• Okee, ik moet dus morgen een werkstukje voor maatschappijleer inleveren en moet bij vijf onderwerpen vijf veranderde normen noemen en die in verband brengen met waarden (en daar nog wat dingen over uitwerken enz.). Ik vroeg me dus af of jullie veranderde normen kennen bij:

    -Het uitgaansleven
    -Vrienden
    -Uitgaven
    -Media

    Ik loop namelijk telkens vast bij die onderwerpen :(

    Alvast bedankt _O_

    [ bericht aangepast op 9 jan 2012 - 22:58 ]


    Happy Birthday my Potter!

    Bij media kan je iets doen van al die gewelddadige spelletjes dat ze 16+ zijn maar dat veel ouders daar niet naar kijken?


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Lovingly schreef:
    Dan waren mijn waarden toch ook juist? :W


    Ik snap je niet meer. Je had het er toch over dat in het eerste antwoord dingen niet kloppen? Nou, daar kloppen de normen wel, maar waarden zijn Vrijheid, Gelijkheid, Vrede, Geluk, Respect enz. als ik mijn opdracht en mijn lerares mag geloven. Maar daar gaat het niet om, ik moet mijn verslag afmaken en heb nog niet genoeg voorbeelden van veranderde normen, dus vroeg ik of jullie er nog een aantal wisten.


    Happy Birthday my Potter!

    Amused schreef:
    Bij media kan je iets doen van al die gewelddadige spelletjes dat ze 16+ zijn maar dat veel ouders daar niet naar kijken?


    Goed idee, bedankt!


    Happy Birthday my Potter!

    normen van uitgaan; dat je je houdt aan de regels die je ouders stellen (om zo laat thuis zijn, zo veel mag je drinken), dat je geen ruzie gaat zoeken daar en niet rijdt onder invloed van alcohol.

    uitgaven; dat je niet te veel uitgeeft en ook vooral niet veel aan de dingen die eigenlijk nutteloos zijn en je ook elders kan kopen voor minder geld.

    Ik weet niet of deze goed zijn, maar dit is ook nog maar mijn eerste jaar CW en zoveel weet ik er niet van ^^


    “Moonlight drowns out all but the brightest stars.” - Tolkien

    Amused schreef:
    Bij media kan je iets doen van al die gewelddadige spelletjes dat ze 16+ zijn maar dat veel ouders daar niet naar kijken?


    Ja, en dat er wel heel veel bloot is op tv dagelijks en dat kleine kinderen worden gestimuleerd om 'foute' dingen te gaan doen, zoals schelden, roken etc.


    Not all those who wander are lost.

    Nocturn schreef:
    (...)

    Ja, en dat er wel heel veel bloot is op tv dagelijks en dat kleine kinderen worden gestimuleerd om 'foute' dingen te gaan doen, zoals schelden, roken etc.


    Ik had al seksueel getinte boeken en andere media, maar schelden is ook een hele goede.


    Happy Birthday my Potter!

    Weet er nog iemand 1 veranderde norm bij Media? Ik heb al censuur vanuit het Katholieke geloof, Meer seksueel getinte boeken en andere media, 16+ spellen en schelden op tv

    dan heb ik die namelijk ook af


    Happy Birthday my Potter!

    Dat tekenfilms van nu op niets trekken? Zoals Rescue Rangers ((heart2)) vergeleken met Spongebob.
    Alle, vroeger leerde je er nog iets uit (niet bij RR) en nu is het allemaal zever (zie DisneyChannel)


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Buh, ik weet wel, dat je vroeger vrienden was met de mensen wiens ouders in dezelfde klasse lagen. Als jouw vader een slagerij had, dan ging je niet om met de kinderen van degenen die in de meubelfabriek werkte. Tegenwoordig maakt dat niet meer uit, je kunt omgaan met wie je wilt. Status maakt op dat vlak geen verschil meer.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Yoda schreef:
    Buh, ik weet wel, dat je vroeger vrienden was met de mensen wiens ouders in dezelfde klasse lagen. Als jouw vader een slagerij had, dan ging je niet om met de kinderen van degenen die in de meubelfabriek werkte. Tegenwoordig maakt dat niet meer uit, je kunt omgaan met wie je wilt. Status maakt op dat vlak geen verschil meer.


    Die had ik al, maar bij dit soort vreemde opdrachten is bevestiging toch wel prettig, dus alsnog heel erg bedankt.


    Happy Birthday my Potter!

    Amused schreef:
    Dat tekenfilms van nu op niets trekken? Zoals Rescue Rangers ((heart2)) vergeleken met Spongebob.
    Alle, vroeger leerde je er nog iets uit (niet bij RR) en nu is het allemaal zever (zie DisneyChannel)


    Dan heb ik media nu ook af :)


    Happy Birthday my Potter!

    Uitgaven, tegenwoordig is er meer uit te geven, krijg je makkelijker een lening, vohebaenvoor jongeren en stundenten, daardoor hebben meer mensen een schuld dan vroeger. Mensen geven geld uitdat ze niet hebben.


    Your make-up is terrible

    Weet er nog iemand 1 veranderde norm bij vrienden? Ik heb al via internet vrienden, meer verschillende soorten rassen door elkaar, geen verschil in sociale lagen en geen scheiding van geslachten.


    Happy Birthday my Potter!

    Glucio schreef:
    Weet er nog iemand 1 veranderde norm bij vrienden? Ik heb al via internet vrienden, meer verschillende soorten rassen door elkaar, geen verschil in sociale lagen en geen scheiding van geslachten.


    Misschien dat je tegenwoordig een veel grotere vriendengroep hebt die je makkelijker kan onderhouden met de social media, geen echte vrienden voor het leven meer zoals vroeger, omdat iedereen overal heengaat, verhuist, studeert.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Misschien dat je tegenwoordig een veel grotere vriendengroep hebt die je makkelijker kan onderhouden met de social media, geen echte vrienden voor het leven meer zoals vroeger, omdat iedereen overal heengaat, verhuist, studeert.


    geen goede vrienden door het vele verhuizen enzo is idd wel een goede. Dan hoef ik nu alleen nog uitgaven _O_


    Happy Birthday my Potter!