• Yes - vanmorgen kreeg ik hem eindelijk met de post! De nieuwe Nightwish CD. Ik wachtte hier gewoon al zo lang op en ik ben zo blij dat hij er eindelijk is!

    Hij is zo uiteenlopend dat ik niet eens echt kan verwoorden wat voor soorten muziek ze gebruikt hebben. Misschien ben ik gewoon snel tevreden, maar ik vind hem in ieder geval prachtig.

    For the ones die hem ook al hebben gehoord/gekocht/besteld/gedownload: Wat vinden jullie ervan? Bagger, okay of awesome, of iets anders :Y) (pirate).


    Wie du mir, so ich dir.

    Hel schreef:
    bar slecht, net zoals de band sinds Tarja weg is en ze net zoals de rest zijn geworden..


    Klopt. al moet ik zeggen dat dit wel een verbetering is van DPP. Heb hem gekregen en dus ook maar eens een aantal keren naar geluisterd. Heb alleen eigenlijk nog steeds hetzelfde commentaar als bij DPP: zeker in de vrouwelijke zang mist het gevoel. Daarnaast is het veel van hetzelfde (op een paar uitzonderingen na) en is het op sommige punten gewoon te langdradig.. Heb bij een aantal liedjes toch echt de nijging om hem halfverwege verder te drukken.

    Wat ik dan wel weer gaaf vind ik dat Marco erop te horen is met zijn 2 zonen en zijn vader :D. En het woord oceansoul mist helemaal. Terwijl dat normaal toch het uitgangspunt was bij zowat ieder nummer..

    Het is beter dan DPP omdat DPP niet voor Anette is geschreven, het a,bum was al opgenomen voordat Anette kwam. Imaginarium is wel voor Anette geschreven dus klinkt het ook beter.
    De oceansoul zit er in, Tuomas heeft het geschreven dus dat moet wel. Je moet alleen beter luisteren dan bij de voorgaande albums.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Het is inderdaad vreemd maar Oceansoul zit er niet in.. Staat niet in de tekst in het officiële tekstboekje althans en ook op het Finse NW forum heeft niemand hem kunnen vinden.

    Daarnaast is het album op veel punten beter en dat heeft niets te maken met voor wie het album geschreven is (of voor wie niet). Er zijn zoveel zangeressen die het over nemen van een ander en wie dus ook het album moeten inzingen die geschreven is voor een andere stem.
    Het is trouwens nog steeds Anette haar stem dat het album bij veel recensies niet boven gemiddeld scoort en als je goed luistert, dan snap je waarom ;).

    Maar zoals al eerder gezegt, er zit zeker vooruitgang in en hoop zeker dat ze dat doorzetten :).

    [ bericht aangepast op 9 dec 2011 - 23:46 ]

    Vreemd dat ik Oceansoul er dan wel uithaal, inderdaad het woord zelf staat er niet in, maar de gedachte wel(ik dacht dat je dat bedoelde).
    Voor wie het is geschreven heeft wel invloed, maar het zegt niet alles natuurlijk.
    Trouwens ik ken heel veel recensies die Anette meer dan gemiddeld vinden, soms zelfs beter dan Tarja. Maar dat is en blijft natuurlijk een mening daar kan je niet over ruziën.

    Ik vind dat album ook beter dan DPP, ook al vond ik DPP geweldig. Het is anders, zoals elk album dat Tuomas schrijf.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall