De twintigjarige Charlotte 'Charlie' Green is al sinds enkele jaren werkzaam als model en begint zo langzamerhand steeds bekender te worden. Ze staat in beroemde bladen, loopt over prachtige catwalks en heeft zelfs al een keer een interview gegeven, maar op een dag is dit allemaal in één klap over. Ze krijgt een ongeluk waarbij ze ernstig verminkt raakt en vervolgens niet langer gewild is in de modellenwereld. Van de ene op de andere dag wordt ze als oud vuil aan de kant gezet en stukje bij beetje kwijnt ze weg in verdriet, eenzaamheid en pijn, want om er weer bovenop te komen moet ze talloze ingrijpende operaties ondergaan.
Tijdens één van haar vele bezoeken aan het ziekenhuis komt ze tot haar grote verassing haar oude schoolvriend Caleb tegen, die haar het leven weer positief laat inzien en haar leert dat ze mooi is, ondanks haar verminking. Dit geeft haar de kracht om een eigen modellenbureau op te richten en een bijbehorend tijdschrift te beginnen, waar iedereen welkom is. Oud, jong, dik, dun; zelfs de mensen die evenals haar verminkt zijn. Ze geeft hen de kans hun verhaal te vertellen en daarmee aan de wereld te laten zien dat iedereen mooi is, want, zoals ze zelf zegt, 'aan schoonheid zit geen standaard.'
Maar wat als Caleb een geheim blijk te bezitten dat het leven van Charlie nogmaals overhoop haalt en bovendien veel meer voor hen stuk maakt dan hen lief is?
Ik heb al mijn verhalen verwijderd, maar ga over een paar weken als start voor het nieuwe jaar beginnen aan dit verhaal waar ik al een tijdje mee in mijn hoofd zit: Vertel me wat schoonheid is. Misschien iets dat je ook wel leuk lijkt om te lezen als hij op Q. staat?
[ bericht aangepast op 27 nov 2011 - 15:13 ]
Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle