• Heyhoi.

    Even voor de duidelijkheid: ik maak dit topic niet voor medelijden, maar om uit te leggen hoe en wat en waarom ik misschien bot reageer of weinig online kom de komende tijd.


    We zijn uit elkaar gegaan omdat we heel veel ruzie hadden. Kevin heeft PDD-NOS en ADHD in zijn hoofd. Daardoor werd het op ten duur moeilijk om nog goed met elkaar om te gaan, hij toonde zijn emoties niet. Ik geef hem niet de schuld dat het uit is hierdoor, maar het heeft er wel mee te maken.
    Zijn moeder mocht mij sowieso al niet, omdat ik een schooldiploma heb. Kevin heeft praktijkonderwijs gedaan en is hiermee eerder gestopt. Hij werkt nu op een sociale werkplaats en heeft een WAJONG-uitkering. Hij zal nooit normaal werk kunnen doen. Zijn moeder was jaloers dat ik wel de kans heb om een goede baan te krijgen, omdat ik op het MBO zit (niveau 4). En ook omdat ik de kans heb om na deze opleiding nog door te gaan leren.
    Na heel veel ruzies is het dus uitgegaan. We hebben nu nog maar om een ding contact: mijn zwangerschap. Ja, ik ben door de prikpil heen zwanger gegaan. Dat gebeurt niet heel erg vaak, maar helaas bij mij wel. Ik ben gisteren bij de dokter geweest, heb een test gedaan en daar is uitgekomen dat het dus positief is. Ik heb gekozen voor abortus en deze heb ik hoogstwaarschijnlijk volgende week. Eerst wou hij erbij zijn, hebben we over gepraat net. We zijn met zo'n ruzie geëindigd dat ik heb besloten hem er niet meer bij te willen hebben.

    Sorry, lang verhaal. Hoop dat jullie alles snappen en niet raar over me gaan denken. Dan weten jullie tenminste hoe het komt, als ik de komende tijd bot reageer op het forum.

    Dankjulliewel (:

    EDIT 15/12

    Vandaag naar het ziekenhuis geweest. Het blijkt dat ik al 13 weken en 5 dagen een kindje bij me draag. Ik heb medicatie gekregen die binnen 36-38 uur een bevalling verwekt. Zaterdag ga ik dus bevallen van een levenloos kindje en dan is het ook klaar. Houden kon sowieso niet, omdat ik rond de 5e week de prikpil heb gehad. Het kindje heeft een hele grote kans op een beperking en daardoor is mijn besluit nog eens benadrukt: ik laat het weghalen. Sorry voor het omhoogtrappen, maar ik moet het even kwijt. Liefs.

    [ bericht aangepast op 15 dec 2011 - 16:09 ]


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Priemgetal schreef:
    (...)

    Dat is heel lief van je, maar ik vind vooral dat mensen zo lomp tegen Voiceless zijn. Vandaag zou ze bevallen van een levenloos en waarschijnlijk zwaar gehandicapt kindje, beeld je eens in hoeveel pijn die lieve meid moet hebben doorstaan? Ik vind haar enorm moedig dat ze haar verhaal heeft gedaan en kan niet meer dan haar mijn respect geven. Ze heeft er veel voor gedaan om niet zwanger te worden, maar soms gebeuren dit soort dingen. Mocht ze nou een huppelkut zijn geweest die het voor breezertjes doet, dan had ik er niet zo tegenover gestaan.



    Daar ben ik het inderdaad mee eens. Maar als je inderdaad achter het hele verhaal kijkt, had ik precies dezelfde stap genomen.
    En de mensen die daarover zeuren, fuck lekker op, want hun weten totáál níet hoe het is om in zo'n situatie te staan.
    Natuurlijk weet ik dat ook niet, maar ik ben ook niet tegen abortus. Ik vind dat iemand het zelf moet weten en Voiceless is volwassen genoeg om dat zelf te beslissen.


    "like i'd follow you around like a dog that needs water."

    Heel erg veel sterkte!


    Travel far enough, you'll meet yourself

    MissSharp schreef:
    (...)

    Dan nog. Je weet niet hoe vrolijk gehandicapten kunnen zijn.
    Zo aardige, leuke mensen.
    En ik ben sowieso tegen abortus.

    What the hell?
    Een gehandicapt person verzorgen is sowieso al een opgave, zelfs al ben je met twee, heb je werk en geld. Bedenk dan eens wat dat is voor een tienermeisje, dat er alleen voor staat?
    Alsjeblieft zeg... Ik word gek van die prutsers die hier denken dat ze het allemaal beter weten --'

    Voiceless: Ontzettend veel sterkte, meisje. Waar jij nu doorheen gaat is voor vele mensen onvoorstelbaar; trek je dus vooral niks aan van de mensen die weer proberen om je vanalles op te dringen en je schuldgevoelens aan proberen praten. Dat verdien je niet.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Cumberbatch schreef:
    (...)
    What the hell?
    Een gehandicapt person verzorgen is sowieso al een opgave, zelfs al ben je met twee, heb je werk en geld. Bedenk dan eens wat dat is voor een tienermeisje, dat er alleen voor staat?
    Alsjeblieft zeg... Ik word gek van die prutsers die hier denken dat ze het allemaal beter weten --'

