• die nog een beetje kan rekenen?

    Echt waar hoor, ik hoor zo vaak van mensen dat ze iets heel simpels niet kunnen of erger; Nog nooit hebben gehad.
    Een vriendin van mij heeft geen flauw idee hoe je van 40% bijvoorbeeld een breuk maakt en heeft dan ook gene idee hoeveel minuten 40% van 1 uur is enzo.. En ze is echt niet de enige o-o''

    Ik begrijp nu pas echt wat ze op 't nieuws enzo bedoelde met dat Nederlanders niet goed genoeg kunnen rekenen.. '___'

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    (...)

    Ja, maar niet iedereen heeft dat -gayhandje-


    Nee, maar je moet wel bedenken dat jij misschien goed kan rekenen en een ander goed is in iets waar jij slecht in bent.


    Your make-up is terrible

    Ik ben op zich wel goed in rekenen, maar het is bij mij vooral wiskunde. Ik snap daar geen ene flikker van. Bijvoorbeeld dit: 2x = 17. Goed deze is wel superduper simpel! Die kan ik zelfs! Oke. Deze:
    5(x-1) - 3x = 3 (x-5) . Als iemand me kan helpen zou ik dat echt fijn vinden! (A)


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    SilverDoe schreef:
    Ik ben op zich wel goed in rekenen, maar het is bij mij vooral wiskunde. Ik snap daar geen ene flikker van. Bijvoorbeeld dit: 2x = 17. Goed deze is wel superduper simpel! Die kan ik zelfs! Oke. Deze:
    5(x-1) - 3x = 3 (x-5) . Als iemand me kan helpen zou ik dat echt fijn vinden! (A)



    Deze sommetjes veranderen in mijn ogen in de taal Chinees. :W

    [ bericht aangepast op 1 dec 2011 - 16:04 ]

    Meestal gaat het met rekenen mt rekenmachine of excel


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Assassin schreef:
    (...)

    Nee, maar je moet wel bedenken dat jij misschien goed kan rekenen en een ander goed is in iets waar jij slecht in bent.


    Ja dat snap ik, maar ik heb het echt over basisdingen die iedereen wel zou horen te weten..


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    SilverDoe schreef:
    Ik ben op zich wel goed in rekenen, maar het is bij mij vooral wiskunde. Ik snap daar geen ene flikker van. Bijvoorbeeld dit: 2x = 17. Goed deze is wel superduper simpel! Die kan ik zelfs! Oke. Deze:
    5(x-1) - 3x = 3 (x-5) . Als iemand me kan helpen zou ik dat echt fijn vinden! (A)

    Haakjes wegwerken geeft 5x - 5 - 3x = 3x - 15
    Alle x'en links, rest rechts, geeft -x = -10
    Dus x = 10.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    NightBreeze schreef:
    (...)


    Deze sommetjes veranderen in mijn ogen in de taal Chinees.


    Bij mij ook(A)


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    SilverDoe schreef:
    Ik ben op zich wel goed in rekenen, maar het is bij mij vooral wiskunde. Ik snap daar geen ene flikker van. Bijvoorbeeld dit: 2x = 17. Goed deze is wel superduper simpel! Die kan ik zelfs! Oke. Deze:
    5(x-1) - 3x = 3 (x-5) . Als iemand me kan helpen zou ik dat echt fijn vinden! (A)


    Hulp nodig? (: Ik kan dat wel.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Endure schreef:
    (...)

    Ja dat snap ik, maar ik heb het echt over basisdingen die iedereen wel zou horen te weten..


    Sommige kennen de basisdingen van Nederlands niet, of andere talen, van economie, ga zo maar door. Iedereen heeft wel iets. :'D


    Your make-up is terrible

    Ik heb ook nooit iets van procenten begrepen.. Maar dat wil niet zeggen dat ik voor de rest geen wiskunde kan..


    This time i'm ready to run. Escape from the city and follow the sun.

    Taize schreef:
    (...)
    Haakjes wegwerken geeft 5x - 5 - 3x = 3x - 15
    Alle x'en links, rest rechts, geeft -x = -10
    Dus x = 10.


    Ben jij een rekenwonder? Ik begin het al een heeel klein beetje te snappen.
    Kan je deze ook? 1/4x -2 = 1/2x + 6


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    SilverDoe schreef:
    (...)

    Ben jij een rekenwonder? Ik begin het al een heeel klein beetje te snappen.
    Kan je deze ook? 1/4x -2 = 1/2x + 6

    Zelfde principe: alle x'en naar links, alle anderen naar rechts, dus -1/4x = 8
    Vermenigvuldig met -4, geeft x = -24

    Nah, ik ben niet zo'n rekenwonder, maar dit heb ik ook gehad op school (:


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Reassurance schreef:
    Ik kan wel goed rekenen (: Alleen ik ben gewoon lui, dus ik typ vrijwel alles automatisch op mijn rekenmachine in.


    Don't fashion me into a maiden that needs saving from a dragon. I am the dragon, and I will eat you whole.

    Endure schreef:
    (...)

    Hulp nodig? (: Ik kan dat wel.


    Waarom kunnen mensen dit! Ik snap er niks van. Die som weet ik. Deze nog niet:

    3/4 (1/5x + 7) + 1 = 0

    (Ik zit hier gewoon mensen af te vragen naar dingen die ik niet weet> xD


    "I solemnly swear that i am up to no good."

    SilverDoe schreef:
    (...)

    Ben jij een rekenwonder? Ik begin het al een heeel klein beetje te snappen.
    Kan je deze ook? 1/4x -2 = 1/2x + 6


    Je moet gewoon opletten in de les, het is echt niet zo moeilijk als je denkt ;p Moet ik je het antwoord PB'en?


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.