Ik dacht erover na om een verhaal te schrijven over een meisje dat in haar laatste jaar zit en in dat jaar haar leven pas echt begint. Ze krijgt verkeerde relaties met leerkrachten, maakt verkeerde keuzes en verliest heel veel, terwijl ze tegelijk veel leert en er misschien beter uitkomt dan ze oorspronkelijk dacht.
Ik heb ook al een klein stukje dat misschien wat meer vertelt over mijn schrijfstijl of dergelijke:
In de grote hal hingen de pas geverfde letters die de naam van de school vormden netjes op een rijtje. Ik zou hier opnieuw elke schooldag moeten passeren en zou het proces van vuiligheid die tussen de letters terugkwam nauwkeurig kunnen volgen. Voor ik verder liep, besefte ik dat ik maar 180 dagen hier zou slijten. Natuurlijk zaten de extra activiteiten daar niet bij, maar in het algemeen valt 180 dagen best mee. Zeker als je weet dat een jaar 365 dagen telt. In een jaar vertoeven we maar de helft daarvan op school. In dat jaar zijn er sowieso ook dagen waarop je ziek bent en bijgevolg dus nog enkele dagen mist.
Ik kon toen nog niet weten dat in het schooljaar met de naam 2011-2012 alles zou gebeuren. Alles wat een mens kan overkomen in een leven, overkwam mij in één schooljaar. De mooie dingen en de vreselijke dingen kwamen allemaal op me af. Geen enkele keer tijdens een weekend of vrije dag. Altijd tijdens een schooldag. 180 dagen waarop vrijwel niet veel kon gebeuren, maar alles toch gebeurde.
Lijkt dit wat?
Welke titel zou ik kunnen gebruiken? Klik hier
Verdere tips/commentaar?
[ bericht aangepast op 21 jan 2012 - 19:27 ]
Before you ask which way to go, remember where you've been