• Een vriendin van me had/heeft een ziekte, een eetstoornis.
    Ze vecht er al tijden tegen en het lukt haar goed, ze doet er niets meer mee en denkt er alleen nog soms aan.
    Nu is het probleem, zonder haar eetstoornis, waar ze constant tegen moet vechten en uitgeput raakt, voelt ze zich leeg, lichtelijk depressief en heeft ze zelfdodingsgedachtes.
    Met is ze een stuk gelukkiger, ze voelt zich beter, ze wilt zichzelf niets meer aandoen. Ik ben alleen bang dat ze dan weer net zoveel afvalt als toen en misschien erger nog.
    Ze wilt absoluut niet dat anderen het te weten komen, naar een psycholoog of iets dergelijks en ik weet ook niet meer wat ik haar moet aanraden. Wat denken jullie?


    Edit:
    Ze heeft er dus nu voor gekozen om haar eetstoornis beetje bij beetje weer naar binnen te laten om te kijken of het dan beter gaat.

    [ bericht aangepast op 8 dec 2011 - 21:44 ]


    Your make-up is terrible

    Veel met haar praten helpt. Niet per se over haar problemen, maar gwn praten.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    dance4ever schreef:
    Veel met haar praten helpt. Niet per se over haar problemen, maar gwn praten.


    Maar ze is zo stil de laatste tijd, ze antwoord gewoon niet of zegt weinig, onbewust.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Maar ze is zo stil de laatste tijd, ze antwoord gewoon niet of zegt weinig, onbewust.

    Trakteer haar op een film en maak er een leuke avond van?=)
    Dat is al een begin, ik weet dat het niet veel is maar toch. Blijf vaak bij haar zodat ze zich toch geliefd enal voelt.=)


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Dit is best moeilijk, ze heeft hulp nodig want alleen eruit komen zonder professionele steun gaat haar ( denk ik ) niet lukken. Heb je haar weleens gevraagd waaroom ze geen hulp wil? En misschien is het een optie, als ze daarvoor openstaat en jij dat wil, dat jij mee gaat?

    Verder zou ik haar blijven steunen, laten zien dat je der voor der bent en ze je alles kan toevertrouwen en je bereid bent haar te helpen.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    JaiRy schreef:
    Dit is best moeilijk, ze heeft hulp nodig want alleen eruit komen zonder professionele steun gaat haar ( denk ik ) niet lukken. Heb je haar weleens gevraagd waaroom ze geen hulp wil? En misschien is het een optie, als ze daarvoor openstaat en jij dat wil, dat jij mee gaat?

    Verder zou ik haar blijven steunen, laten zien dat je der voor der bent en ze je alles kan toevertrouwen en je bereid bent haar te helpen.


    Ik heb het al zovaak gevraagd, ze heeft er geen tijd voor, geen geld (ze is meerderjarig) en ze is bang dat anderen het daardoor te weten komen, ze durft de stap niet te zetten, enz.


    Your make-up is terrible

    Is ze ook niet in behandeling geweest voor die eetstoornis dan?


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    En via de huisarts? Als ze een verwijzing krijgt vanuit de huisarts wordt het vaak wel vergoed ( ligt misschien wel een beetje aan verzekeringspakket ) en een dokter mag daar niet over spreken ivm privacy.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Taize schreef:
    Is ze ook niet in behandeling geweest voor die eetstoornis dan?


    Nee.


    Your make-up is terrible

    JaiRy schreef:
    En via de huisarts? Als ze een verwijzing krijgt vanuit de huisarts wordt het vaak wel vergoed ( ligt misschien wel een beetje aan verzekeringspakket ) en een dokter mag daar niet over spreken ivm privacy.


    Dat zal ik uitzoeken en daarna voorstellen! Dankjewel.


    Your make-up is terrible

    Geen dank ;)


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Marshmellow schreef:
    (...)
    Trakteer haar op een film en maak er een leuke avond van?=)
    Dat is al een begin, ik weet dat het niet veel is maar toch. Blijf vaak bij haar zodat ze zich toch geliefd enal voelt.=)


    Ik zal eraan denken.


    Your make-up is terrible

    Ze heeft er dus nu voor gekozen om haar eetstoornis beetje bij beetje weer naar binnen te laten om te kijken of het dan beter gaat.


    Your make-up is terrible

    Hopelijk kan ze het zo een beetje in evenwicht brengen ( en natuurlijk houden ) en voelt ze zich wat beter en meer zichzelf.


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Assassin schreef:
    Ze heeft er dus nu voor gekozen om haar eetstoornis beetje bij beetje weer naar binnen te laten om te kijken of het dan beter gaat.


    Ik zou er voor zorgen dat je vriendin dat niet gaat doen. Er zijn duizende andere manieren om er voor te zorgen dat ze weer gelukkig word ookal beweerd ze zelf van niet. Misschien dat een eetstoornig het gevoel van grip op iets geeft en ze zich daardoor wat beter voeld, maar ware geluk is niet boven een wc-pot hangen en zich lichaamelijk verwoesten.
    Ik ben het heel erg met Marshmellow eens. Haar omgeving moet haar wat afleiden geven, wat aandacht en haar uit die sleur van ellende halen. Zo te zien heeft ze een hele lieve vriendin die haar heel erg wilt steunen en er zijn er vast nog wel meer in haar omgeving die dat willen.


    The happiest people don't have the best of everything, they just make the best of everything.

    Penelopy schreef:
    (...)

    Ik zou er voor zorgen dat je vriendin dat niet gaat doen. Er zijn duizende andere manieren om er voor te zorgen dat ze weer gelukkig word ookal beweerd ze zelf van niet. Misschien dat een eetstoornig het gevoel van grip op iets geeft en ze zich daardoor wat beter voeld, maar ware geluk is niet boven een wc-pot hangen en zich lichaamelijk verwoesten.
    Ik ben het heel erg met Marshmellow eens. Haar omgeving moet haar wat afleiden geven, wat aandacht en haar uit die sleur van ellende halen. Zo te zien heeft ze een hele lieve vriendin die haar heel erg wilt steunen en er zijn er vast nog wel meer in haar omgeving die dat willen.

    ^
    This.


    No growth of the heart is ever a waste