• Heey! K ben dus aan een nieuwe HP quiz begonnen en ik zou willen vragen of jullie hem mssch (flower) willen maken? Dat zou ik heeel lief vinden (H) Ik weet niet of hij goed is, maar hieronder staat een beschrijving. Hij bestaat nu uit twee delen (en een proloog).

    Hope Maddison is een gemiddeld meisje zoals ieder ander uit haar tijdperk. Samen met haar vader en oudere broer Dean leeft ze in het duistere jaar 2080. De wereld waarin ze leeft staat op het punt om in te storten en het leven is voor alles en iedereen één grote ramp. De tovenaars en heksen die tot de duistere zijde behoren hebben de macht al jaren geleden gegrepen nadat Voldemort Harry Potter vermoordde. Toen was híj voor de gehele tovergemeenschap de enige hoop om de wereld uit haar lijden te verlossen. Hen te verlossen van de meest duistere tovenaar aller tijden: Voldemort. Dit is helaas nooit gelukt en hierdoor is hij aan de macht gekomen. Alle Dreuzels en niet-bloedzuivere tovenaars en heksen worden onderdrukt en behandeld als slaven. Sommigen van hen worden zelfs zonder pardon vermoord. Gelukkig bestaan er nog een aantal verzetstrijders, maar dit zijn er niet veel meer. Hun aantal neemt steeds weer beetje bij beetje af. De meesten worden namelijk gevangen genomen en vermoord. Ook Hope’s vader en haar broer zitten in de dappere verzetsbeweging genaamd The Fairless Warriors*; Kortweg de TFW. Dit is de opvolger van de vroegere Orde van de Feniks. Maar hoe hard ze ook proberen om de wereld te ontdoen van Voldemort en zijn volgelingen, hoe wanhopiger iedereen wordt bij elke nieuwe mislukte poging. Steeds meer mensen beginnen te geloven dat verzet hopeloos is en dat de kans om de wereld te redden verspild is toen Harry Potter stierf op het strijdtoneel. Ook Hope behoort tot deze groep. Ze begint steeds meer te geloven dat de enige manier om Voldemort te stoppen tijdreizen is. Terug naar de tijd van Harry Potter, Zweinstein en Albus Perkamentus. De grootste tovenaar aller tijden en schoolhoofd van Zweinstein Hogeschool voor Hekserij en Hocus-pocus. Maar dit is natuurlijk onmogelijk. Of toch niet?

    * Vertaling: de onbevreesde strijders/krijgers

    Ik zou 't super vinden als jullie 'm maken! Hij heet Her heart will go on - The story about a girl named Hope... (HP)

    xxx B(K)


    Het is niet ongewoon dat mensen hun hele leven wachten met beginnen te leven. - Eckhart Tolle