• Dat ik geen zin heb om kerst en uit op nieuw te vieren? Het liefst sla ik deze hele decembermaand gewoon over.Je verklaren mij nu ook waarschijnlijk voor gek, maar ik heb er gewoon niks mee.

    Kerst is me te schijnheilig. Nu opeens kunnen we wel vredelievend met mekaar omgaan maar een week geleden slaan we mekaar de hersenpan in. We willen zo graag iets goed doen, dus geven we wat geld en vreten ons daarna lekker vol, met een goed gevoel over onszelf.
    En ik heb helemaal niks met het Christendom, ergens ben ik er zelf een beetje op tegen( niet tegen de gelovige of Jezus zelf, maar wat er van geworden is). Ik weet dat kerst geen Christelijk feest is, maar je word er wel half mee dood gegooid dat het zo Christelijk is. je dag, ik ga geen feestdag van een ander geloof vieren. Ik vier wel Midwinter.Maar nee, dat mag niet, omdat ik daar geen vrij voor krijg van school, kut zooi en omdat mijn vader niet weet dat ik in Ásatrú geloof, waar hij ook vooral niet achter moet komen. Ik MOET kerst vieren, ik MOET na mijn oma en het liefst ook nog na de vriendin van mijn vader, daar ga ik dus echt niet heen. En er word even geen rekening met mij gehouden dat ik kerst haat of iets anders zou willen doen. Nee tuurlijk, zo moet je namelijk kerst vieren, en ja kerst moet je wel vieren toch?
    Ook met oud op nieuw, he liefst zou ik gewoon lekker alleen zitten. Ik vind oud op nieuw niet bijzonder, de aarde draait al miljarden jaren om de zon heen. Wow hij doet het nog een keer, knap zeg. Sowieso, waarom is 31-12 op 1-1 bijzonder en 25-9 op 26-9 niet? De aarde doet dan het zelfde.
    Dus ik wou lekker alleen thuis, met mijn honden, na het vuurwerk kijken. Maar nee, dat mag ook weer niet. Ik MOET wat geen doen, als ik alleen thuis zou blijven zou mijn zus bij me blijven. Waar ik al helemaal geen zin in had. Dus ik heb, half gedwongen, wat met vrienden geregeld. Wat ook wel leuk is, maar waarom het nou perse met oud op nieuw moest snap ik niet.
    Sinterklaas vieren we waarschijnlijk niet, dus dat is weer een plus punt.

    Dus mijn vraag is, is het zo vreemd dat ik geen zin heb om kerst of oud op nieuw te "vieren", dat ik liever gewoon lekker alleen thuis ben?

    [ bericht aangepast op 27 nov 2011 - 12:55 ]


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Frigga schreef:
    (...)
    Goed, elke keer als ik over mijn geloof begin word ik aan gekeken alsof ik gek ben, omdat mijn geloof onzin zou zijn. Of ik ben de dochter van de duivel(goed misschien een beetje overdreven maar dan krijg je een beeld). Mijn ketting,Mjöllnir(hamer van Thor) zou iets duivels zijn, samen met zowat alle andere symbolen die het Christendom niet heeft opgenoemen. Hekserij is slecht en belachelijk.
    Kijk naar wicca, dat is misschien wat duidelijker. Net was er een reactie dat een meisje de kerk niet meer in mocht omdat ze in wicca gelooft, dat zijn nog navloeiingen van de vervolgen.

    Nou en? Dan laat die mensen dat denken? Ik word er een beetje moe van dat mensen hun geloof zo fucking serieus nemen. De één gelooft dit, de ander gelooft dat. Echt joh, let it be. Het gaat er toch om wat jij gelooft? Daarbij, jij veroordeelt het Christendom ook in je laatste paar posts, dus daar moet je nou niet zielig over gaan doen.


    ars moriendi

    Notredame schreef:
    (...)
    Nou en? Dan laat die mensen dat denken? Ik word er een beetje moe van dat mensen hun geloof zo fucking serieus nemen. De één gelooft dit, de ander gelooft dat. Echt joh, let it be. Het gaat er toch om wat jij gelooft? Daarbij, jij veroordeelt het Christendom ook in je laatste paar posts, dus daar moet je nou niet zielig over gaan doen.

    Ik laat andere geloven wat ze willen, ik word er alleen moe van dat ik me steeds moet verantwoorden en uitleggen waarom ik iets geloof.

    Hoe bedoel je veroordelen? Je kan gelijk hebben, maar zelf zie ik het niet echt zo.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Frigga schreef:
    (...)
    De kruistochten hebben hier niks mee te maken.
    Ik veroordeel geen geloof, ik heb het er niet zo op. Mijn geloof zeg tenminste niet dat iemand die het niet gelooft slecht is of zal brand in hel,zoiets hebben we niet eens.


    "Jawel, jullie hebben mijn geloof bijna vermoord, en iedereen die mijn geloof aanhing vermoord."