    Voiceless: Ontzettend veel sterkte, meisje. Waar jij nu doorheen gaat is voor vele mensen onvoorstelbaar; trek je dus vooral niks aan van de mensen die weer proberen om je vanalles op te dringen en je schuldgevoelens aan proberen praten. Dat verdien je niet.
    Helemaal mee eens ^^


    Life is hard and then we die

    Cumberbatch schreef:
    (...)
    What the hell?
    Een gehandicapt person verzorgen is sowieso al een opgave, zelfs al ben je met twee, heb je werk en geld. Bedenk dan eens wat dat is voor een tienermeisje, dat er alleen voor staat?
    Alsjeblieft zeg... Ik word gek van die prutsers die hier denken dat ze het allemaal beter weten --'

    Voiceless: Ontzettend veel sterkte, meisje. Waar jij nu doorheen gaat is voor vele mensen onvoorstelbaar; trek je dus vooral niks aan van de mensen die weer proberen om je vanalles op te dringen en je schuldgevoelens aan proberen praten. Dat verdien je niet.


    Ik. Ben. Geen. Prutser.
    Ik ben hier diegene die met gehandicapten heeft gewerkt.
    Echt? Ja, echt.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    MissSharp schreef:
    (...)

    Ik. Ben. Geen. Prutser.
    Ik ben hier diegene die met gehandicapten heeft gewerkt.
    Echt? Ja, echt.

    Ben jij al zwanger geweest van een gehandicapt kind? Heb jij al voor de keuze: abortus of niet gestaan? Dat lijkt me niet.
    Gehandicapte mensen zijn over het algemeen inderdaad aardig, maar dat hangt ten eerste al af van de handicap zelf (je kan ook mentaal gehandicapt zijn op een niet al te aardige, lieve manier, waarvoor ik je verwijs naar de aanslagen in Luik een paar dagen geleden) en ten tweede hebben zelfs gehandicapten slechte dagen. En ten derde kan jij altijd stoppen met je werk, en ben je bovendien niet 7/7 24/24 met ze bezig.

    [ bericht aangepast op 17 dec 2011 - 17:15 ]


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Weet je, van mij mogen jullie best tegen abortus zijn, maar heb dan ook gelijk de ballen om redelijk te blijven en àls je iets zegt, zeg het dan fatsoenlijk inplaats van Geesje een schuldgevoel van hier naar Tokyo te geven. Dat slaat nergens op, wacht maar, als jullie op diezelfde leeftijd als haar zij en zwanger raken. Je laat het kind komen, het is sowieso ziek en vervolgens zie je het helemaal kapot gaan aan gebrek aan aandacht. Ik heb mogen zien wat een gebrek aan ouderlijke liefde met iemand doet, en dat is niet leuk. Voor je het weet zitten ze bij de psygologe, hoor je ze 's avonds huilen en weet je dat als je een abortus had laten plegen dit alles het kind gespaard was gebleven.

    Geesje probeerd alleen het beste te doen, en al is dit neit de beste keus, ze doet haar uiterste best voor haar en het 'levenloze' kindje. Ze is jullie niks geen excuus verschuldigd, maar jullie haar, definitly.


    Let it come and let it be

    MissSharp schreef:
    (...)

    Ik. Ben. Geen. Prutser.
    Ik ben hier diegene die met gehandicapten heeft gewerkt.
    Echt? Ja, echt.
    Als je moe wordt van je werk kun je er nog altijd voor kiezen om ermee te stoppen.
    Zo werkt het niet als je kind gehandicapt is, dat moet je áltijd doen, 24/7, er is geen pauze en je kunt nooit even wat rustiger aan doen. Een gehandicapt kind is voor je leven.


    Life is hard and then we die

    Cumberbatch schreef:
    (...)
    What the hell?
    Een gehandicapt person verzorgen is sowieso al een opgave, zelfs al ben je met twee, heb je werk en geld. Bedenk dan eens wat dat is voor een tienermeisje, dat er alleen voor staat?
    Alsjeblieft zeg... Ik word gek van die prutsers die hier denken dat ze het allemaal beter weten --'

    Voiceless: Ontzettend veel sterkte, meisje. Waar jij nu doorheen gaat is voor vele mensen onvoorstelbaar; trek je dus vooral niks aan van de mensen die weer proberen om je vanalles op te dringen en je schuldgevoelens aan proberen praten. Dat verdien je niet.

    Ik ben het met je eens, maar jij, en iedereen anders hier, vergeten nog een andere mogelijkheid, adoptie. Ik weet niet zeker of dat in dit geval ook een mogelijkheid is, gehandicapten kinderen worden veel minder geadopteerd dan niet gehandicapten kinderen. Maar er zijn niet maar twee mogelijkheden, houden af abortus, er is altijd nog adoptie.

    Maar Voiceless heeft hier voor kozen en dat moeten wij respecteren en we moeten haar steunen zoveel we kunnen. Ook al ben je het niet helemaal eens met haar beslissing, het is haar beslissing, niet de onze.
    Voiceless, nogmaals veel sterkte!


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    LaJoie schreef:
    Ik kan niet zeggen dat ik weet hoe het voelt, maar ik wens je veel succes en sterkte toe. Je bent een enorm sterk persoon, ik weet niet of ik dit wel zou aankunnen zonder te crashen.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    Frigga schreef:
    (...)
    Ik ben het met je eens, maar jij, en iedereen anders hier, vergeten nog een andere mogelijkheid, adoptie. Ik weet niet zeker of dat in dit geval ook een mogelijkheid is, gehandicapten kinderen worden veel minder geadopteerd dan niet gehandicapten kinderen. Maar er zijn niet maar twee mogelijkheden, houden af abortus, er is altijd nog adoptie.

    Maar Voiceless heeft hier voor kozen en dat moeten wij respecteren en we moeten haar steunen zoveel we kunnen. Ook al ben je het niet helemaal eens met haar beslissing, het is haar beslissing, niet de onze.
    Voiceless, nogmaals veel sterkte!

    Maar bij adoptie ben je niet verzekerd van een goede toekomst, je vraagd je continu af hoe het met hem/haar is. Voor het zelfde geld is jóúw kind bij een familie die het verwaarlozen of mishandelen, wie weet wat er gebeurd in deze wereld (:


    Let it come and let it be

    Frigga schreef:
    (...)
    Ik ben het met je eens, maar jij, en iedereen anders hier, vergeten nog een andere mogelijkheid, adoptie. Ik weet niet zeker of dat in dit geval ook een mogelijkheid is, gehandicapten kinderen worden veel minder geadopteerd dan niet gehandicapten kinderen. Maar er zijn niet maar twee mogelijkheden, houden af abortus, er is altijd nog adoptie.

    Maar Voiceless heeft hier voor kozen en dat moeten wij respecteren en we moeten haar steunen zoveel we kunnen. Ook al ben je het niet helemaal eens met haar beslissing, het is haar beslissing, niet de onze.
    Voiceless, nogmaals veel sterkte!
    Adoptie is veel moeilijker dan abortus. Je hebt negen maanden een kindje in je buik zitten. Nu is het misschien wel zo dat je het liever weg had laten halen, maar als je het kind voor adoptie afstaat dan bouw je er hoe dan ook alsnog een band mee op, dat kun je niet vermijden. Bovendien, als je besluit het kindje voor adoptie af te staan; wat nou als je na de geboorte nog steeds geen geschikt iemand hebt gevonden? Dan heb je alsnog ongewenst een kindje.
    Het is moeilijk om een kind af te staan, geloof me, ook al was het ongepland en/of ongewenst.


    Life is hard and then we die

    Countenance schreef:
    (...)
    Maar bij adoptie ben je niet verzekerd van een goede toekomst, je vraagd je continu af hoe het met hem/haar is. Voor het zelfde geld is jóúw kind bij een familie die het verwaarlozen of mishandelen, wie weet wat er gebeurd in deze wereld (:

    Die kans is in de westerse wereld erg klein. Ik zeg niet dat ze een foute keuze maakt, zeker niet. In dit geval al helemaal niet, maar het valt me gewoon op dat iedereen altijd adoptie vergeet, alsof er maar twee mogelijkheden zijn, i.p.v. 3.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Laten we dit even duidelijk maken.
    Ik geen zin om hier ruzie te gaan maken omdat ik mijn mening geef over iets.
    Ik ben tegen abortus, bij die mening blijf ik. In welk geval dan ook.

    Voor de mensen die dat niet zijn, succes verder met jullie leven.
    Even goede vrienden.

    Bovendien heb ik niets verkeerd gezegd tegen Voiceless.
    Ik ben haar dus niets verontschuldigd en zij mij evenmin.
    Maar ook zij, succes met het leven.

    Ik vind het eigenlijk niet kunnen om over een mening ruzie te gaan maken, maar dat is dan weer mijn mening.
    Vanaf nu zal ik dan ook niet meer reageren op het topic.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Adoptie is veel moeilijker dan abortus. Je hebt negen maanden een kindje in je buik zitten. Nu is het misschien wel zo dat je het liever weg had laten halen, maar als je het kind voor adoptie afstaat dan bouw je er hoe dan ook alsnog een band mee op, dat kun je niet vermijden. Bovendien, als je besluit het kindje voor adoptie af te staan; wat nou als je na de geboorte nog steeds geen geschikt iemand hebt gevonden? Dan heb je alsnog ongewenst een kindje.
    Het is moeilijk om een kind af te staan, geloof me, ook al was het ongepland en/of ongewenst.

    Ik zou niet zeggen moeilijker, voor de ene wel voor de andere niet. Maar zoals ik al zei, ik zeg het niet omdat ik de keuze van Voiceless fout vind, ik zeg het alleen omdat mensen die optie altijd vergeten(als er over gepraat word dan, niet als je echt voor die keuze staat. Meestal dan). Wat ze niet zoude moeten.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall