerkracht Frans gaf me m'n test terug en had daar allerlei fouten in aangeduid waarvan ik zeker wist dat ze juist waren (ik ben half frans)! Toen ging m'n papa een hartig woordje met haar spreken, in het Frans. Bleek achteraf dus dat ze geen woord frans kon en alles uit het boek moest doen.. Pfft, zo leer je toch ook niets bij.


    Happiness can be found, even in the darkest of times.

    Toen ik in groep 8 zat was mijn spelling beter dan die van mijn leraar. Verzin een fout en hij heeft hem wel een stuk of dertig keer gemaakt.
    Mijn engels was trouwens ook duizend keer beter...


    Turn your face to the sun and the shadows fall behind you.

    Vertel mij eens wat. Mijn broertje komt om de zoveel tijd thuis met zijn schriften, en al duizend keer is er iets verbeterd wat mijn broertje gewoon goed had. Datzelfde heb ik nu nog steeds op de middelbare school tijdens Engels, als we moeten voorlezen verbeterd mijn docent de helft van de mensen niet terwijl ze iets gewoon helemaal verkeerd uitspreken.


    Full of envy behind that anonymous mask

    Britsanity schreef:
    80% van de leraren waar ik les van heb zijn nog niet eens 30.
    Dat zijn toch geen echte leraren? Dat zijn nog halve pubers..


    ik krijg frans van een 23 jarige man, en het is de eerste keer in de geschiedenis van de school dat heel het vijfde jaar erdoor is voor frans.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Op de basisschool had ik er nooit last van. Maar nu heb ik een Russische aarderijkskunde leraar die dingen zegt als: 'Wie last heeft van zijn zintuigen moet meer dichtbij van het bord komen zitten.' of 'Je moet zichzelf wel verbeteren.'
    Ik erger me er wel aan, maar ik vind het veel minder erg dan een 100% Nederlander die niet weet waneer hij 'jou' of 'jouw' moet zeggen.


    I'd rather be absolutely ridiculous than absolutely boring.