• Sinds twee weken en half ben ik eindelijk samen met een jongen die ik in het begin van 't schooljaar al zag zitten. We zijn aan het praten geraakt etc en ja sinds twee weken en half ongeveer ben ik dus met hem samen en ik hou echt van hem. Loop nu niet te zeiken dat dat niet kan, rot dan maar op. Ik weet dat ik van hem hou en hij ook van mij.
    Maar dus het grote probleem: Hij is Afghaan én een moslim en als er één ding is dat mijn ouders absoluut niet willen is dat ik samen ben met een buitenlander, zeker niet met een moslim.
    Mijn mama weet het wel en ze wil hem een kans geven, wat ik echt leuk vind van haar want hij verdient echt een kans en zo, maar mijn papa en de rest van mijn familie weet er nog niks van.
    Ja, ik weet het. We zijn nog niet lang samen maar ik ben wel van plan om nog een tijdje bij hem te blijven en dan moet ik dat ooit toch eens tegen mijn familie gaan zeggen. En dat gaat een gigantische ramp worden sinds mijn familie vol zit met racisten en anti-buitenlander / moslim mensen.
    Help me :/

    Geen idee. Ik zal het zelfde probleem hebben als ik met een buitenlandse jongen iets zou krijgen.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Ik vertelde het tegen mijn mama in de auto. Dan was ze zo hard op de weg aan het letten dat ze weinig irritante vragen kon stellen. x)

    Ik denk dat je het toch serieus moet aanpakken. Geef eerst subtiele hints over moslims ofzo om hun grenzen af te tasten. En heb later een serieus gesprek met hen. Denk ik.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Eerst eens zeggen maar =). Je moet het ooit zeggen dusja. En voor de rest, laat hem wat bedaren en laat zien dat jij die jongen echt graag ziet.

    Ik zou zeker niet direct met hem naar huis gaan, maar zeg het nu, dan is je vader tenminste voorbereid voor als het ooit eens moest gebeuren.
    Hoe vlugger je het zegt, hoe meer tijd hij heeft om aan dat idee te wennen.

    Wat zegt je vriend er van of weet die dat niet?


    If you had never come out of the blue, I would've stay

    Scandal schreef:
    Ik vertelde het tegen mijn mama in de auto. Dan was ze zo hard op de weg aan het letten dat ze weinig irritante vragen kon stellen. x)

    Ik denk dat je het toch serieus moet aanpakken. Geef eerst subtiele hints over moslims ofzo om hun grenzen af te tasten. En heb later een serieus gesprek met hen. Denk ik.


    26 - 02 - '16

    Marshmellow schreef:
    Eerst eens zeggen maar =). Je moet het ooit zeggen dusja. En voor de rest, laat hem wat bedaren en laat zien dat jij die jongen echt graag ziet.

    Ik zou zeker niet direct met hem naar huis gaan, maar zeg het nu, dan is je vader tenminste voorbereid voor als het ooit eens moest gebeuren.
    Hoe vlugger je het zegt, hoe meer tijd hij heeft om aan dat idee te wennen.

    Wat zegt je vriend er van of weet die dat niet?

    Hij vind het wel jammer dat ik het niet tegen mijn papa kan zeggen maar hij begrijpt het wel.
    En mijn mama zei dat ik het zeker niet voor Kerst mag zeggen want ik heb liever geen geruzie in het kot met Kerst.

    Ik ben het ergens wel met je ouders eens, je zit in een totaal andere cultuur en hoewel je dat niet doorhebt, is het wel zo. Zijn ouders (of grootouders) zijn in een ander milieu opgegroeid en hijzelf misschien ook wel wat voor grote verschillen zorgt. Ik wens je heel veel geluk.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Mijn ouders zouden daar ook niet zo blij mee zijn, denk ik, maar ze zouden het maar te accepteren hebben. Je kan nog even wachten met vertellen, je hebt nog niet zo lang, maar als het echt serieus wordt zal het toch een keer moeten. Je ouders moeten het dan maar accepteren.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Hmmm, da's een moeilijke. Ik denk dat je best gewoon eerlijk kan zijn met hen, en wacht niet té lang. Vertel het op een rustig moment, als je papa goed gezind is, en misschien is het handig als je mama er ook bij is. Stel voor dat hij eens langs komt om met je ouders te praten, zodat zij ook weten hoe de vork in de steel zit, haha. (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Ik zou 't echt niet weten... In jouw geval zou ik in mijn broek doen, zoiets zou mijn vader echt nooooooit accepteren..


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    We zijn nog niet lang samen maar ik ben wel van plan om nog een tijdje bij hem te blijven

    Lol, hoelang is een tijdje :'D


    -

    Ik heb geen idee. Mijn ouders vinden alles best zolang hij of zij mij maar respecteert en gelukkig maakt.
    Succes in ieder geval!


    I can't even think straight.

    Isn't that hard. Vraag aan je vriend of hij echt een strenge moslim is, mijn familie bijvoorbeeld accepteert dingen meer. Sommige moslims noemen zich alleen maar zo, ze doen er bijna tot niets mee. En noem niet alleen de slechte kanten van het moslim zijn, zeg hun dat er niets kan gebeuren als hij moslim is. Hij kan jou niet naar dingen dwingen die je niet zou willen, toch? Je hoeft bijvoorbeeld geen hoofddoek op ofzo. En met vragen mag je altijd komen, ik kan er (denk ik) goed antwoord op geven.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    We zijn nog niet lang samen maar ik ben wel van plan om nog een tijdje bij hem te blijven.


    Dat heb ik ook wel eens gedacht, en toen was het binnen no time weer uit. :3
    Maar ja, ik heb hier geen ervaring mee aangezien mijn ouders alles en iedereen wel accepteren met wie ik thuiskom, dus ik zou het echt niet weten. Sorry :x


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Cumberbatch schreef:
    Ik zou 't echt niet weten... In jouw geval zou ik in mijn broek doen, zoiets zou mijn vader echt nooooooit accepteren..

    Ik doe eigenlijk al in mijn broek want mijn pa accepteert dat dus ook niet.

    Mraz schreef:
    Isn't that hard. Vraag aan je vriend of hij echt een strenge moslim is, mijn familie bijvoorbeeld accepteert dingen meer. Sommige moslims noemen zich alleen maar zo, ze doen er bijna tot niets mee. En noem niet alleen de slechte kanten van het moslim zijn, zeg hun dat er niets kan gebeuren als hij moslim is. Hij kan jou niet naar dingen dwingen die je niet zou willen, toch? Je hoeft bijvoorbeeld geen hoofddoek op ofzo. En met vragen mag je altijd komen, ik kan er (denk ik) goed antwoord op geven.

    Nou, ik zeg altijd dat ze niet alle moslims over één kam moeten scheren maar dat doen ze dus wel want "als het erop aankomt zijn ze allemaal hetzelfde".