• Ik niet, dieren worden verschrikkelijk behandeld alleen voor een jas.
    In de onderstaande link kan je een petite tekenen tegen het produceren van bont. Er staat ook een filmpje bij hoe het er allemaal an toegaat, en ik waarschuw je, als je een zwakke maag hebt dan moet je oppassen. Je ziet bijvoorbeeld een wasbeertje, die na het villen nog leeft en nét genoeg kracht heeft zijn koppie op te tillen en naar de camera te kijken.
    Teken aub de petite en help dit tegen te gaan!

    http://action.peta.nl/ea-campaign/clientcampaign.do?ea.client.id=43&ea.campaign.id=2118


    Hated by many, confronted by none!

    Ik draag het niet, maar dat is meer omdat ik niet wil behoren tot dat stereotype. :Y)


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Ik draag het niet, nepbont is net zo mooi, sowieso is het ook nog eens hardstikke duur voor iets waar een ander pijn voor heeft geleden.


    Let it come and let it be

    Ik draag wel bont (:
    Het is wel zielig en zo, dat vind ik echt.
    Maar dieren worden ook verschrikkelijk behandeld voor stukken vlees.


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Cocotera schreef:
    Ik draag wel bont (:
    Het is wel zielig en zo, dat vind ik echt.
    Maar dieren worden ook verschrikkelijk behandeld voor stukken vlees.

    Nee, voor vlees hoeven ze minder te lijden, dit is gewoon levend villen en bij vlees schieten ze - ze gewoon neer, dat is veel sneller gedaan en veel minder pijnlijk. Bovendien is het deels een levensbehoefte. Maar je hebt ergens wel gelijk :Y)


    Let it come and let it be

    Countenance schreef:
    (...)
    Nee, voor vlees hoeven ze minder te lijden, dit is gewoon levend villen en bij vlees schieten ze - ze gewoon neer, dat is veel sneller gedaan en veel minder pijnlijk. Bovendien is het deels een levensbehoefte. Maar je hebt ergens wel gelijk :Y)
    Maar ergens denk ik ook dat dit filmpje echt het ergste is, ik denk dat ze normaal ook wel een kogel door die wasberen heen schieten in plaats van ze neer te slaan


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Countenance schreef:
    Ik draag het niet, nepbont is net zo mooi, sowieso is het ook nog eens hardstikke duur voor iets waar een ander pijn voor heeft geleden.


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Cocotera schreef:
    (...)Maar ergens denk ik ook dat dit filmpje echt het ergste is, ik denk dat ze normaal ook wel een kogel door die wasberen heen schieten in plaats van ze neer te slaan

    Nee, het bloed en de andere zooi die er uitpuild beschadigen en vervuilen het bond, daardoor doen ze het vaak zo, des te beter de kwaliteit, maar het is wel zo dat ze hier het ergste laten zien ja :'D


    Let it come and let it be

    Countenance schreef:
    Ik draag het niet, nepbont is net zo mooi, sowieso is het ook nog eens hardstikke duur voor iets waar een ander pijn voor heeft geleden.


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Countenance schreef:
    (...)
    Nee, het bloed en de andere zooi die er uitpuild beschadigen en vervuilen het bond, daardoor doen ze het vaak zo, des te beter de kwaliteit, maar het is wel zo dat ze hier het ergste laten zien ja :'D
    Zozo, heb je er ervaring mee? (wbw)
    Oke grapje :W
    Ik denk dat ze ze dan laten inslapen met een spuitje? Ik kan gewoon niet geloven dat ze ze zo neerslaan
    (no_chears)


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Ik draag het niet, sowieso niet, want ik vind bond niet bepaald mooi.(':


    everything, in time

    Nee, want het is geen eerste levensbehoefte zoals vlees.
    Daarom draag ik wel leer, want ze eten het vlees en gebruiken de huid daardoor tenminste nog ergens voor, in plaats van het weg te gooien. Het vlees van die beesten word hoogstwaarschijnlijk niet gegeten waardoor het sowieso zinloze moord is.


    Your make-up is terrible

    Cocotera schreef:
    (...)Zozo, heb je er ervaring mee? (wbw)
    Oke grapje :W
    Ik denk dat ze ze dan laten inslapen met een spuitje? Ik kan gewoon niet geloven dat ze ze zo neerslaan
    (no_chears)

    Die spuitjes moeten ze aan 10 dieren geven voor één kraag, en die spuitjes zijn best 'duur' als het in zulke grote aantallen moet. In derdewereldlanden waar Bont vaak geprodiuceerd word is daar het geld en de ingredienten niet voor en moet alles zo goedkoop mogelijk. Al gaat het neerslaan vaak soepeler dan in het filmpje en zijn ze na één of twee klappen al bewusteloos.


    Let it come and let it be

    OMG dat filmpje is zoooo zielig! :(


    Today is the oldest you have ever been, and the youngest you'll ever be.

    Progeny schreef:
    Ik draag het niet, sowieso niet, want ik vind bond niet bepaald mooi.(':


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    ik moest van dat filmpje huilen, ik snap best dat er bont wordt gemaakt, maar doe het dan astjeblieft op een diervriendelijke manier, met een spuitje ofzo whatever. Ik kan er zo slecht tegen.
    En nee, ik draag geen bont want ik vind het niet echt heel mooi.

    [ bericht aangepast op 18 dec 2011 - 21:59 ]


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind