''Soms zit ik in de trein van Amsterdam naar Hilversum lastige mailtjes te beantwoorden, lieve Whatsappjes te sturen en nieuwsgierige tweets te lezen en denk ik ineens: ja jezus, ik weet het ook allemaal niet. En dan overweeg ik gewoon te blijven zitten tot Amersfoort, naar het huis van m'n ouders te lopen, daar m'n Alfred J. Kwak-pyjama aan te trekken en tegen m'n ouders te zeggen dat ik een enge droom had over huur, zorgverzekeringen, verantwoordelijkheden, leeftijdsverschil, veelvraatmuizen, airplay, haters, hooks en social media. En dan mocht ik lekker warm tussen ze in komen liggen tot ik in slaap viel. Dan zou m'n vader me naar mijn eigen bed vol knuffels dragen, waar ik zou dromen over monsters die er eng uitzien maar eigenlijk heel lief zijn. Wanneer ben ik van 8 ineens 28 geworden?''
Dit las ik net op facebook van een vriend van me. Maar inderdaad, sinds wanneer gaat de tijd zo snel? Ik weet nog dat ik, midden in de nacht mijn hond uit de woonkamer haalde en bij mij in bed liet slapen, omdat ik daarvoor wakker was geworden door een enge droom. Toentertijd was ik acht of negen, en nu ben ik ineens 17...Jullie er ook last van?
Not every fairy tales ends with: and they lived happily ever after - Prince Harry of Wales