Omdat ik er gewoon niet meer tegen kan dat ik in een groep mensen nooit mezelf kan zijn, ook al zijn die mensen voor de rest hartstikke aardig en doen ze helemaal niet rot ofzo. Maar ik weet gewoon nooit hoe ik moet reageren of wat ik moet zeggen, niet eens omdat ik bang ben of omdat ik die mensen niet mag/zij mij niet zouden mogen. Ik praat gewoon nooit veel en ik zeg hoogstens een paar zinnen, waardoor ik het gevoel heb dat mensen me niet echt kennen en ik daardoor dus ook altijd buiten de boot val (zoals niet uitgenodigd worden, omdat die mensen jou dan ook niet zo goed kennen, dat begrijp ik dan wel). Maar toch, ik vind het zo vervelend en het doet ergens ook wel pijn. Vooral als je iemand leuk vindt en ik dus niet veel zeg en diegene mij ook niet echt kent, en andere meiden dan wel de aandacht opeisen en je gewoon ziet dat hij goed met haar kan opschieten (no_chears)
Dus, iemand tips om wat meer mezelf te kunnen zijn, me meer los te kunnen laten? Want het verpest echt heel veel, omdat niemand je ook ook leuk kan vinden/niet goed vrienden kan maken als ik zelf niet veel zeg? Ik kan gewoon echt niet meer tegen mezelf.
Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle