• Hee,

    Is er iemand die met mij een verhaal over One Direction wil schrijven? Zoja, wil je a.u.b. even hieronder een stukje van jouw schrijfstijl plaatsen? Dit is mijn schrijfstijl;

    'Opa, wat is dat?' De stem van de zevenjarige Abby Payne galmt door het hele huis heen. Vrolijke huppelt de kleine brunette naar haar vijfentachtigjarige opa, Liam, die op een grote stoel voor de kachel zit. Hij heeft een dik boek in zijn handen en kijkt zijn kleindochter met samengeknepen ogen aan. 'Abigail, meisje, dit zijn historische verhalen.', vertelt hij vol trots. Abby gaat voor haar opa zijn voeten in kleermakerszit zitten. Ze kijkt hem vol bewondering aan. 'Kun je alsje-alsje-alsje-alsjeblieft voorlezen opa?', smeekt Abby. Ze kijkt Liam met puppyoogjes aan. Liam fronst zijn wenkbrauwen. Hij krabt even met zijn hand op zijn achterhoofd en kijkt Abby met een moeilijke blik aan. 'Ik weet het niet. Ik heb met m'n oude makkers afgesproken dat ik onze verhalen nooit aan iemand zou vertellen.', mompelt hij. Abby trekt een pruillipje en kijkt Liam bedroefd aan. 'Maar ik kan voor jou altijd een uitzondering maken, of niet?' Liam glimlacht naar zijn kleindochter. Abby begint helemaal te stralen.
    Ineens steekt Frankie, de zestienjarige zus van Abby, haar hoofd door de deuropening heen. Frankie is precies het tegenovergestelde van Abby. Ze is lomp, onbeschoft en ze zegt alles wat ze denkt. 'Wat doen jullie?', vraagt ze nieuwsgierig. 'Opa gaat me dit boek voorlezen!', roept Abby blij. Ze wijst met haar vinger naar het boek dat op Liam zijn schoot ligt. Frankie draait met haar ogen. 'Het zal wel.', mompelt ze ongeïnteresseerd. 'Francesca, dit zijn verhalen die gebeurd zijn in die tijd toen ik jong en wild was en met mijn vrienden lol maakte.', zegt Liam licht beledigd. Frankie moet moeite doen om niet in lachen uit te barsten. 'Ik zou graag bij jullie gaan zitten, maar ik heb al andere plannen! Veel plezier met jullie leesuurtje over opa en zijn rollatorboys.', roept ze sarcastisch. Niet veel later wordt de voordeur met een klap dichtgegooid. Liam richt zich weer tot Abby. Hij schraapt zijn keel en slaat het boek open. Vervolgens begint hij voor te lezen...


    Xx


    There is nothing more badass than being yourself

    De hele terugweg was het stil. Harry maakte geen domme opmerkingen meer, en toen we bij de rest aankwamen gaf hij me zelfs een knuffel. Hij verontschuldigde zich, en ging naast Louis zitten. Ook tegen hem zei hij niks, hij bleef gewoon voor zich uit staren. Oh God, ik heb Harry gek gemaakt! Straks ben ik aanstekelijk of zo. ‘Alles goed?’ vroeg Louis aan hem, maar hij antwoordde niet. ‘Jo, wat hebben jullie gedaan?’ Ik aarzelde even, straks wilde hij het ook weten. En werd hij ook gek. Maar nee, hij mocht het wel weten. Ik vertrouw Louis. ‘Ik vertelde hem waarom ik hier zit, en wat ik mee heb gemaakt.’ Louis keek me een beetje verbaasd aan, ‘Dat moet dan wel heel erg zijn geweest, als Harry er zo van wordt.’ Ik haalde mijn schouders op, ‘Nou ja, leuk is anders.’ Heel even glimlachte Harry, ook al was het als een boer met kiespijn. ‘Heb je..’ begon hij, ‘Eh.. heb je nog een.. eh.. litteken van eh.. je lies en zo.’ Ik knikte, en ging rechtop staan. Ik tilde mijn saaie witte shirt op, en liet de diepe snee zien. De wond is goed geheeld, en ik vind het persoonlijk wel wat hebben, zo’n litteken, maar het herinnert me elke dag aan de ergste nacht van mijn leven. Harry staarde er met grote ogen naar, en toen Louis en de anderen het ook opvielen vroegen ze meteen hoe het kwam. ‘Het is niet echt iets wat ik zo graag in zo’n volle ruimte wil bespreken,’ zei ik, en ze knikten. ‘Maar Harry..’ Hij keek op. ‘Als je er met iemand over wilt praten, en het kan niet met mij, mag het met één van hun. Maar alleen één van hun, niet tegen je moeder of zo.’ Hij knikte, ‘Is goed.’ En vanaf dat moment was het gewoon ongemakkelijk. Elke keer als Harry mee kwam, keek hij me bang aan. Alsof je een soort van monster moet zijn, om zoiets te kunnen overleven. Om dan nog normaal te kunnen functioneren. Nou ja, voor zover ik dat kan dan. En om heel eerlijk te zijn, vond ik het beter toen hij me haatte.

    jup.


    all I want for christmas is a girlfriend

    OMG, dat fragment van HarrysBum is geniaal ;D Maarumm, ik zou wel met je willen schrijven, heb alleen al 4 verhalen op Q waarmee ik al mijn handen vol heb.. :)


    Everything Is Impossible