Ik rijd nu zo'n acht jaar paard. De eerste vier jaren waren op een ponyclub ergens in Waarland. Het was er erg gezellig, maar er viel niet veel te leren. Tegenwoordig rijd ik op Manege de Steenenkamer. Het is maar een kleine manege, maar heeft wel 4 FNRS sterren en een NK winnend carrouselteam.
Een echt 'lievelingspaard' heb ik niet, want er staan zoveel lieve paardjes. Toch is Zazou wel een van mijn favorieten:
Zazou is een lieve, donkerbruine merrie met een kolletje en een koperneus. Ik vermoed dat ze zo rond de 10 jaar oud is.
Ze is erg schrikachtig. Ze vindt het niet fijn om met een zweep gereden te worden en heeft er een hekel aan als je iets over haar hoofd trekt (altijd een gekloot om een halster of hoofdstel om te doen dus > < ). Tijdens het rijden is ze erg gespannen en gooit ze nog wel eens haar hoofd in de lucht, maar zodra je even hebt gelopen ontspant ze zich meer en is ze heel leuk om te rijden. Het is een superlief paardje dat graag voor je werkt. Toch vindt bijna niemand op stal haar leuk, waardoor ze niet veel gereden wordt en ze dus ook niet beter gaat lopen. Echt balen dat paardrijden zoveel kost, anders zou ik haar elke dag wel willen rijden (no_chears).
Nu wil ik wat van jullie lieverds weten! (bloos)
Btw: Als je niets met paarden hebt is dat okee, maar verlaat dan het topic weer en post ook gewoon niets. Bedankt voor het begrip!
i put the fun in funeral