• Voor mijn verjaardag heb ik 37,50 euro gekregen maar ik heb geen idee welke boeken ik zal kopen!
    Ik hou vooral van young adults. Mijn favoriete boek is nachtvlinder van Rachel Klein.

    Titel+auteur:
    Waar gaat het boek over:
    Waarom vond je dit boek zo mooi/leuk/ontroerend etc. :


    "We're all afraid to talk about what stares at us from the dark" - Wintergirls

    Aan mij geven (bloos)

    Starkiller schreef:
    Aan mij geven (bloos)


    ja daag :P


    "We're all afraid to talk about what stares at us from the dark" - Wintergirls

    Ja, dat soort boeken lees ik dan weer niet. Wilde Lucht van Anna Coudenys, prachtig boek en prachtige soundtrack. Definitely recommended. (:
    Oh, wacht, je hebt een lijstje gemaakt. Hier een samenvatting: Lia, zestien, speelt mikado met haar herinneringen. Zo hoopt ze zichzelf terug te vinden na alles wat er de voorbije maanden gebeurd is. In haar notities maken we kennis met Jarno, een getalenteerde straatmuzikant die Lia wel mag. Tegelijk leren we de blinde concertpianist Lennert kennen. Met hem voelt Lia meteen een diepe verbondenheid.
    De schrijfstijl is echt wonderlijk. Het zijn vooral de eerste en de laatste zinnen die het hem doen.

    [ bericht aangepast op 12 nov 2011 - 11:24 ]


    wth.

    Ik vond de serie "Wicked Lovely" van Melissa Marr heel mooi.
    Het gaat over elfjes maar niet het traditionele soort en het is gewoon heel erg mooi geschreven.
    De drie boeken van The Hunger Games van Suzanne Collins heb ik ook een één ruk uitgelezen, ik denk dat je wel weet waarover die gaan? Je wordt echt gewoon in het verhaal gezogen.

    Ik weet niet of de boeken in het Nederlands ook zo mooi zijn want ik lees ze liever in het Engels :p


    I've no idea of the future, but I can see the past quite well. And the present, if the weather's clear.

    Titel+auteur: Schijnbewegingen - Floortje Zwigtman
    Waar gaat het boek over: Een arme jongen in 1894, die langzaam terechtkomt in een totaal nieuwe wereld van kunst, kennis en Oscar Wilde, maar tegelijkertijd zichzelf moet zien te verkopen om aan geld te komen en daarbij lugubere vrienden maakt. Het is een boek over een jongen die probeert te overleven met weinig geld en de ontdekking dat hij op jongens valt. Een zoektocht naar het grote Geld en de grote Liefde.
    Waarom vond je dit boek zo mooi/leuk/ontroerend etc. : Het is echt één van mijn favoriete boeken. Het is deel van een trilogie en ik lees ze vaak. Er zit diepte in het verhaal, genoeg om het een goed, verrassend boek te maken, maar niet zo veel dat je het niet meer begrijpt. Zwigtman heeft een geweldige manier van omschrijven en daardoor wordt het een geweldig boek om te lezen. Erg ontroerend, ook.
    Maar ik weet niet of je ook van historische romans houdt. Zo ja, deze is écht een aanrader. (:


    I can't even think straight.

    Titel+auteur: Joël, Carry Slee
    Waar gaat het boek over: Het gaat over 4 vriendinnen die in 1 studentenhuis wonen. Als er eentje uit het raam valt en sterft gaan de overige 3 er allemaal anders mee om.Eva, de beste vriendin van het dode meisje, gelooft niet dat het een ongeluk was. en dan krijgt ze brieven die aan Luna, het dode meisje, zijn gericht. En dat gaat dan over een jongen die een meisje wil zijn. En het is allemaal heel zielig en mysterieus met een heel verassend einde
    Waarom vond je dit boek zo mooi/leuk/ontroerend etc. : Het is ontzettend mooi geschreven en je kan je er helemaal mee inleven. Ik heb het in 1 avond uit geleze en ik heb er ook mijn boekverslag over gedaan


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Anhysbys schreef:
    Titel+auteur: Schijnbewegingen - Floortje Zwigtman
    ...
    Maar ik weet niet of je ook van historische romans houdt. Zo ja, deze is écht een aanrader. (:


    Hm, nee eigenlijk hou ik niet zo van historische boeken.


    "We're all afraid to talk about what stares at us from the dark" - Wintergirls

    Hecate schreef:
    (...)

    Hm, nee eigenlijk hou ik niet zo van historische boeken.

    Nu ja, dan zijn er gelukkig nog duizenden andere goede boeken. :')


    I can't even think straight.

    Titel+auteur: De engelenmaker. Stefan Brijs.
    Waar gaat het boek over: Over wetenschap en het geloof. Nu even een samenvatting maken is moeilijk, maar het is wel de moeite waard.
    Waarom vond je dit boek zo mooi/leuk/ontroerend etc. : Het was zo anders. Bovendien voel ik me aangetrokken tot alles wat met wetenschap en geloof te maken heeft.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Lees je Engelse boeken?


    Soms ben ik het sterkste wijf ter wereld en soms ben ik een kwartelei.

    Northanger schreef:
    Lees je Engelse boeken?


    Ik? Nee.
    Nauwelijks, alleen voor engels. (cat)


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    MissSharp schreef:
    (...)

    Ik? Nee.
    Nauwelijks, alleen voor engels. (cat)

    Is het niet waarschijnlijker dat ze het tegen de maker van het topic heeft? (krul)


    Normality is a paved road: it's comfortable to walk, but no flowers grow on it.

    Haha de enige boeken waar ik écht compleet weg van ben, zijn de HP-boeken. (aa) Eh, let me think. Ik lees - sinds ik voor school al die literatuur moet lezen - eigenlijk geen "goeie" boeken meer.. de LA. Candy serie van Lauren Conrad vond ik wel heel erg leuk om te lezen.


    It's time to be happy again.

    soldaat wojtek - Bibi Dumon Tak

    Op een gloeiend hete dag in 1942 vonden Poolse soldaten een beertje langs de weg. Het was nog heel jong en er zat weinig leven meer in. Ze namen het mee in hun truck, ook al waren ze op weg naar het oorlogsfront. De soldaten noemden hem Wojtek en hij werd hun beste vriend.

    prachtig boek, het gaat eigenlijk niet zo veel over de tweede wereld oorlog. het meest verbazende is dat die beer echt geleefd heeft en dat zijn verhaal echt is. zeker een aanrader.


    If you don't believe in God, then you believe in Charles Darwin.

    De Millenium-trilogie van Stieg Larsson. Die boeken zijn per stuk alleen wel best duur en nogal dik. Ik weet niet of dat een bezwaar voor je is?


    "She was fury, she was wrath, she was vengeance."