• Even een vraag, zitten er hier mensen ook op hockey? Aangezien ik morgen een les moet voorbereiden voor gym over hockey en ik er zo goed als niks over weet. (nerd) Ja, ik weet het. Misschien had ik beter iets eerder kunnen beginnen.. Achja. :Y)
    Mijn vraag is zo'n beetje of jullie wat informatie hebben over de algemene regels van hockey. Jeweetwel, hoe ziet een veld eruit, met hoeveel man sta je erin. Bolle kant, platte kant, etc. etc.
    Zou me heel erg helpen. (flower)


    The show must go on.

    Ik zit op hockey! Wacht even hoor, ik ga zo alles voor je typen.


    It's time to be happy again.

    Uuuh ik weet alleen dat als de bal de voet raakt, de bal aan het andere team wordt gegeven. Hetzelfde met de bolle kant


    Today will be Girl's Day party with you~

    Indian schreef:
    Ik zit op hockey! Wacht even hoor, ik ga zo alles voor je typen.


    Oh man. Je bent geweldig.(:


    The show must go on.

    Goed. Met hockey sta je dus met elf man in het veld.
    - 3 voor (een rechtsvoor, een linksvoor en een spits)
    - 3 midden (een rechtsmidden, een mid-midden en een linksmidden)
    - Achter de links-en-rechtsmid staan nog twee achterspelers (linksachter en rechtsachter). Achter de mid-midden staat éérst nog een voorstopper, en dan - helemaal achteraan, misschien 10 meter voor het goal - staat nog de laatste man. En dan heb je ook nog een keeper.
    klik.

    Ik ga het wel even in verschillende posts doen, anders wordt het wel heeel veel. Wat moet je nog meer weten?


    It's time to be happy again.

    Indian schreef:
    Goed. Met hockey sta je dus met elf man in het veld.
    - 3 voor (een rechtsvoor, een linksvoor en een spits)
    - 3 midden (een rechtsmidden, een mid-midden en een linksmidden)
    - Achter de links-en-rechtsmid staan nog twee achterspelers (linksachter en rechtsachter). Achter de mid-midden staat éérst nog een voorstopper, en dan - helemaal achteraan, misschien 10 meter voor het goal - staat nog de laatste man. En dan heb je ook nog een keeper.
    klik.

    Ik ga het wel even in verschillende posts doen, anders wordt het wel heeel veel. Wat moet je nog meer weten?


    Hmm, oké. Maar ik heb natuurlijk wel het probleem dat ik geen hockeyveld tot mijn beschikking heb. Alleen een gymzaal. En een stuk of 25 man moet tegelijkertijd kunnen sporten. Zou ik dan niet 2 veldjes kunnen maken, met in iedere helft 10 spelers? Dus 5 spelers per team? Want anders speelt de helft van de klas. Und das mag nicht van mijn ubersexy gymdocent. Hahahaha.


    The show must go on.

    Sanctified schreef:
    (...)

    Hmm, oké. Maar ik heb natuurlijk wel het probleem dat ik geen hockeyveld tot mijn beschikking heb. Alleen een gymzaal. En een stuk of 25 man moet tegelijkertijd kunnen sporten. Zou ik dan niet 2 veldjes kunnen maken, met in iedere helft 10 spelers? Dus 5 spelers per team? Want anders speelt de helft van de klas. Und das mag nicht van mijn ubersexy gymdocent. Hahahaha.


    Dan zou ik inderdaad 2 veldjes maken met teams van 5 spelers. Je kan ze dan mooi neerzetten in een 'dobbelsteen'-formatie - dus 2 voor, 1 midden en 2 achter-. Oh en als je precies 25 man hebt kan je één team op de bank laten zitten, terwijl de andere 2 wedstrijden beginnen. Bij welke het snelst wordt gescoord gaat het 'verliezende' team naar de bank en komt het andere team erin, enz. Zo speelt iedereen tegen elkaar en heb je een soort klein toernooitje.


    It's time to be happy again.

    Indian schreef:
    (...)

    Dan zou ik inderdaad 2 veldjes maken met teams van 5 spelers. Je kan ze dan mooi neerzetten in een 'dobbelsteen'-formatie - dus 2 voor, 1 midden en 2 achter-. Oh en als je precies 25 man hebt kan je één team op de bank laten zitten, terwijl de andere 2 wedstrijden beginnen. Bij welke het snelst wordt gescoord gaat het 'verliezende' team naar de bank en komt het andere team erin, enz. Zo speelt iedereen tegen elkaar en heb je een soort klein toernooitje.


    O ja, dat is een goed idee. (:

    En de algemene regels? D'r was ook iets met de voet en zo toch? En bolle en platte kant.
    Sorry ik ben hier niet echt bepaald een ster in, vraag me af waarom ik dit onderwerp heb gekozen. :')


    The show must go on.

    Sanctified schreef:
    (...)

    O ja, dat is een goed idee. (:

    En de algemene regels? D'r was ook iets met de voet en zo toch? En bolle en platte kant.
    Sorry ik ben hier niet echt bepaald een ster in, vraag me af waarom ik dit onderwerp heb gekozen. :')


    Hahaha. xd Eh je mag de bal niet raken met je voet, natuurlijk. Dat heet een shoot maken en daar wordt zeker voor afgefloten in de wedstrijd. Dan heb je dáár ook nog allemaal speciale regels voor - waar je in het veld een shoot maakt enz. - maar ik neem aan dat je die niet hoeft te weten?
    En je mag natuurlijk niet slaan met de bolle kant van je stick, maar dat spreekt voor zich.


    It's time to be happy again.

    Indian schreef:
    Ik zit op hockey! Wacht even hoor, ik ga zo alles voor je typen.

    Ik zit ook op hockey :):):)

    Je hebt een veld, verdeelt in vier gelijke "vakken". Daarmee bedoel ik, je hebt net als bij voetbal een middelijn. En dan tussen de middenlijn en achterlijn nog een lijn.
    Bij hockey telt je goal alleen als je in de circel stond. Oftewel een halve circel om het goal heen, die aan beide kanten in het achterste vak zit.
    Voor als je op voetbal zit, je hebt geen buitenspel
    Gaat de bal tegen je voet, is die voor de tegenpartij. Gaat je bal tegen je voet in de circel aan jou kant (waar de tegenpartij moet scooren dus), dan krijg je een strafcorner tegen.
    De strafcorner is zo, voor de verdedigende partij staan er 4 mensen in het goal en een keeper, de rest staat achter de middelijn. Wanneer de bal genomen wordt, mogen zij pas weer voor de achterlijn komen. Voor de aanvalleende partij, 1 iemand neemt de bal vanaf de achterlijn, op het tweede kleine streepje vanaf het goal. De bal moet buiten de circel door een andere speler aangenomen worden. Dan mag diegene proberen te scoren, of die speelt hm over en ze proberen zo te scoren.
    Gebruik je de bolle kant van je stick, dan is de bal voor de tegenpartij.
    Je speelt met 11 spelers.
    Je hebt een self-pass, oftewel als jij de bal mag nemen, dan kun je er ook gwn zelf mee gaan lopen.
    Iedereen moet 5 meter afstand houden bij een vrije bal, dus als de bal genomen wordt.
    De bal mag niet zo hoog komen, dat het gevaarlijk wordt. Vaak zeggen mensen hij mag niet hoger dan je knie, maar dat is dus als er veel spelers in de buurt zijn. Staat er niemand in de buurt dan mag je de bal gwn hoog puschen. Ook wel scoopen genoemd.
    Op het goal mag wel hoog worden gescoord, hoe gevaarlijk. Maar dat wordt op school vaak niet toegestaan.
    Je mag niet iemand duwen (wordt wel vaak gedaan, ik doe het ook), een tegenstander slaan, uitschelden of iets dergelijks.
    Gaat de bal door de verdedigende partij uit over de achterlijn. Dus over de achterlijn door de partijd van wie het goal op diezelfde lijn staat, dan heb je een lange corner die genomen wordt door de aanvallende partij. De bal wordt dan een stukje van de hoek afgenomen, op het streepje wat er daar staat.
    Gaat de bal door de aanvallende partij uit over de achterlijn, dan moet de bal door de verdedigende parij op de rant van de circel genomen worden. Vaak nog iets verder, dan mag.
    Word er gescoord, dan moet de bal in het midden van het veld weer genomen worden door de partij die niet gescoord heeft.

