• ..met school.
    Ik zit in de vijfde klas van het VWO en ik zit er helemaal doorheen. Ik ben drie keer per week om vijf uur thuis, een keer om zes uur en een keer om half drie. Omdat ik dan op school de hele dag al hard gewerkt heb ben ik echt te moe om nog huiswerk te maken, wat ik dan ook meestal niet doe. Ik ga elke avond tussen negen uur en half tien naar bed, wat ik best vroeg vind voor een 16-jarige, maar ik kan gewoon niet langer opblijven. En toch heb ik elke ochtend ontzettende wallen onder mijn ogen. Ik weet dat dit het zwaarste jaar is en dat ik hier even doorheen moet maar het is pas december en ik verdrink gewoon in mijn schoolwerk. Het is niet zo dat ik het niveau niet aankan, want ik haal goede cijfers en ik ga altijd met gemak over.
    Ik had gisteren een economie toets waarvoor ik zondag al was begonnen met leren omdat het suuuuper veel en moeilijk was. En zondag vieren we sinterklaas en ik moet nog een hele surprise maken. Kom ik dus gisteren op school, valt economie uit. Heb ik de hele week voor niets geleerd. Op dat soort momenten kan ik echt wel janken. Ik heb nu dus drie dagen om mijn surprise te maken. En op vrijdagmiddag oefen ik altijd voor de schoolmusical maar daar ga ik vandaag ook niet heen omdat ik anders pas om zes uur thuis ben en ik dan nog aan mijn surprise moet beginnen. Ik vind het klote dat ik leuke dingen moet laten vallen omdat ik het zo druk heb met school.
    Iemand tips of een leuk verhaaltje om me op te beuren?

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    The best feeling in the world is when you look at him, and he’s already staring.

    Mijn tip: Als je goede cijfers haalt (8en of hoger) en je bent echt uigeput (zo klink je wel) dan raad ik je aan om tijdelijk wat minder te leren. Probeer niet meer een week te leren, maar 3 dagen. Werk gewoon even op halve kracht. Kijk wat voor effect dit heeft op je cijfers.

    Mocht je dan alleen maar 3en en 4en halen, dan zou ik toch even doorgaan met niet leren zodat je alsnog even bij kunt komen. Als je hoge cijfers haalt kun je het even opvangen, vooral als het om SO's gaat. Als je rond de 7 staat voor een vak weer beginnen met leren.

    Let op, dit geld alleen voor gewone SO's en toetsen. Als je schooldossiertoetsen hebt die voor je diploma meetellen moet je wel gewoon leren, want die cijfers tellen volgend jaar ook mee.
    Met school heb je het maar zo druk als dat je er zelf van maakt. Je moet wat dat betreft je eigen grenzen opzoeken. Nederland is ook een ongelofelijk kutland wat school betreft, naar je diploma word nauwelijks meer gekeken nadat je hem gehaald hebt.

    Mijn tweede tip: je hebt je economie al geleerd. Als ie wel gegeven word hoef je dus niet weer lang te leren, maar alleen alles door te lezen.


    Zo, en nou kan ik niet geloven wat voor advies ik geef D:


    quidquid excusatio prandium pro

    Dude, dat gaat echt wel weer over hoor. Had ik ook, had 4 weken lang elke dag zo'n beetje de hele dag zitten leren. Well, nu heb ik zelfs geen huiswerk meer, wordt echt wel minder. Gewoon even je tanden op elkaar zetten en hoppa. Er is trouwens niks mis mee om zo vroeg naar bed te gaan, je kan er niks aan doen als je meer slaap nodighebt dan anderen, vind het wijs dat je vroeg naar bed gaat.

    [ bericht aangepast op 2 dec 2011 - 7:31 ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    RainbowDash schreef:
    Mijn tip: Als je goede cijfers haalt (8en of hoger) en je bent echt uigeput (zo klink je wel) dan raad ik je aan om tijdelijk wat minder te leren. Probeer niet meer een week te leren, maar 3 dagen. Werk gewoon even op halve kracht. Kijk wat voor effect dit heeft op je cijfers.

    Mocht je dan alleen maar 3en en 4en halen, dan zou ik toch even doorgaan met niet leren zodat je alsnog even bij kunt komen. Als je hoge cijfers haalt kun je het even opvangen, vooral als het om SO's gaat. Als je rond de 7 staat voor een vak weer beginnen met leren.

    Let op, dit geld alleen voor gewone SO's en toetsen. Als je schooldossiertoetsen hebt die voor je diploma meetellen moet je wel gewoon leren, want die cijfers tellen volgend jaar ook mee.
    Met school heb je het maar zo druk als dat je er zelf van maakt. Je moet wat dat betreft je eigen grenzen opzoeken. Nederland is ook een ongelofelijk kutland wat school betreft, naar je diploma word nauwelijks meer gekeken nadat je hem gehaald hebt.

    Mijn tweede tip: je hebt je economie al geleerd. Als ie wel gegeven word hoef je dus niet weer lang te leren, maar alleen alles door te lezen.


    Zo, en nou kan ik niet geloven wat voor advies ik geef D:


    Dank je voor je tip (: Maar ik heb alleen maar Examentoetsen en overganstoetsten dus elke toets telt echt best wel zwaar -.-'


    The best feeling in the world is when you look at him, and he’s already staring.