• Hoe heb jij het geleerd? Ik wil het graag leren spelen maar wij hebben er zeg maar niet genoeg geld voor voor lessen. Heeft iemand tips zodat ik het toch kan leren? (ik heb nog een oude gitaar van mijn broer )


    Where words fail, music speaks

    Ik kan het half half. & ik heb het me zelf geleerd.

    ik kan vader jacob dat is alles. gewoon pielen


    Als je een boom was dan zal ik je omhelzen als een koala beertje.

    Azian schreef:
    Ik kan het half half. & ik heb het me zelf geleerd.

    Heb je misschien tips? :A


    Where words fail, music speaks

    Ja, ik volg gitaarles. (:


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    De snaren zijn de noten E-A-D-G-B-E. Als je je vingers op bepaalde plekken zet krijg je akkoorden.
    Dat was alle uitleg die ik nodig had.
    Internet is trouwens ook geweldig. (:

    Of koop een akkoordenboek. Die dingen zijn hooguit een tientje en voor mij was het leren van akkoorden echt de basis.


    Felix

    CrazyChicken schreef:
    De snaren zijn de noten E-A-D-G-B-E. Als je je vingers op bepaalde plekken zet krijg je akkoorden.
    Dat was alle uitleg die ik nodig had.
    Internet is trouwens ook geweldig. (:

    Of koop een akkoordenboek. Die dingen zijn hooguit een tientje en voor mij was het leren van akkoorden echt de basis.

    Ja, en als je het niet meer weet hebben wij er in de les een zinnetje voor gekregen. x]
    Een Aap Die Geen Bananen Eet :']


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    CrazyChicken schreef:
    De snaren zijn de noten E-A-D-G-B-E. Als je je vingers op bepaalde plekken zet krijg je akkoorden.
    Dat was alle uitleg die ik nodig had.
    Internet is trouwens ook geweldig. (:

    Of koop een akkoordenboek. Die dingen zijn hooguit een tientje en voor mij was het leren van akkoorden echt de basis.
    Ik snap de akkoorden en fretten, en dat E,a dinges gedeelte wel maar dan zie ik tabs vooor me en dan snap ik er niks van


    Where words fail, music speaks

    Failhare schreef:
    (...)Ik snap de akkoorden en fretten, en dat E,a dinges gedeelte wel maar dan zie ik tabs vooor me en dan snap ik er niks van

    Oh, dan moet je gewoon niet naar de tabs kijken. (:
    Of snap je de hele notatie niet? Dat kan ik wel gewoon uitleggen.


    Felix

    Moffeltje schreef:
    (...)
    Ja, en als je het niet meer weet hebben wij er in de les een zinnetje voor gekregen. x]
    Een Aap Die Geen Bananen Eet :']

    Haha wij juist die Gráág bananen eet :Y)
    OT: Ik heb een elektrische gitaar maar ik vond de lessen saai, dus hij staat maar zielig in mijn kamer :3


    Alis volat propriis.

    ik heb al mijn instrumenten die ik speel geen of 2 lessen voor gehat. zet de youtube aan luistere en kijken. zo heb ik het geleerd


    Als je een boom was dan zal ik je omhelzen als een koala beertje.

    CrazyChicken schreef:
    (...)
    Oh, dan moet je gewoon niet naar de tabs kijken. (:
    Of snap je de hele notatie niet? Dat kan ik wel gewoon uitleggen.
    Graag :'D Ik zal eff een voorbeeldje geven: http://www.songsterr.com/a/wsa/destine-stars-guitar-tab-s67544t0


    Where words fail, music speaks

    Failhare schreef:
    (...)Graag :'D Ik zal eff een voorbeeldje geven: http://www.songsterr.com/a/wsa/destine-stars-guitar-tab-s67544t0

    Oh, maar die ziet er ook wel anders uit dan de tabs die ik normaal heb, maar ik snap het.
    De zes balkjes die er lopen stellen gewoon de zes snaren voor, waarvan de bovenste de hoogste E en de onderste de laagste B is. (Logisch, so far?)

    Als er op de bovenste streep ineens een 6 staat, betekent dat dat je je vinger op de 6e snaar moet zetten. (En dan dus ook aanslaan, anders gebeurt er niet veel. XD)
    En als er meerdere dingen onder elkaar staan moet je gewoon alle drie tegelijk doen.
    De tabs die ik normaal gebruik zien er meer zo uit, maar dat is dus hetzeflde principe eigenlijk.

    Lukt het zo? (:


    Felix

    Op youtube kan je wel gitaar leren, zelfs de liedjes die je zelf wil maar het zal wel moeilijk zijn als je geen noten kent.


    You are my centre when I spin away, Out of control on videotape

    Ik kan het een heel klein beetje internet


    Don't dream your life, but live your dream!

    CrazyChicken schreef:
    (...)
    Oh, maar die ziet er ook wel anders uit dan de tabs die ik normaal heb, maar ik snap het.
    De zes balkjes die er lopen stellen gewoon de zes snaren voor, waarvan de bovenste de hoogste E en de onderste de laagste B is. (Logisch, so far?)

    Als er op de bovenste streep ineens een 6 staat, betekent dat dat je je vinger op de 6e snaar moet zetten. (En dan dus ook aanslaan, anders gebeurt er niet veel. XD)
    En als er meerdere dingen onder elkaar staan moet je gewoon alle drie tegelijk doen.
    De tabs die ik normaal gebruik zien er meer zo uit, maar dat is dus hetzeflde principe eigenlijk.

    Lukt het zo? (:
    Thnxx je hebt me al wel een beetje geholpen :3


    Where words fail, music speaks