• VOor school moeten we bij tekenles een tekening maken met het thema 'toren van Babel'. Nu heb ik dus een godin die wraak neemt (haar haren veranderen in water en overspoelen stad, mensen etc.)..
    Maar nu dacht ik, het is wel cool om bloemen in haar haren te droppen of iets dergelijks, maar dan wel het liefst één met een betekenis. (Die tekendocent is nogal van de 'maar waarom doe je dat dan en wat wil je uitbeelden?')

    Dus, kent iemand een bloem die iets betekend zoals wraak, woede, arrogantie, trots etc. ? (:


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Trots is de narcis.


    Bananen zijn lekker, toch? Zet dit ook in je signature als je ook van bananaaaas houdt!

    Een zwarte roos is toch wraak en woede?


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Dahlia = Trots

    Voor de rest hebben bloemen meestal geen negatieve betekenissen =] Wat je wel kunt doen is een bepaalde bloem uitkiezen met een bepaalde betekenis en die een specifieke kleur geven, om het negatieve over te brengen. Dubbele betekenis dus als het ware.

    Hier kun je kleurenbetekenissen vinden.
    Hier een uitgebreide lijst met de betekenis van bloemen ^^


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Arrogantie is een Narcis, net als trots, wat Priemgetal zei. ^^


    Let the Night embrace you

    ILOVELIEKE schreef:
    Een zwarte roos is toch wraak en woede?


    Hmmhmm, zwarte roos betekent dood en het afscheid van een dierbare. Ook kan het ene nieuw begin betekenen.


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    Zwarte roos betekent ook 'het is uit'


    Then I defy thee, stars. Romeo Montague

    Lol, sommige sites zijn erg onduidelijk ;o
    In ieder geval bedankt ^^


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    De klaproos, deze staat voor het leven en de hoop, ofzoiets. Deze bloem zou als eerste groeien op een slagveld na een oorlog, volgens mijn geschiedenisleraar, maar dat heeft er verder niets mee te maken, fail.:W

    [ bericht aangepast op 4 dec 2011 - 16:33 ]


    Have you ever been alone in a crowded room?

    een lelie staat voor de dood (:


    But I still have this faith in the truth of my dreams.

    Een roos is toch gewoon liefde? (aa) En écht zwarte bloemen bestaan niet.


    It's time to be happy again.

    Indian schreef:
    Een roos is toch gewoon liefde? (aa) En écht zwarte bloemen bestaan niet.


    elke kleur roos heeft ook weer zijn eigen betekenis qua liefde


    Always though that I might be bad. Now I'm sure that it's true, cause I think you're so good & I'm nothing like you

    Iris voor wijsheid, hoop en vertrouwen
    Lelie voor geluk en de dood
    En volgens mij was een oranje roos voor passionele liefde, maar dat weet ik niet meer zeker..


    This time i'm ready to run. Escape from the city and follow the sun.