• Met tranen in haar ogen
    Loopt ze over straat
    Haar hoofd stil gebogen
    Alsof ze niet bestaat

    Met ogen vol verdriet
    Zakt ze neer
    Huilen doet ze niet
    Niet meer

    Een traan op haar wang
    Valt op de grond
    Haar ogen staan bang
    Een snik uit haar mond

    Want alweer
    Weer teleurgesteld
    Doet haar hart zo’n zeer
    Gestopt na geweld

    Een laatste snik
    Een laatste gil
    Een laatste blik
    Dan wordt het stil

    [ bericht aangepast op 9 jan 2012 - 17:23 ]


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    WOW. Ex-achternaam, dit heb je heel mooi geschreven:Y)


    Un rêve peut mourir mais on n'enterre jamais l'avenir.

    Wowie... Prachtig!


    26 - 02 - '16

    Ik ben nu teleurgesteld omdat dit gedicht, geschreven voor een wedstrijd, heel slecht beoordeeld is


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ach, dan is het waarschijnlijk gewoon niet de smaak van die persoon :] Net als dat sommigen van een ander soort muziek houden. Er zijn enorm veel mensen die je gedicht wél mooi vinden, dus laat je er zeker niet door ontmoedigen! :]

    Laat je alsjeblieft niet ontmoedigen. Je hebt hier twee pagina's vol super leuke complimenten. Ik vind het echt prachtig, hoop dat je snel doorgaat aan een nieuw gedicht.


    "I have written you down. Now you will live forever, and all the world will read you."

    Mhm, ik vind het niet geweldig.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Chemist schreef:
    Mhm, ik vind het niet geweldig.

    Same here, ik heb hem drie keer gelezen en ik snap hem nog steeds niet, sorry. Ik zeg niet dat je niet kan dichten, want dat kan je wel, really, alleen dit was gewoon niet een geweldig gedicht.


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    ColouredWind schreef:
    (...)
    Same here, ik heb hem drie keer gelezen en ik snap hem nog steeds niet, sorry. Ik zeg niet dat je niet kan dichten, want dat kan je wel, really, alleen dit was gewoon niet een geweldig gedicht.


    Meh, ik denk dat dat niet een goede factor is om een gedicht op af te rekenen :] Ten minste, sommige van de gedichten die ik het allermooist vind snap ik voor geen ene reet. Soms geef ik er mijn eigen interpretatie aan maar weet ik bijna zeker dat die niet klopt met wat de schrijver bedoelt. Dat is juist mooi aan gedichten denk ik :] Dat iedereen er wat anders uit kan halen. Maar dat je er een keer niets uit haalt betekent niet meteen dat het gedicht slecht is, ik snapte het gedicht de eerste keer dat ik het las namelijk ook nog niet maar ik vond het simpelweg mooi door de rijmwoorden die vloeiend en fijn klonken c:
    Maar ach, we hebben natuurlijk allemaal onze eigen smaak wat betreft gedichten, en een hoop andere dingen, dus ik snap je wel :]

    Vluuv schreef:
    Prachtig! Ik vind je rijmwoorden juist heel goed uitgekozen, vrijwel het hele gedicht leest heel soepel en dat vind ik altijd fijn bij poëzie c:


    Tell me about it, stud.

