• We zijn met alle laatstejaars aan het bedenken wat we met de 100dagen zullen doen. Ik wil ook wel een goede inbreng hebben, helaas ben ik zo inspiratieloos als het maar zijn kan. Dus ik hoopte stiekem dat jullie wel creatieve pranks en van die dingen weten.


    Hebben jullie een idee wat we kunnen doen? (Al voorgestelde dingen: met zoveel mogelijk borden de school te koop zetten, de trappen buiten vol met bekertjes water zetten, ...) Vertel alles maar wat in je opkomt! Niets is te belachelijk. (:


    Of wat hebben jullie met de 100dagen gedaan?


    , Amina


    If we had not a soul, music would have created it.

    Dat hadden ze bij de school van mijn zus gedaan.
    Op alles apparaten Defect neer zetten op een papiertje. Mar ook op deuren,stoelen,tafels,muren,vloeren,palen.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    In onze school... De leerkrachten en zesdes komen verkleed naar school. Andere jaren moeten een attribuut meehebben per graad (geen attribuut: niet naar binnen zonder belachelijk gemaakt te worden voor de school)

    De zesden blokkeren de ingang en zetten een parcours uit waar je door moet, terwijl wij dat parcour doen, betekenen een aantal zesdes iedereen die voorbijkomt, niemand komt zonder lippenstift op de wangen in de lokalen. Ze mogen alleen maar lippenstift (en rode 'zwijnestift' gebruiken wegens enkele voorvallen de vorige jaren)

    Iedereen verzamelt op de speelplaats (onze school is 700 man) De zesdes zetten banken tussen de mensen, waar de leerkrachten op moeten lopen (die verkleed zijn per jaar 1 thema) naar een klein podium, waar de zesdes nog enkele grappen maken over de verkleedpartijen enzo. Eerste lesuur valt weg. de rest van de voormiddag is normaal.

    Na de voormiddag, een verkorte middagpauze en verkorte lesuren voor alle andere jaren. Dan moet iedereen naar de turn- en eetzaal. Daar hebben de zesden een groot podium gezet met projectors en sfeerlichten en spots enzo (met hulp van onderdirecteur) Dan doen de zesden een show die de leerkrachten belachelijk maakt. (eigenschappen, karaktertrekken, uiterlijke kenmerken overdrijven) niet té grof, maar lachwekkend.
    Dan is het vier uur en mag iedereen naar huis.
    De zesdes gaan ook naar huis of kuisen de boel op of gaan in 't stad feesten.
    Nou, misschien kan je hieruit ideeen halen?


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please

    Bij ons hadden ze twee teams gemaakt, een team met leraren en een team met leerlingen verkleed als leraren en dan moesten ze een quiz doen of zo.
    En bij ons doen ze altijd aan alle mensen nat gooien die niet in het laatste jaar zitten.


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.