• Hoera! Ja, we hebben onze 'grote taak' voor Nederlands gekregen.
    De opdracht: maak een toneeltje van 20 tot 50 minuten met een groepje van 5 personen. Het mag niet van een film of een toneelstuk zijn (dus van boeken, sages, mythes, sprookjes,...)
    Serieus -.-" Zoek maar iets! *Zucht*

    Hoera, we mogen lekker een hele les voor de klas staan, ons belachelijk maken, want ja, zo voelt dat voor mij.

    Dus, de vraag:
    -Weet jij een boek/onderwerp waar we rond kunnen spelen?
    -Heb jij al moeten toneelspelen voor je klas? Hoe is het afgelopen?


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Oeh, zoiets moest ik voor godsdienst ook! Echt, dat is zo leuk om naar te kijken!
    Eh, een boek dat jullie allemaal leuk vonden werkt denk ik het makkelijkst?


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Taize schreef:
    Oeh, zoiets moest ik voor godsdienst ook! Echt, dat is zo leuk om naar te kijken!
    Eh, een boek dat jullie allemaal leuk vonden werkt denk ik het makkelijkst?

    De mensen waarmee ik in een groepje zit, zijn geen lezers. Dus ja.
    Het is wel leuk om naar te kijken, maar ik voel me altijd zo belachelijk.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Je kan wel één of andere Griekse mythe uitzoeken. Heb ik ook al moeten doen, best leuk. :Y)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    In de eerste moesten we voor Geschiedenis een toneelstuk doen met de hele klas ;-; en we hadden een keer een toneelstuk met alle Havo&VWO brugklassen voor de ouders.

    Je kunt Pandora doen :3 of Genesis _O_


    "Il fine giustifica i mezzi" ~ Niccolò Machiavelli

    Resurrection schreef:
    Je kan wel één of andere Griekse mythe uitzoeken. Heb ik ook al moeten doen, best leuk. :Y)


    :Y)


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Resurrection schreef:
    Je kan wel één of andere Griekse mythe uitzoeken. Heb ik ook al moeten doen, best leuk. :Y)

    Ja ik ook. Wij hadden Aphrodithe gekozen, en ook gespeeld hoe ze was ontstaan. Wat een castratie in hield:Y) Hehehe, was heel leuk om te doen.


    You've cat to be kitten me right meow.

    Flemish schreef:
    (...)
    De mensen waarmee ik in een groepje zit, zijn geen lezers. Dus ja.
    Het is wel leuk om naar te kijken, maar ik voel me altijd zo belachelijk.

    Oh, das jammer.
    Haha, dat heb ik precies hetzelfde. Daarom hebben wij toen een film ervan gemaakt, hoefden we het teminste niet live te spelen _O_


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Narwhals schreef:
    (...)
    Ja ik ook. Wij hadden Aphrodithe gekozen, en ook gespeeld hoe ze was ontstaan. Wat een castratie in hield:Y) Hehehe, was heel leuk om te doen.

    Jeuj: Ik zie mij al zeggen. Hé, Charlotte! Ik weet het. We spelen Aphrodite! Dat is met een castratie enzo! Kunnen we lekker voortonen voor de klas. :Y)


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Taize schreef:
    (...)
    Oh, das jammer.
    Haha, dat heb ik precies hetzelfde. Daarom hebben wij toen een film ervan gemaakt, hoefden we het teminste niet live te spelen _O_

    Ik denk niet dat we dat mogen.
    Als ik toch een geschikt boek vind, dwing ik gewoon de rest het te lezen en/of mee te werken/denken.
    We zijn vrij in uitvoering, we mogen het interpreteren zoals we willen, wat goed is, maar het ook moeilijk maakt.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Nele het perfect topic, dank je

    Lynnx schreef:
    Nele het perfect topic, dank je

    Graag gedaan.
    Btw. Heb jij nog geen idee? *oh, als jij...*


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Flemish schreef:
    (...)
    Ik denk niet dat we dat mogen.
    Als ik toch een geschikt boek vind, dwing ik gewoon de rest het te lezen en/of mee te werken/denken.
    We zijn vrij in uitvoering, we mogen het interpreteren zoals we willen, wat goed is, maar het ook moeilijk maakt.

    Haha, goedzo _O_
    Wat voor soort boeken houd je van?
    20 minuten is best wel lang, dat maakt het ook moeilijk. Je moet dan wel echt een heel verhaal uitbeelden.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Taize schreef:
    (...)
    Haha, goedzo _O_
    Wat voor soort boeken houd je van?
    20 minuten is best wel lang, dat maakt het ook moeilijk. Je moet dan wel echt een heel verhaal uitbeelden.

    Inderdaad. Ik hou van fantasy, wat het nog wat extra moeilijk maakt. Fantasy is moeilijker om te spelen.
    We zijn ook met 5 personen, dan moet het verhaal ook uitgebreid zijn.
    Anders lees ik nog historische romans.
    Zo dacht ik nog aan the pillars of the earth...


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Flemish schreef:
    (...)
    Inderdaad. Ik hou van fantasy, wat het nog wat extra moeilijk maakt. Fantasy is moeilijker om te spelen.
    We zijn ook met 5 personen, dan moet het verhaal ook uitgebreid zijn.
    Anders lees ik nog historische romans.
    Zo dacht ik nog aan the pillars of the earth...

    Iets historisch is misschien wel leuk dan? Als je je leuk verkleed is dat ook leuker om naar te kijken, en kom je zelf ook makkelijker in je spel (:


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Taize schreef:
    (...)
    Iets historisch is misschien wel leuk dan? Als je je leuk verkleed is dat ook leuker om naar te kijken, en kom je zelf ook makkelijker in je spel (:

    Ja, maar dan vormen de kostuums weer problemen. *Zoek maar eens geschikte kledij*
    Ik ga dan maandag dat boek eens voorstellen, om te kunnen doen.

    Och. Ik haat gewoonweg toneelspelen. *plankenkoorts*


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please