    Met tranen in haar ogen
    Loopt ze over straat
    Haar hoofd stil gebogen
    Alsof ze niet bestaat
    In deze strofe zou het over alles kunnen gaan. Niet specifiek teleurstelling. Ook (liefdes)verdriet en onmacht zouden het thema kunnen zijn.
    Met ogen vol verdriet
    Zakt ze neer
    Huilen doet ze niet
    Niet meer
    In deze strofe begin je met 6 lettergrepen ( a ) , dan 3 (B), dan 5 (kan nog, A) en dan 2, in het tweede B-stuk. Dat past niet echt in een gedicht, en je hebt twee keer het woord "niet" achter elkaar, al is het een nieuwe zin. Interpunctie is handig. Eerst "met tranen in haar ogen" (strofe 1) en dan "huilen doet ze niet meer" is een beetje apart om te lezen.
    Een traan op haar wang
    Valt op de grond
    Haar ogen staan bang
    Een snik uit haar mond
    Ik snap niet helemaal wat angst met teleurstelling heeft te maken. Een traan op haar wang, terwijl ze niet meer zou huilen? Deze strofe komt raar over, aangezien er geen werkwoord in de vierde zin van deze strofe staat. Ik zou de B-zinnen hebben aangepast en komma's hebben geplaatst.
    Want alweer
    Weer teleurgesteld
    Doet haar hart zo’n zeer
    Gestopt na geweld
    Want alweer - weer teleurgesteld is een vreemde constructie. "Want alweer is ze teleurgesteld" zou beter passen hier. "Doet haar hart zo'n zeer" past niet achter "weer teleurgesteld". "Want door de teleurstelling doet haar hart zo'n zeer" past beter. Geweld kán te maken hebben met teleurstelling, maar ik vind het meer iets als het gedicht over huiselijk geweld zou gaan. Teleurstelling is zó veel meer dan alleen geweld.
    Een laatste snik
    Een laatste gil
    Een laatste blik
    Dan wordt het stil
    Het lijkt eerder een gedicht over automutilatie als ik alleen de laatste strofe zou hebben gelezen. Waarom gilt iemand als hij teleurgesteld is? Ik zie vaak teleurgestelde mensen en meestal zijn ze in zichzelf gekeerd en laten ze het niet zien. Meer een hangend hoofd of iets dergelijks. Als het nu stil wordt, pleegt "ze" dan zelfmoord? Ik vat het niet.

    Dat zou ik hebben gezegd als ik jurylid was.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Vluuv schreef:
    (...)

    Meh, ik denk dat dat niet een goede factor is om een gedicht op af te rekenen :] Ten minste, sommige van de gedichten die ik het allermooist vind snap ik voor geen ene reet. Soms geef ik er mijn eigen interpretatie aan maar weet ik bijna zeker dat die niet klopt met wat de schrijver bedoelt. Dat is juist mooi aan gedichten denk ik :] Dat iedereen er wat anders uit kan halen. Maar dat je er een keer niets uit haalt betekent niet meteen dat het gedicht slecht is, ik snapte het gedicht de eerste keer dat ik het las namelijk ook nog niet maar ik vond het simpelweg mooi door de rijmwoorden die vloeiend en fijn klonken c:
    Maar ach, we hebben natuurlijk allemaal onze eigen smaak wat betreft gedichten, en een hoop andere dingen, dus ik snap je wel :]

    Dat snap ik, maar het moest over teleurstelling gaan. Op welke manier gaat dit over teleurstelling? Ik ben het volledig met Chemist eens


    "Some day you will be old enough to start reading fairy tales again.” - C.S. Lewis

    Wow. Echt kapotmooi. :o


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Compleet met Chemist eens.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Wil iemand dit topic alsjeblieft sluiten voor mij, alsjeblieft(huil)


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    ColouredWind schreef:
    (...)
    Dat snap ik, maar het moest over teleurstelling gaan. Op welke manier gaat dit over teleurstelling? Ik ben het volledig met Chemist eens

    Hm, ja, ik kan me ook wel vinden in wat van de kritiek. Ik vind nog steeds dat het op zich het gevoel goed uitdraagt, maar jullie hebben ook gelijk. Het is waarschijnlijk half om half: Het rammelt aan de techniek, want dat van die A en B zinnen die niet kloppen is wat storend, maar qua totaal vind ik het nog steeds mooi :]
    Dat komt waarschijnlijk ook omdat ik zelf niet kan dichten en dus al snel onder de indruk ben. Maar het is waar- de kritiek die jij en Chemist geven is eerlijk en klopt.

    @Paylor - Dat betekent echter niet dat ik het gedicht niet meer mooi vind! Wees er gewoon trots op dat je dit kunt, al moet je er misschien nog wat aan bijschaven en mee oefenen c: