• [ bericht aangepast op 3 april 2019 - 11:04 ]


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    dat is toch gewoon 3 tot de macht 3?
    dus 3x3x3?


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Weet je zeker dat de som zo klopt? Want dan is het toch gewoon 27?


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    op de rekenmachine intypen?


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague

    Dunno?

    das Simpel eerst -2 x 3 en dan 5 x 3 ^^= -6+15=9 ^^. Hoe je het uitschrijft:
    (-2+5)tot de 3e macht=-2x3 + 5x= -6+15=9.

    [ bericht aangepast op 10 dec 2011 - 16:40 ]


    Shoganai i ne~

    -2+5 is al zeker 3.En 3³= 27 c:
    Eerst je haakjes uitwerken, dan wortels en machten, dan delen of vermenigvuldigen, en dan min en plus.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    PinkaminaPie schreef:
    das Simpel eerst -2 x 3 en dan 5 x 3 ^^= -6+15=9 ^^.

    Sorry hoor, maar dat kan toch nooit kloppen?


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    PinkaminaPie schreef:
    das Simpel eerst -2 x 3 en dan 5 x 3 ^^= -6+15=9 ^^. Hoe je het uitschrijft:
    (-2+5)tot de 3e macht=-2x3 + 5x= -6+15=9.

    Volgens mij heb jij machten nog niet helemaal begrepen. Wat je nu doet is distributie bij vermeningvuldiging, dat mag je bij machten niet.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    PinkaminaPie schreef:
    das Simpel eerst -2 x 3 en dan 5 x 3 ^^= -6+15=9 ^^. Hoe je het uitschrijft:
    (-2+5)tot de 3e macht=-2x3 + 5x= -6+15=9.

    Je vergeet dat haakjes eerst moeten.


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague

    Het is -inderdaad- gewoon 27. Ik heb maandag wiskunde en ik ben aan het stressen. Ik sla zo'n beetje alle oefeningen door elkaar (: Moet dus nog veel studeren.
    Dankje, iedereen (:

    [ bericht aangepast op 10 dec 2011 - 16:49 ]


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    Wat heb je van wiskunde? Als het volgorde van de bewerkingen is, dan is het echt niet moeilijk. Dan moet je gewoon onthouden.

    Haakjes, Machten&Wortels, Delen&Vermenigvuldigen, Optellen & Aftrekken


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Rekenregels.
    Je rekent eerst hetgeen binnen de haakjes uit en daarna vermenigvuldig je het. Waardoor je dus op 27 uit komt.

    [ bericht aangepast op 10 dec 2011 - 16:53 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Cumberbatch schreef:
    Wat heb je van wiskunde? Als het volgorde van de bewerkingen is, dan is het echt niet moeilijk. Dan moet je gewoon onthouden.

    Haakjes, Machten&Wortels, Delen&Vermenigvuldigen, Optellen & Aftrekken

    Gewoon rationale getallen. Maar het is al opgelost. Het is trouwens herhaling van vorig jaar (of zelfs het jaar daarvoor), maar ik dacht dat ik de driehoek van Pascal moest gebruiken. Ik snap niets van die driehoek :')


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    McGinty schreef:
    (...)
    Gewoon rationale getallen. Maar het is al opgelost. Het is trouwens herhaling van vorig jaar (of zelfs het jaar daarvoor), maar ik dacht dat ik de driehoek van Pascal moest gebruiken. Ik snap niets van die driehoek :')

    Och jee, die driehoek weer. Die heb ik nooit handig gevonden... Als je je rekenmachine niet mag gebruiken, moet je de machten gewoon van buiten leren. Dat is echt het makkelijkste.

    Een rationaal getal is dat trouwens geen breuk ?


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Cumberbatch schreef:
    (...)
    Och jee, die driehoek weer. Die heb ik nooit handig gevonden... Als je je rekenmachine niet mag gebruiken, moet je de machten gewoon van buiten leren. Dat is echt het makkelijkste.

    Een rationaal getal is dat trouwens geen breuk ?

    Een rationaal getal kan een breuk zijn, maar natuurlijke getallen en gehele getallen zijn ook rationale getallen.
    Dus positieve en negatieve getallen, kommagetallen, breuken enzo


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.