• Hoe kun je het beste leren?
    dat vroeg ik me dus af.

    Ik zit nu in mijn SE-week, en ik kan wel heel stoer zeggen dat ik me kapot aan het leren ben, maar dan zou ik liegen.
    Ik zou namelijk niet weten hoe.
    Het is namelijk echt veel stof, en ik had er misschien iets eerder aan moeten beginnen maar daar is het nu tog al te laat voor, dus weet iemand een manier waarop je alsnog zoveel mogelijk stof in je hoofd gepropt krijgt, in korte tijd. Want de enige manier die ik ken is herhalenherhalenherhalen maar daar heb ik simpelweg de tijd niet voor.
    En het is niet dat ik helemaal geen begin heb gemaakt of zo, maar dat is ook alles wat het is. Een begin. En daar heb ik al vet lang over gedaan.

    Er is de laatste tijd veel gebeurt, en er zijn veel dingen tussen gekomen waardoor ik gewoon de tijd niet had, en heel eerlijk mijn hoofd er ook niet echt bij had.

    Ik hoop dat iemand me kan helpen.
    Ik vraag niet om een wondermiddel of zo, waardoor ik meteen alles ken, en dikke tienen ga halen of zo, maar ik zou tog wel graag een voldoende willen ;x (flower)


    The only thing that's going to bother me, is that you all call yourselfs my friends.

    Maak aantekeningen, dan leer je vaak snel de stof en kan je later de aantekeningen doorlezen in plaats van heel de stof


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Samenvattingen maken (termen markeren), aantekeningen overnemen, de plaatjes bestuderen, oefeningen maken.


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Dat verschilt per persoon, ik heb zelf aan 1/2 keer doorlezen genoeg.


    'I would rather fight with you, than make love to anyone else.'

    Alles goed doorlezen, en ondertussen aantekeningen maken van de hoofdzaken. Op zo'n manier dat het je niet te veel stof kost, maar dat je alleen een soort overzichtje krijgt van wat er staat. Als je dat dan doorleest komt alles vaak wel weer wat boven.
    En Q uit.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Aantekeningen, samenvatting, oefentoetsen (zelf maken), boek dicht en opschrijven wat je van het onderwerp 'nog weet'... Etc.

    [ bericht aangepast op 8 nov 2011 - 20:55 ]


    OTP: won't stop 'till we surrender...

    Een korte samenvatting maken,de definities,formules,... op een blad schrijven,theories leren..


    Il vaut mieux vivre avec des remords qu'avec des regrets.

    PC uitdoen, samenvattingen maken en stampen


    Today will be Girl's Day party with you~

    Taize schreef:
    Alles goed doorlezen, en ondertussen aantekeningen maken van de hoofdzaken. Op zo'n manier dat het je niet te veel stof kost, maar dat je alleen een soort overzichtje krijgt van wat er staat. Als je dat dan doorleest komt alles vaak wel weer wat boven.
    En Q uit.


    Dat is misschien wel slim inderdaad haha.

    --
    & dankje iedereen voor jullie tips.
    Ik ben niet heel goed in samenvattingen maken, omdat ik altijd denk dat àlles belangrijk is, en meestal staat er dan meer in mijn samenvatting dan in het boek zelf haha, maar ik zou gewoon alleen de begrippen kunnen overschrijven.
    Morgen heb ik aardrijkskunde, dus als ik de begrippen ken, heb ik iig een 6je lijkt me?

    Nogmaals, bedankt (:


    The only thing that's going to bother me, is that you all call yourselfs my friends.

    vocalizer schreef:
    (...)

    Dat is misschien wel slim inderdaad haha.

    --
    & dankje iedereen voor jullie tips.
    Ik ben niet heel goed in samenvattingen maken, omdat ik altijd denk dat àlles belangrijk is, en meestal staat er dan meer in mijn samenvatting dan in het boek zelf haha, maar ik zou gewoon alleen de begrippen kunnen overschrijven.
    Morgen heb ik aardrijkskunde, dus als ik de begrippen ken, heb ik iig een 6je lijkt me?

    Nogmaals, bedankt (:

    Ik heb morgen ook AK toets, proefwerk
    ik heb het gewoon een week lang elke dag doorgelezen en ik ken het.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Edhelia schreef:
    (...)
    Ik heb morgen ook AK toets, proefwerk
    ik heb het gewoon een week lang elke dag doorgelezen en ik ken het.


    Beter.
    Alleen heb ik een paar uur ;x

    & nu ga ik ECHT x')

    Succes morgen met je pw (:


    The only thing that's going to bother me, is that you all call yourselfs my friends.

    Anatolia schreef:
    Een korte samenvatting maken,de definities,formules,... op een blad schrijven,theories leren..


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    eerst en vooral, bij lange teksten, altijd en overal de kernzinnen markeren. dat is de zin die vertelt waar de alinea over gaat, en bevind zich meestal helemaal voor- of achteraan de zin.

    schema's maken. vooral voor geschiedenis, als je culturen of kunst bestudeert, begin dan altijd vanuit tijdperk, waar, wanneer, hoe het gesitueerd is, en dan (bij kunst toch) neem je elke tak apart: bouwwerken, schilderkunsten, klederdracht, muziek,... beschrijf dan telkens bv bij schilderkunst, typische kenmerken, belangrijke kunstenaars uit dat tijdperk , iconografie, hoe het geschildert is (donker, koud, welke verf of techniek,...), de compositie van het schilderij,...

    voor talen kun je het beste 3 onderdelingen maken: eentje grammatica, vocabulaire en spelling/werkwoorden/gemengde oefeningen. Voor duits probeer ik nu vooral bv op mijn grammatica, op de werkwoorden te concentreren omdat ik van mezelf weet dat ik daar het moeilijkste mee heb.

    voor wiskunde: leer al je formules vanbuiten, vat ze samen, bv algebra bij elkaar, en telkens van makkelijk naar moeilijker opschrijven. Maak zo de verschillende indelingen voor algebra, meetkunde etc etc. daarna: OEFENEN. je bent niks met formules als je ze niet hebt toegepast of weet te gebruiken. ik spreek uit ervaring.

    hopelijk heb je hier wat aan? :p


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    NIEMAND hoort jou te zeggen hoe je het beste leert, laat je dat NOOIT wijsmaken.
    Jij en jij alleen kan zeggen welke methode het beste werkt bij jou. Men zegt altijd dat je talen moet schrijven, maar ik schrijf ze nóóit.


    Has no one told you she's not breathing?