• Ik zag net dit:



    En ik vin het eigenlijk een geweldige vraag.


    Some people are so poor, that the only thing they have is money.

    Chandler schreef:
    Ik denk vooral kleuren, vormen, geluiden en emoties. En bijvoorbeeld een tafel zoals zij zich een tafel voorstellen.


    kleuren en vormen lijkt me sterk, ze weten toch niet wat kleuren zijn of wat vormen zijn?

    Ik denk idnerdaad geluiden en gevoelens.


    Welcome to Night Vale. All Hail the Glow Cloud. All Hail Perfect, Beautiful Carlos.

    Countenance schreef:
    Ik zou het ook wel eens willen weten, eigenlijk :'D


    "No matter where you are in the world, the moon is never bigger than your thumb" - Dear John

    Escritura schreef:
    (...)

    kleuren en vormen lijkt me sterk, ze weten toch niet wat kleuren zijn of wat vormen zijn?

    Ik denk idnerdaad geluiden en gevoelens.


    Ik ben van mening dat iedereen kleuren ziet, maar minder verschil tussen kleuren en de benamingen niet weten. Ik heb zelf -5 en als ik in het donker kijk zie ik allerlei verschillende kleuren. Geen idee of dit ook zo bij blinden is.


    Travel far enough, you'll meet yourself

    Omg.. Dat sommige denken dat ze kleuren zien. LOL.
    Ze zijn BLIND. En wat je nooit gezien hebt, Zuig je niet zomaar uit je duim. Kleuren bestaan niet voor ze.


    Here & Now

    Countenance schreef:
    Ik zou het ook wel eens willen weten, eigenlijk :'D


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    Siddhartha schreef:
    Omg.. Dat sommige denken dat ze kleuren zien. LOL.
    Ze zijn BLIND. En wat je nooit gezien hebt, Zuig je niet zomaar uit je duim. Kleuren bestaan niet voor ze.


    Hoe weet jij dat nou weer? ben je iemand die dat allemaal precies heeft uitgerekend & onderzocht? Nee.

    [ bericht aangepast op 22 nov 2011 - 23:44 ]


    May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries.

    Olivesoul schreef:
    (...)

    Hoe weet jij dat nou weer? ben je iemand die dat allemaal precies heeft uitgerekend & onderzocht? Nee.

    Ze heft wel gelijk, ze zijn inderdaad blind, maar zien wel kleuren, maar ik wens iedereen hier veel succes om te ontrafelen welke kleur ze zien :'D


    Let it come and let it be

    Escritura schreef:
    (...)

    kleuren en vormen lijkt me sterk, ze weten toch niet wat kleuren zijn of wat vormen zijn?

    Ik denk idnerdaad geluiden en gevoelens.

    Vormen zou je een blinde best wel uit kunnen leggen, geef ze een uitgeknipte papieren cirkel, laat ze voelen en ze zeggen: 'Cirkel'.
    Kleuren zien ze vast ook wel maar op een ongeordende en expressievere manier dan wij en ze weten niet wat wel/geen kleuren zijn :'D


    Let it come and let it be

    Eigenlijk zou je het aan iemand moeten vragen die op latere leeftijd blind is geworden…


    "Ignite, my love. Ignite."

    Hun fantasie, neem ik aan. Ze voelen hoe dingen er uit zien en daar maken ze een voorstelling van. Dat doen wij ook. Wij dromen ook over dingen die we nog nooit hebben gezien, maar in onze droom zien we dat wel, zoals we ons het voorstellen.
    Het zou wel niet helemaal het zelfde zijn, omdat wij vergelijkingsmateriaal hebben en zij niet. Maar ik denk dat ze dat ongeveer dromen.
    Sowieso zijn dromen heel vreemd, we onthouden meestal ook niet de echte droom, maar de logische verklaring van onze hersens.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Weetje, iemand zei me ooit dat als je aan een blinde 100x uitlegt hoe een boom eruit ziet, hij daarna ook wel zal weten hoe een boom eruit ziet. Misschien (waarschijnlijk) zien ze hem wel anders dan wij, maar ze zullen zich er wel een beeld bij kunnen vormen, op de één of andere manier. En ik denk dat zij zo heel veel dingen 'zien', gewoon door hun eigen fantasie of interpretatie van die dingen.


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Als ze blind geboren zijn zien ze niks. Als ze blind geworden zijn zien ze wel iets


    Today will be Girl's Day party with you~

    Ik heb het ooit geweten.. Ze zien geen kleuren, maar ze dromen wel en ze 'zien' ook dingen. Hoe het juist zat, I forgot.


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Countenance schreef:
    Ik zou het ook wel eens willen weten, eigenlijk :'D


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    They close their eyes, and they see a better day. (:


    Birds born in a cage think flying is an illness.