    Dat was het wel ongeveer.


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Indian schreef:
    (...)

    Hahaha. xd Eh je mag de bal niet raken met je voet, natuurlijk. Dat heet een shoot maken en daar wordt zeker voor afgefloten in de wedstrijd. Dan heb je dáár ook nog allemaal speciale regels voor - waar je in het veld een shoot maakt enz. - maar ik neem aan dat je die niet hoeft te weten?
    En je mag natuurlijk niet slaan met de bolle kant van je stick, maar dat spreekt voor zich.


    Hmm, ja. Oké. Nee, ik snap het. Denk ik. xd Hahaha. Je moet met hockey toch ook altijd je lichaam er tussen doen toch? (:


    The show must go on.

    Indian schreef:
    (...)

    Hahaha. xd Eh je mag de bal niet raken met je voet, natuurlijk. Dat heet een shoot maken en daar wordt zeker voor afgefloten in de wedstrijd. Dan heb je dáár ook nog allemaal speciale regels voor - waar je in het veld een shoot maakt enz. - maar ik neem aan dat je die niet hoeft te weten?
    En je mag natuurlijk niet slaan met de bolle kant van je stick, maar dat spreekt voor zich.


    Weet je misschien nog een warming-up die ik er goed bij zou kunnen doen? (:


    The show must go on.

    Sanctified schreef:
    (...)

    Weet je misschien nog een warming-up die ik er goed bij zou kunnen doen? (:


    Je lichaam ertussen? Eh ja, het mag officieel wel, lichamelijk contact is toegestaan. Maar duwen, trekken enz. wordt vrijwel altijd voor afgefloten.
    En een leuke warming-up.. ik moet gewoon altijd 3 rondjes rennen maar dat is niet leuk, haha. Je kan wél - maar dat is al met stick - een oefening doen die ik vroeger altijd deed.
    We hebben 3 personen: A, B en C.
    A en B gaan bij elkaar staan mét een bal, C gaat aan de andere kant van de gymzaal staan. A begint met lopen en speelt halverwege de bal naar C. C neemt de bal aan, gaat ook lopen en speelt hem halverwege naar B. En B gaat ook lopen.. snap je? Ik ben even vergeten hoe het heet.


    It's time to be happy again.

    Indian schreef:
    (...)

    Je lichaam ertussen? Eh ja, het mag officieel wel, lichamelijk contact is toegestaan. Maar duwen, trekken enz. wordt vrijwel altijd voor afgefloten.
    En een leuke warming-up.. ik moet gewoon altijd 3 rondjes rennen maar dat is niet leuk, haha. Je kan wél - maar dat is al met stick - een oefening doen die ik vroeger altijd deed.
    We hebben 3 personen: A, B en C.
    A en B gaan bij elkaar staan mét een bal, C gaat aan de andere kant van de gymzaal staan. A begint met lopen en speelt halverwege de bal naar C. C neemt de bal aan, gaat ook lopen en speelt hem halverwege naar B. En B gaat ook lopen.. snap je? Ik ben even vergeten hoe het heet.


    Jaaa, dat laatste moeten wij ook altijd doen. (: Maar dat is dan een inleidende oefening en dat is dan weer ná de warming-up ...


    The show must go on.