Ik vind dit een vrij dubieuze stelling. De kans dat wij dood gaan dankzij het broeikaseffect is nog kleiner dan de kans dat wij eind 2012 komen te overlijden (wat dus 0% is, gezien het feit dat men de kalender van de Maya's verkeerd had afgelezen en de datum pas over een paar honderd jaar is). Het is al veel vaker zo geweest dat de aarde flink opwarmde in verband met een gat in de ozonlaag, simpelweg omdat dit natuurlijk is. Het gat in de ozonlaag en dus de oorzaak van dit broeikaseffect wordt met de eeuwen groter en wordt ook altijd weer kleiner. Inmiddels is het al ruim en breed door de wetenschap bewezen dat dit al zo is sinds het ontstaan van de aarde.
Dat wij het erger maken, ja, dat klopt. Maar dit zal uiteindelijk weinig effect hebben op het gat in de ozonlaag. Het wordt iets groter, het zal iets langer duren eer het gat weer gesloten is, maar uiteindelijk zal de extra schade nihil zijn.
Dus, als antwoord op deze stelling: (deels) eens. Ik geef zeer weinig om het broeikaseffect en ik geef niks om het hele drama eromheen.
[ bericht aangepast op 29 dec 2011 - 18:29 ]
"Life's but a walking shadow, a poor player, that struts and frets his hour upon the stage, and then is heard no more;