    Jij veroordeelt mij, een volkomen onschuldige atheist die zich liever buiten het geraaskalk van gelovigen houdt die allemaal verschillende denkbeeldige (vind ik) goden aanhangen. Wie welke illusie waar vindt intereseert me niet. Maar ik heb liever niet dat mensen beweren dat ik een geloof heb vermoord, want zoals gezegd bemoei ik me er niet mee omdat ik het onzin vind.


    quidquid excusatio prandium pro

    Utoya schreef:
    Ik haat die hele decembermand, echt waar. Ik kan niet tegen dat stomme sinterklaasfeest, het schijnheilige kerstmis en het opgeblazen nieuwjaar jeetje. Urgh, kutmaand.


    Nothing lasts forever, for all good things it's true. I'd rather trade it all, while somehow saving you.

    RainbowDash schreef:
    (...)

    "Jawel, jullie hebben mijn geloof bijna vermoord, en iedereen die mijn geloof aanhing vermoord."

    Jij veroordeelt mij, een volkomen onschuldige atheist die zich liever buiten het geraaskalk van gelovigen houdt die allemaal verschillende denkbeeldige (vind ik) goden aanhangen. Wie welke illusie waar vindt intereseert me niet. Maar ik heb liever niet dat mensen beweren dat ik een geloof heb vermoord, want zoals gezegd bemoei ik me er niet mee omdat ik het onzin vind.

    Ik had het niet over atheïsten, zij waren er in die tijd niet eens, Christenen/het Christendom heeft het gedaan.
    Iets beter lezen.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Frigga schreef:
    (...)
    Ik had het niet over atheïsten, zij waren er in die tijd niet eens, Christenen/het Christendom heeft het gedaan.
    Iets beter lezen.


    Ok nu moet je ophouden!

    Frigga schreef:
    (...)
    Ik had het niet over atheïsten, zij waren er in die tijd niet eens, Christenen/het Christendom heeft het gedaan.
    Iets beter lezen.

    Als je zo begint, kun je beter maar ergens onder een steen gaan leven, omdat er inmiddels zoveel oorlogen om nuttelozen redenen zijn gevoert dat je iedereen wel kunt haten.
    + De christenen van nu zijn niet de christenen van toen, je hebt geen reden om zo over/tegen ons te doen.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Frigga schreef:
    (...)
    Ik had het niet over atheïsten, zij waren er in die tijd niet eens, Christenen/het Christendom heeft het gedaan.
    Iets beter lezen.


    Don't care. Je veroordeelt andere geloven omdat zij jouw geloof zouden hebben veroordeelt, en voelt je beter omdat jij dat niet doet? That annoys me muchos greatly :Y)


    quidquid excusatio prandium pro

    Hale schreef:
    (...)
    Ok nu moet je ophouden!


    Sorry, maar dit is gewoon een feit. Christenen executeerden mensen van haar geloof. Niemand meer en niemand minder. No offence tegen de christenen van nu

    [ bericht aangepast op 27 nov 2011 - 17:01 ]


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Wandering schreef:
    (...)

    Sorry, maar dit is gewoon een feit. Christenen executeerden mensen van haar geloof. Niemand meer en niemand minder. No offence tegen de christenen van nu


    Ja en de duitsers vermoorden de joden. Maar dat is nu toch niet meer.

    Hale schreef:
    (...)
    Ja en de duitsers vermoorden de joden. Maar dat is nu toch niet meer.


    Nee, klopt. Dat zeg ik ook niet. Ik zeg ook dat ik niets tegen christenen heb. Maar zij zegt alleen dat christenen toen haar geloof/de mensen van haar geloof uitgeroeid hebben.


    Chaos, panic and disorder. I see my work is done here.

    Wandering schreef:
    (...)

    Nee, klopt. Dat zeg ik ook niet. Ik zeg ook dat ik niets tegen christenen heb. Maar zij zegt alleen dat christenen toen haar geloof/de mensen van haar geloof uitgeroeid hebben.



    Ja dus en dat geeft haar de rede zo over mijn geloof te praten.

    Jezus, Oké, jij wordt gedwongen door je pa om kerst te vieren terwijl je dat niet wilt omdat je niet in het Christendom gelooft. Nou, dat is heel erg jammer voor jou, en ik snap dat dat niet leuk is. Maar alleen maar omdat eeuwen geleden de Christenen jouw geloof hebben aangevallen hoef je ze nu nog niet te veroordelen. Of veroordeel jij een Duitser ook nog steeds als mof als je er een ziet? Ik ben zelf athëist, maar die hebben jou ook niks misdaan. En als mensen denken dat je een aanhanger bent van de duivel, laat ze dat dan gewoon lekker denken. Ik hoop voor je dat je nog gewoon midwinter kan vieren, maar ik zou hier niet zo'n groot probleem van maken.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Ik denk dat dit topic beter sluit...

    > slotje


    Let the Night embrace you